De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Die R55 zijn echt niet misselijk hoor ,gun het de tijd Arjan en ik verwacht dat je na verloop van tijd de boel ook zo weer kan omkeren .
Dus eigenlijk spreek je van een win-win situatie  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op november 29, 2011, 22:59:00
Vanavond heb ik de DLS R55 weer hiernaar toe gehaald ,en was gelijk een schot in de roos voor mij  :yes: pompom

De Dynaudio 52SE zijn nu definitief de deur uit ,heb gerolen met men pa waar ze vanaf nu zullen verblijfen  :-)

Ik ga de DLS R55 nog een tweeter/filter en bekabeling Upgrade geven ,maar komt met de tijd  byebye
:yes: Ik kan mij dat levendig voorstellen, Arjan. Het zijn dan fraaie, zoniet zeer fraaie luidsprekers. Groet byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Marco op november 30, 2011, 00:16:56
Die R55 zijn echt niet misselijk hoor ,verwacht dat je na verloop van tijd de boel ook zo weer kan omkeren .
Dus eigenlijk spreek je van een win-win situatie  :yes:

precies.. ze zijn ff uit logeren..  :-D

snap de orientatie naar zuilen overigens heel goed..
vandaar had ik die van leo ff uitgenodigd op visite..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

#1158
Heb beetje een liefde/haat verhouding met de Dynaudio 52SE gekregen en is ook niet van de dag van gisteren  :wink: ze zijn niet meer aan het logeren maar hebben een nieuwe plek gevonden mijn pa is er blij mee heeft een marantz HT set met sub :-)

Vanavond hebben de DLS R55 hun dienst weer mogen bewijzen ,was een vriend op bezoek diverse cd,s en muziek dvd gedraaid zijn blijvertjes hoor :yes: deze speakers heb ik al een jaar gehad men pa heeft ze toen overgenomen toen ik de dynaudio,s kocht en nu zijn ze weer terug  8-) ik vindt ze echt lekker klinken en mooi vol geluidsbeeld en laag klinkt ook strak en diep ,je kan ook bijna niet begrijpen dat zo,n goede speaker mogelijk is voor dat geld heb speakers gehoord die het dubbelle kosten en niet eens in de buurt komen ,enigste punt is dat de tweeter wel iets feller zou mogen zijn 

Maar ze kunnen nog geupgrade worden heb ze de eerste keer dat ik ze in mijn bezit had open gemaakt, het zilverzand heb ik uit de dynaudio stands gehaald en ga ik in het compartiment doen ,interne bekabeling vervangen voor OFC Koper , langs speaker&co om een geheel nieuw hoogwaardig scheidings filter te bouwen en tweeter iets meer DB geven ,kast zelf heeft geen aandacht nodig is hoowaardig opgebouwd met Bracing en bitume ,later eventueel nog tweeter upgrade ,eert nog het e.e.a uitzoeken

Voorlopig eerst maar weer eens gaan genieten van de muziek  pompom want daar gaat het tenslotte om de weergave van het geluid zal voor mij altijd heel belangrijk blijven ,maar ik had die liefde/haat verhouding met die dynaudio,s omdat ze alles zo mooi weergeven maar je gewoon een hoop informatie  in de muziek laag/kracht en volheid in instrumenten stemmen enzv mist  :-)


jrm

Duidelijk verhaal, het kan ook een bepaalde gewenning zijn, dat je het hoog mist.
Maar als je inderdaad zo handig bent om het e.e.a. aan te passen ben je goed bezig, veel luisterplezier.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: jrm op december 01, 2011, 07:56:59
Duidelijk verhaal, het kan ook een bepaalde gewenning zijn, dat je het hoog mist.
Maar als je inderdaad zo handig bent om het e.e.a. aan te passen ben je goed bezig, veel luisterplezier.
Ik denk dat de Rock-Metal M&G van zondag jl. daar debet aan is :-D.


Sander.

lo

En zijn bezoekje aan mij denk ik :angel:
Sorry Arjan :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Helemaal doof geworden van die ongehoorde volume,s bij Leo  clown1

Tweeter is gewoon wat lager afgefilterd in DB,s waardoor wat tammer :-) zit wel een goede tweeter in  :yes: maar het kan nog beter, zo moeilijk is dat niet hoor om de speaker/filter bekabeling aan te passen ,alleen goed kunnen solderen en handig creatief zijn  :-)

Marantz 81


WimPeu

Je blijft me verbazen Arjan.  :yes:  Ben benieuwd wanneer de Dyn´s er weer staan.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

#1166
Ach je verandert eens wat  clown1

Nee geen Baby  shutup speakers meer  :no:

Ik ben blij met deze speakers  byebye ben ook beetje klaar met het high end luisteren het klinkt gewoon erg lekker nu

WimPeu

In dat geval heb ik nog een paar grote jongens speakers in de aanbieding... :angel:  Heb jij je laag...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Heb genoeg laag nu  :-) en geen last van staande golven

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES