De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

still life

Citeerluisterkamer vandaag afgemaakt helaas is het een grote teleurstelling  nopompom hoe het klinkt in de ruimte  :no:

:-o  jij moet inmiddels zowat de beste klant zijn bij je hifi boer..  :-D


Citeerheb vanmiddag ook nog even weer de Dali,s aangesloten op de PM15S1 en SA7001KI ,maar de Dynaudio,s stelen nog steeds men hart  :-D

hier kan ik goed inkomen,
zo heb ik voor het bureau wel eens mijn canton GLE zuilen & monitors opgesteld ter vgl
daarbij kies ik ook steevast voor de monitors, daar laat de akoestiek domweg geen zuilen toe.. :angel:

 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ja ze zullen wel blij met me zijn  :schater: :-D

zie pagina 42 voor foto,s  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 24, 2011, 20:46:45
ja ze zullen wel blij met me zijn  :schater: :-D

zie pagina 42 voor foto,s  byebye

dan ben ik de draad kwijt als ik terug moet bladeren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


Fritsie

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2011, 20:42:21
luisterkamer vandaag afgemaakt helaas is het een grote teleurstelling  nopompom hoe het klinkt in de ruimte  :no:

dan maar geen 2de set  shutup  alles gaat weer terug zoals het was in de woonkamer en Dali,s + PM5004 weer in de verkoop  :-o heb vanmiddag ook nog even weer de Dali,s aangesloten op de PM15S1 en SA7001KI ,maar de Dynaudio,s stelen nog steeds men hart  :-D

groeten Arjan  byebye

Hoe klinken de Dali's op de PM15S1 in verhouding met de PM5004? Hoor je een daadwerkelijk merkbaar verschil?

Marantz 81

ja dat is totaal niet te verglijken  :no: klinkt veel rustiger sneller voller ,hij is ook 5 keer zo duur  :wink:

alleen heb je deze versterker voor de Dali,s niet nodig ook kan de PM15S1 een veel beter en mooier klinkend stereo beeld neerzetten als dat de Dali,s kunnen weergeven  byebye

met een PM7001 bijvoorbeeld heb je meer als genoeg  :wink:

Mexicaanse Hond

#772
Ik heb vandaag de eer gehad deze geweldige set van Arjan te mogen beluisteren en ik was zwaar onder de indruk.  :yes:

Wat een geweldig mooie luidspreker is de Dynaudio 52SE toch. Helder zonder scherp te worden, een bas met veel druk voor zo'n kleine opdonder en een middengebied dat stemmen ongekleurd weergeeft. Ik zou heel goed kunnen leven met deze speakers en dat is een understatement.  notworthy

Veel muziek is de revue gepasseerd, waaronder Ray Charles, Toto, Gregory Porter, Roger Waters, Zucherro, Andrea Boccelli, John Hiatt, Stevie Ann en nog veel meer.

Helaas moest ik na zo'n uurtje of vier weer huiswaarts keren, omdat ik nog wat huiselijke verplichtingen had.

Arjan, bedankt voor de hartelijke ontvangst, de goede koffie en broodjes en de mooie muziek.
Van harte welkom voor een tegenbezoek in Houten.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 28, 2011, 22:20:47
Ik heb vandaag de eer gehad deze geweldige set van Arjan te mogen beluisteren en ik was zwaar onder de indruk.  :yes:

Wat een geweldig mooie luidspreker is de Dynaudio 52SE toch. Helder zonder scherp te worden, een bas met veel druk voor zo'n kleine opdonder en een middengebied dat stemmen ongekleurd weergeeft. Ik zou heel goed kunnen leven met deze speakers en dat is een understatement.  notworthy

Veel muziek is de revue gepasseerd, waaronder Ray Charles, Toto, Gregory Porter, Roger Waters, Zucherro, Andrea Boccelli, John Hiatt, Stevie Ann en nog veel meer.

Helaas moest ik na zo'n uurtje of vier weer huiswaarts keren, omdat ik nog wat huiselijke verplichtingen had.

Arjan, bedankt voor de hartelijke ontvangst, de goede koffie en broodjes en de mooie muziek.
Van harte welkom voor een tegenbezoek in Houten.  :-)

mensen doen ook alles for a free lunch  :wink:

hoe stonden die design acoustic panelen Harry
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 28, 2011, 22:59:18
mensen doen ook alles for a free lunch  :wink:

hoe stonden die design acoustic panelen Harry

There is no such thing as a free lunch.  :wink:

Panelen hingen mooi te hangen, John.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 28, 2011, 23:07:26
There is no such thing as a free lunch.  :wink:

Panelen hingen mooi te hangen, John.  :yes:

zag het er ook trendy uit wat ik wel op de foto's vond
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 28, 2011, 23:09:04
zag het er ook trendy uit wat ik wel op de foto's vond
Weet ik veel, ik ben geen binnenhuisarchitect.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

Ik vondt het ook gezellig Harry  :-) lekker genoten van de muziek  hello

en een paar goede gesprekken over het leven  pompom

tot de volgende keer in houten  :yes:

lo

 :-D

En wederom een bevestiging van wat voor een schitterende set je hebt staan, met idd heeeeeeeeeele mooie speakers pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 26, 2011, 17:42:59
ja dat is totaal niet te verglijken  :no: klinkt veel rustiger sneller voller ,hij is ook 5 keer zo duur  :wink:

alleen heb je deze versterker voor de Dali,s niet nodig ook kan de PM15S1 een veel beter en mooier klinkend stereo beeld neerzetten als dat de Dali,s kunnen weergeven  byebye

met een PM7001 bijvoorbeeld heb je meer als genoeg  :wink:



moet altijd erg goed lezen wat mensen neer zetten als ze iets omschrijven

tis ook heel moeilijk in woorden

je zegt rustiger bedoel je dan dat je geen behoefte om hem harder of zachter te zetten

sneller = meer controle totaalplaatje is breder hoger

5 x zo duur zegt niks maar is vaak wel waar dus zegt het wel wat  :angel:



vind het altijd moeilijk net of je met de vorige PM niet heb kunnen genieten denk ook dat de nieuwe aanwinst een vorm van euforie met zich meebrengt wat ook terecht is voor nog meer plezier/emotie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.