Luidspreker Voor SC 11 en SM 11

Gestart door 100%Marantz, februari 13, 2012, 17:50:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Hi,

Ik ben aan het kijken voor nieuwe luidsprekers voor mijn SM11 en SC11
Deze werken met een Marantz CD 60 of een CD 880 van Philips (zeer mooi, de tijd dat Philips nog mooie toestellen maakte)
Ik heb al heel wat gezocht en heb een aantal speakers weerhouden

KEF iQ 90 (aan goede prijs: 999€)
JBL ES100
Cabass MC40 Majorca/java (wel duurder)

Ik luister naar alle soorten muziek, dus niet gemakkelijk. Het is belangrijk dat classieke muziek ook mooi en natuurlijk klinkt.

Als iemand advies kan geven op basis van ervaring.
Uiteraard zal ik zelf luisteren voor ik een beslissing neem.

Bedankt
marantz, what else?

joep


Marvin

Wat een geweldige versterking zeg!  8-)

Zal je verder niet lastig vallen met allerlei adviezen, dat werkt met luidsprekers echt niet.
Dat heb ik de laatse jaren op diverse fora's wel gemerkt.

Succes!!

Marantz 81

Prachtig die SC11/SM11 combi  :kwijl: :kwijl:

Ik zou toch wel dat dieper in de buidel tasten voor speakers met zulke mooie apparatuur ,of 2de hands kopen  :yes: tussen 1000 en 1500 euro

Luidspreker advies geven is best moeilijk ,je kunt wel het e.e.a lezen in de Luidspreker sectie

Zelf al heel wat speakers gehad en gehoord , Dynaudio is het voor mij helemaal maar dat zegt niks over wat jij ervan vindt mijn ervaring is wel als je bij een hifi zaak gaat luisteren naar meerdere speakers dat die eruit springt meestal de verkeurde keus is

Gaan luisteren dus  byebye


schieper

Mooie set hoor! Persoonlijk vond ik Canton en Quadral de meest werkelijke sound geven op mijn PM7001ki. De Kef's vond ik ook een heel mooie plaatsing van het geluid geven (IQ70) en zetten individuele instrumenten in solo's heel dik weg. Alleen niet een zo puur geluid als de Cantons en Quadrals.

Maar idem aan de vorige poster: shortlist maken, max budget bepalen, versterker inpakken en een middag met jouw muziek luisteren. En, iets waar ik op dit forum ook geattendeerd werd, de acoustiek van je woonkamer is belangrijker als ik voor mogelijk gehouden had.

Veel plezier want dit is toch wel een leuke tijd :-)
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

JohnWx

Citaat van: schieper op februari 13, 2012, 20:48:38
Mooie set hoor! Persoonlijk vond ik Canton en Quadral de meest werkelijke sound geven op mijn PM7001ki. De Kef's vond ik ook een heel mooie plaatsing van het geluid geven (IQ70) en zetten individuele instrumenten in solo's heel dik weg. Alleen niet een zo puur geluid als de Cantons en Quadrals.

Maar idem aan de vorige poster: shortlist maken, max budget bepalen, versterker inpakken en een middag met jouw muziek luisteren. En, iets waar ik op dit forum ook geattendeerd werd, de acoustiek van je woonkamer is belangrijker als ik voor mogelijk gehouden had.

Veel plezier want dit is toch wel een leuke tijd :-)

help jij inpakken en tillen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

schieper

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

100%Marantz

Bedankt voor jullie antwoorden.

De set is inderdaad zwaar
15Kg+30 kg :-)

Zijn de XQ30 niet wat licht voor de SM 11 (2x200W 8 Ohm)

Hierbij de foto van de echte set, de anderen waren van het internet (was niet thuis)
Deze versterker staat in mijn bureau
in de living heb ik een andere op BSS speakers Brendle Sound Sustem (studio boxen) geeft mooi geluid. Kent iemand deze? Op internet is er weinig te vinden over deze boxen.

Ik ben Marantz Fan sinds begin jaren 80 (sommigen onder jullie waren misschien niet geboren :-)
Leuk om gepassionneerden te vinden

marantz, what else?

Marantz 81

Zelf heb ik een pm15 en sa11 ,maar dit is echt wel mooiste van de Premium serie wat gemaakt is notworthy notworthy

Die XQ30 is maar een klein vloerstaandertje met 13 cm drivers  :no:

Hoe groot is je kamer waarin je luistert ??

De speakers die je hebt ken ik niet

211

Zolang je maar geniet....

Marantz 81


JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op februari 13, 2012, 21:38:53
Bedankt voor jullie antwoorden.

De set is inderdaad zwaar
15Kg+30 kg :-)

Zijn de XQ30 niet wat licht voor de SM 11 (2x200W 8 Ohm)

Hierbij de foto van de echte set, de anderen waren van het internet (was niet thuis)
Deze versterker staat in mijn bureau
in de living heb ik een andere op BSS speakers Brendle Sound Sustem (studio boxen) geeft mooi geluid. Kent iemand deze? Op internet is er weinig te vinden over deze boxen.

Ik ben Marantz Fan sinds begin jaren 80 (sommigen onder jullie waren misschien niet geboren :-)
Leuk om gepassionneerden te vinden

Vermogen maakt niet uit teveel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 13, 2012, 22:05:56
Zelf heb ik een pm15 en sa11 ,maar dit is echt wel mooiste van de Premium serie wat gemaakt is notworthy notworthy

Die XQ30 is maar een klein vloerstaandertje met 13 cm drivers  :no:

Hoe groot is je kamer waarin je luistert ??

De speakers die je hebt ken ik niet


? waarom zou 13 cmk niet kunnen wat een onzin, zal niet zo laag gaan als ze grotere broer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

@ Marantz 81
De kamer waar ik ze heb is mijn bureau, niet zo groot +- 20 m²
Maar 6 maanden geleden waren ze in mijn living :-) dat veel groter is, wie weet zijn ze volgend jaar terug in de living.
De BSS boxen staan nu in de living op een SC8 en SM8. Ik heb deze een aantal jaren gekocht aan een privé, waren nieuw, maar ik vind er quasi niets van terug. Ze klinken wel mooi, zuiver.

Een PM15 is ook een mooi beest.
De SA11 is dit hetzelfde als de SC11 S1 of S2?
marantz, what else?

Marantz 81

Heb een PM15S1 en SA11S1  :-)   ( 2005/2004 )

Met 20 m3 afhankelijk van de kamer en opstelling kan een vloerstaander wel ,maar zou ik eerder voor een goede Monitor speaker gaan