Speakers voor een 2285 B

Gestart door 2285B, september 05, 2008, 21:04:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2285B

Hallo
Ben nieuw op dit forum.
Ik zoek 2 sets speakers .
1 X 2 voor een 2285 B
en een set voor 1150 versterker met een 125 tuner .
Wie heeft hier info en advies over??????
Dank
Martin

Maurice

Hallo Martin,

Dat is volledig afhankelijk van jouw smaak, budget en muzieksmaak.
Budget helpt om je gericht voorbeelden te geven.
Muzieksmaak helpt voor finetuning.
Smaak qua klank helpt om je gericht merken aan te bevelen.

De vintage marantzen klinken warmer dan de huidige series. Indien je complexere muziek speelt (zoals big band jazz, metal etc), dan kunnen de typische Engelse speakers al snel te warm/wollig klinken (middengebied slipt dicht). Voorbeelden zijn KEF, Splendor, B&W, Mission, etc.

Neem je een hele neutrale speaker, dan kan het zijn dat je de warme klank misschien gaat missen of teniet doet. Voorbeelden hiervan zijn: Elac, Dynaudio, JM Lab/Focal, etc.

Wat heb je zelf al beluisterd en wat vond je sterk en wat minder sterk (per speaker)?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Snow

Citaat van: Maurice op september 05, 2008, 22:01:47
Hallo Martin,

Dat is volledig afhankelijk van jouw smaak, budget en muzieksmaak.
Budget helpt om je gericht voorbeelden te geven.
Muzieksmaak helpt voor finetuning.
Smaak qua klank helpt om je gericht merken aan te bevelen.

De vintage marantzen klinken warmer dan de huidige series. Indien je complexere muziek speelt (zoals big band jazz, metal etc), dan kunnen de typische Engelse speakers al snel te warm/wollig klinken (middengebied slipt dicht). Voorbeelden zijn KEF, Splendor, B&W, Mission, etc.

Neem je een hele neutrale speaker, dan kan het zijn dat je de warme klank misschien gaat missen of teniet doet. Voorbeelden hiervan zijn: Elac, Dynaudio, JM Lab/Focal, etc.

Wat heb je zelf al beluisterd en wat vond je sterk en wat minder sterk (per speaker)?
Maurice, dat Kef een warme/wollige luidspreker is(warm/wollig is niks mee, als er van houdt) ben ik niet met je eens.
Mijn reference 205 is absoluut een neutrale luidspreker met een heel ander geluid als bv B&W. Ik heb de Contours en Confidences van Dun, eh sorry Dynaudio beluisterd, en ik vind het echt op mijn 205´s lijken.

Gr.-S

Maurice

Citaat van: Snow op september 06, 2008, 00:54:02
Maurice, dat Kef een warme/wollige luidspreker is(warm/wollig is niks mee, als er van houdt) ben ik niet met je eens.
Mijn reference 205 is absoluut een neutrale luidspreker met een heel ander geluid als bv B&W. Ik heb de Contours en Confidences van Dun, eh sorry Dynaudio beluisterd, en ik vind het echt op mijn 205´s lijken.

Gr.-S
Sorry Snow, moet natuurlijk wel een beetje generaliseren ;) Maar KEF kan naar mijn smaak wel degelijk wollig gaan klinken op een warme vintage Marantz. Het gaat uiteindelijk om de match met je hele set. En ja, KEF klinkt weer anders dan B&W maar ik heb ze nog nooit als Dynaudio's vinden klinken (heb de reference 205 ook nooit beluisterd volgens mij).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude