Ervaringen XTZ speakers

Gestart door AndreC, juni 25, 2013, 10:34:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Zoals sommigen misschien weten ben ik een set Klipsch RF7 (classic) aan het zoeken, 2e hands.
Hier is niet snel aan te komen, dit zal zeker zijn redenen hebben.

Maar na wat leeswerk en wat reviews te hebben gelezen ben ik wel eens benieuwd of er op het marantzforum ook leden zijn die ervaringen hebben met speakers van XTZ.

Graag had ik eens wat meer erover geweten.
Het schijnen zeer goede kwalitatieve speakers te zijn voor een schappelijke prijs met een geweldige look en perfecte prestaties, wat ik ook lees is dat er veel kwaliteit zit ingebouwd qua speakers en drivers ?

Zo na wat leeswerk zou ik zeggen de 99.36mkII lijkt me wel wat voor mij.
Liever de 99.38 maar die is net te duur gezien het budget wat ik ervoor uitgeven wil.
Aangezien ik zelf al een sub heb lijkt het dat ik het verschil tussen de 36 en 38 kan opvangen erdoor.

Bedankt alvast.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zoldar

Ik heb ze kort beluisterd bi iemand thui toen ik de onky 5008 ging ophalen. Dat klink echt dik in orde. Van boven tot onder.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

heb kleine monitoren gehad PERFECT, beetje spijt maar dus dan waren ze goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

foutje was HYPERION HWS-585 :? maar waren ook lekker


Wel fijn een topic met de set van kan je terug kijken o ja die ook en dat en zus en zo gehad


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 25, 2013, 11:45:38
foutje was HYPERION HWS-585 :? maar waren ook lekker


Wel fijn een topic met de set van kan je terug kijken o ja die ook en dat en zus en zo gehad




Is toch ook leuk.
Gaat erom dat er wat ervaringen gepost worden.

Post van zoldar is al leuk om te lezen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

thanatos

Degelijke kasten, Goede Seas Drivers. Deze units worden niet voor niks door high merken gebruikt..

XTZ


Xanadu HRS10


:wink:

AndreC

Denk dat ik binnenkort dan maar eens naar Eindhoven ga rijden.
Wie weet kom ik wel met een set terug. :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

thanatos

Citaat van: AndreC op juni 25, 2013, 14:43:24
Denk dat ik binnenkort dan maar eens naar Eindhoven ga rijden.
Wie weet kom ik wel met een set terug. :wink:

Bij welke leverancier ben je aan het kijken ?

AndreC

(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.


thanatos

Advies prijzen zijn het zelfde zie ik.

AndreC

Citaat van: thanatos op juni 25, 2013, 14:52:20
Advies prijzen zijn het zelfde zie ik.

Klopt, zag dat de 99.36mkII het zelfde koste.
Dat is zo op het eerste oog diegene waar mijn interesse blind op vallen.
Maar als dan ga ik toch eerst luisteren, misschien met een stap minder dat het ook al voldoet, geen idee.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

thanatos



Voor het geld, nieuw, vind ik het zeker de moeite waard te bekijken. Die drivers zijn echt goed. Als de kasten goed zijn en de filters in orde dan zijn het mooie speakers.

Heb je SB Marantz al een pmmetje gestuurd over zijn RF-7's ? Ik weet dat hij getwijfeld heeft ze te verkopen.

AndreC

Citaat van: thanatos op juni 25, 2013, 15:05:19


Voor het geld, nieuw, vind ik het zeker de moeite waard te bekijken. Die drivers zijn echt goed. Als de kasten goed zijn en de filters in orde dan zijn het mooie speakers.

Heb je SB Marantz al een pmmetje gestuurd over zijn RF-7's ? Ik weet dat hij getwijfeld heeft ze te verkopen.

Hij weet dat ik opzoek ben naar nieuwe fronts, en hij weet dat ik opzoek ben naar de rf7.
Als hij ze verkoopt heeft hij al een koper en anders weet ik zeker dat hij wel contact met me opneemt.

Zal wel moeilijk worden, hij heeft bruine, en dat past niet helemaal bij onze inrichting.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

cantodea

Ik heb de 99.25 MKII staan, sedert vrijdag op een Cambridge Audio A 851, voorheen op een Marantz PM 7001 KI. Deze speakers klinken als een klok en je mag ze gerust naast speakers plaatsen die het drievoud kosten. De kast resoneert zo goed als niet, ook bij flink volume niet. De afwerking is top en de toegepaste units voor hoog en mid/laag alsook het filter zijn van absolute topkwaliliteit. De eventuele geïinterseerde mag altijd langs komen voor een luistertest.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.