Slechts klinkende album -- De top 3 ( van HiFi.nl )

Gestart door HiFi gek, december 03, 2010, 20:36:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

#15
Jij mist veel goede muziek.
Nu is een set waar alleen goed  klinkende cd's zo goed op klinken dat ze het beluisteren waard zijn een set waar ik mijn bedenkingen bij zou hebben. Je kunt natuurlijk gaan discuseren wat de definitie is van "goed klinken"
Een slecht klinkende cd wil niet zeggen dat het emotieloze muziek is, emotie en geluidskwaliteit zijn in mijn oren twee verschillende kwaliteiten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Goed punt Rene, Edwin mist veel goede muziek op die manier.

xander32

 stupid

Een (dure) installatie waarbij ik rekening dien te houden met de opnamekwaliteit van de software  :-o. Daar zou ik nog geen cent in willen investeren :no:.


Sander.
Citaat van: renes59 op december 05, 2010, 23:55:36
Jij mist veel goede muziek.
Nu is een set waar alleen goed  klinkende cd's zo goed op klinken dat ze het beluisteren waard zijn een set waar ik mijn bedenkingen bij zou hebben. Je kunt natuurlijk gaan discuseren wat de definitie is van "goed klinken"
Een slecht klinkende cd wil niet zeggen dat het emotieloze muziek is, emotie en geluidskwaliteit zijn in mijn oren twee verschillende kwaliteiten.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond


HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 06, 2010, 00:03:22
Goed punt Rene, Edwin mist veel goede muziek op die manier.


Ik dacht het dus even niet hoor .

Dacht je dan soms dat ik muziek koop waar ik niet van hou , en dan enkel om de reden dat de opname perfect is .

Ik zou wel gek wezen ook om een hoop geld uit te geven aan cd's waar geen goede muziek op staat .

Ik heb het al zo vaak vermeld , dan doe ik het nog maar een keer .

Ik koop muziek die ik persoonlijk erg goed vind + dat tevens de opname perfect moet zijn .
Wat is daar mis mee , ik ben benieuwd   ?


Nou Nou Nou  :-D



Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Wat René bedoelt is dat er aardig wat goede muziek is die niet perfect is opgenomen. Als je die niet draait, omdat je alleen maar goede muziek wilt beluisteren die perfect is opgenomen, mis je veel goede muziek.
Daar is niets mis mee, het is gewoon jouw keuze.  :-)

renes59

#22
Daar is helemaal niets mis mee. Jij mist alleen veel goede muziek, maar dat doe je bewust.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

HiFi gek

oke heren ik begreep het dus weer eens een keer verkeerd , nu leggen jullie beide het wel begrijpelijk uit .

Ik dacht dus in eerste instantie dat er bedoel;d werd dat ik alleen cd's kocht die audiofiel opgenomen zijn , en dan zonder er naar te kijken of er goede muziek opstaat .


Eip

Citaat van: HiFi gek op december 03, 2010, 22:03:56

Ik heb geen idee wat ik er van zou vinden , ik ken al die albums niet .
Ik heb alleen intresse in perfect opgenomen albums .

Als ze niet perfect zijn gemasterd belanden ze bij mij op de afdeling : alleen draaien als ik niet serieus muziek ga beluisteren .
Dus als ik bijvoorbeeld aan het lezen ben of achter de komputer zit  .




Groeten  EDWIN  B

Is er geen progammaatje dat je de opname kan bewerken, zodat ie toch nog goed klinkt. Zoals foto's bewerken zeg maar.  HLP
Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

JohnWx

Citaat van: Eip op december 08, 2010, 19:53:40
Is er geen progammaatje dat je de opname kan bewerken, zodat ie toch nog goed klinkt. Zoals foto's bewerken zeg maar.  HLP
Gr  Eip.


Ja deze man

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Heren, heren, dat is vloeken in de puristische kerk.

viceadmiraal61

dat vonden de lezer van het blad audio ook..jwx..thanks...kreeg van de week een bericht uit
duitsland..........trommels.........Dat het blad met mijn cd er bij .......trommels......het beste verkochte
blad was ever!!!!!!!!!en dat is voor kleine fritzje een hele eer..

Whisper.nl

Citaat van: viceadmiraal61 op december 15, 2010, 19:25:12
dat vonden de lezer van het blad audio ook..jwx..thanks...kreeg van de week een bericht uit
duitsland..........trommels.........Dat het blad met mijn cd er bij .......trommels......het beste verkochte
blad was ever!!!!!!!!!en dat is voor kleine fritzje een hele eer..

Gefeliciteerd.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Citaat van: viceadmiraal61 op december 15, 2010, 19:25:12
dat vonden de lezer van het blad audio ook..jwx..thanks...kreeg van de week een bericht uit
duitsland..........trommels.........Dat het blad met mijn cd er bij .......trommels......het beste verkochte
blad was ever!!!!!!!!!en dat is voor kleine fritzje een hele eer..
Hahaha, en dat met de slechts klinkende albums!
Zie je wel dat troep verkoopt :P












;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude