Best klinkende album -- top 30 ( van HiFi.nl )

Gestart door HiFi gek, december 03, 2010, 20:33:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eip

Wat me opvalt er staat geen nederlandse artiest bij, terwijl er toch wel een hoop cd's uitgebracht worden. B.v
Marco borsato 'Rene froger en uit volendam komt ook het nodige meesterwerk. Of zouden ze niet dynamisch genoeg klinken.  :no:

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

WimPeu

Ach dit soort lijstjes zijn altijd zo zinloos. Lekker belangrijk " best klinkende album.." :zzz: En dan staat Metallica erg hoog :-o, nou ik heb veel Metal en hard Rock maar alle Metallica albums zijn te gek maar klinken voor geen meter op een wat betere set. In de auto rockt het stevig en daar zijn ze ook voor gemixt. Hebben ze zeker Puddle Of Mud nog nooit gehoord die heeft wel die vette live sound of Dream Theater of....zo kan ik nog wel even door gaan.

De mooiste muziek klinkt altijd het beste.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Er staan ook 2 in van Pink Floyd, DSOTM en WYWH, vind ik kippenvelmuziek maar of deze zo bijzonder goed klinken vraag ik mij af. Ik denk dat best klinkende en muzikale voorkeur door elkaar is gehaald.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Die genoemde PF albums klinken wel zeer goed zeker gezien de tijd waarin ze werden opgenomen. Maar dan klinkt Fleetwood Mac ook super zo niet beter. Ook uit die tijd. Maar idd volgens mij gaan muziek smaak en geluidskwaliteit in zo'n lijst snel door elkaar heen lopen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Eip op december 04, 2010, 10:47:30
Wat me opvalt er staat geen nederlandse artiest bij, terwijl er toch wel een hoop cd's uitgebracht worden. B.v
Marco borsato 'Rene froger en uit volendam komt ook het nodige meesterwerk. Of zouden ze niet dynamisch genoeg klinken.  :no:

Gr Eip.

Misschien wat voor Fritz


Nick en Simon op STS Digital SACD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: jwx op december 04, 2010, 11:18:16
Misschien wat voor Fritz


Nick en Simon op STS Digital SACD

Waarom eigenlijk niet. Die CD van hun "Vandaag"heet ie geloof ik klinkt erg goed op mijn set. Moet ik nogal eens draaien want mijn zoontje is helemaal leip van dat ene liedje Rosanna. nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Musicman

Citaat van: WimPeu op december 04, 2010, 10:59:46
Ach dit soort lijstjes zijn altijd zo zinloos. Lekker belangrijk " best klinkende album.." :zzz: En dan staat Metallica erg hoog :-o, nou ik heb veel Metal en hard Rock maar alle Metallica albums zijn te gek maar klinken voor geen meter op een wat betere set. In de auto rockt het stevig en daar zijn ze ook voor gemixt. Hebben ze zeker Puddle Of Mud nog nooit gehoord die heeft wel die vette live sound of Dream Theater of....zo kan ik nog wel even door gaan.

De mooiste muziek klinkt altijd het beste.

Ja, en om op eigen bodem te blijven.........."Ayreon".
Niet altijd even goed, maar wel altijd goed gemixed en gemasterd!!

Borsato en Froger zijn de laatste jaren "fabrieken" geworden.
(teveel van hetzelfde.....en niet zelf geschreven)

Dan vind ik "aardige jongens" velen malen beter, de teksten, muziek en vooral het mixwerk van H.Frienten
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

renes59

Wat ook opvalt is dat er geen cd in staat van Eva Cassidy, een jaar of 5 terug de ontdekking van audiofiel Nederland. Geen audioshow zonder Cassidy.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Barrett

 :-( Mis Damnation van Opeth in het rijtje. Is trouwens gemixt door Wilson van Porcupine Tree en die staat er wel tussen  :yes: Vind Metallica daar ook niet op zijn plaats.

groeten
Mart

Maurice

Citaat van: Musicman op december 04, 2010, 12:10:30
Ja, en om op eigen bodem te blijven.........."Ayreon".
Niet altijd even goed, maar wel altijd goed gemixed en gemasterd!!

Borsato en Froger zijn de laatste jaren "fabrieken" geworden.
(teveel van hetzelfde.....en niet zelf geschreven)

Dan vind ik "aardige jongens" velen malen beter, de teksten, muziek en vooral het mixwerk van H.Frienten
Ayreon  HB
Erg mooie muziek, heb nagenoeg alle albums, inclusief Arjan´s andere project The Guilt Machine.
Helaas niet altijd even strak gemixed en gemasterd (bombastisch laag, slechte scheiding en klein geluidsbeeld soms). Altijd leuk om wat mensen te verrassen me Comatose (011010011 of zoiets).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Musicman

#25
IK herken je commentaar op Arjan z'n albums.
Ook ik heb al the "Ayreon" albums en vind "Electric Castle" en "Dream Sequencer" persoonlijk de beste.

De latere vind ik zelf teveel van het goede (of hetzelfde) ,en (idd) laat daarop het mixwerk te wensen over.
Maar als je weet hoe hij thuis dingen mixt, zie je wel dat deze jongen het wel begrijpt.

Hij blijft voor mij 1 van de beste gitaristen, songwriters, en producers van Nederland.
(velen malen beter dan de meeste Amerikaanse bagger.... :yes:)
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Maurice

Citaat van: Musicman op december 05, 2010, 11:48:26
IK herken je commentaar op Arjan z'n albums.
Ook ik heb al the "Ayreon" albums en vind "Electric Castle" en "Dream Sequencer" persoonlijk de beste.

De latere vind ik zelf teveel van het goede (of hetzelfde) ,en (idd) laat daarop het mixwerk te wensen over.
Maar als je weet hoe hij thuis dingen mixt, zie je wel dat deze jongen het wel begrijpt.

Hij blijft voor mij 1 van de beste gitaristen, songwriters, en producers van Nederland.
(velen malen beter dan de meeste Amerikaanse bagger.... :yes:)
Ik ben meer van het latere werk, Human Equation en 01.
Zijn muziek staat zeker in mijn top 10, geweldig gewoon, pure kunst al zijn cd´s. Geld ook voor artwork e.d.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

n.a.v dit verhaal gisteren maar eens het stof afgeblazen van Amused to death

het is toch wel een ware muzikale reis die je maakt door deze cd er zit zoveel in  :wink:

links hoor je volgeltjes fluiten achtergrond zagenressen naast je hoor je mensen praten komen auto door je heen racen paard met wagen loopt door je woonkamer onderaan de heuvel hoor je honden blaffen enzvvvvv  notworthy pompom

Musicman

Citaat van: Maurice op december 05, 2010, 13:20:49

Zijn muziek staat zeker in mijn top 10, geweldig gewoon, pure kunst al zijn cd´s. Geld ook voor artwork e.d.


Zeker weten.........en een super relaxt persoon!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Janver

Geweldige lijst en ik verbaas me dat ik toch wel een x aantal albums zelf ook luister.

Ik was wel benieuwd naar Nils Lofgren. Ik kende hem niet.

Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en heb deze even gedownload. dat doe ik trouwens wel vaker voordat ik een totaal onbekende cd koop die ik interessant vind. :angel:

Deze Cd is goed! Na de eerste noten al bijna mijn favoriete cd. Ik krijg bijna tranen in de ogen, zo mooi!

Maar nu wil ik deze kopen en ik kom op Amazon.com 2 jaartallen tegen. 2006 / 1998. Is er kwaliteitsverschil tussen de beide of zijn ze gewoon hetzelfde? Het prijsverschil is namelijk gigantisch(38 dollar voor 1998 en 15 dollar voor 2006), in Amazon.de is zelfs 49 euro voor een nieuwe uit 1998.

Hier kan uw reclame staan!