Referentie materiaal

Gestart door Sinuswave, juni 19, 2009, 13:56:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

#15
Citaat van: dmeerpa op juli 22, 2009, 18:31:31
Naar aanleiding van een ander topic deze CD ooit geprobeerd: Roger Waters – Amused To Death

Deze is zeker een goede CD om als referentie te gebruiken.  

Track 1 hoor je de stemmen links achter.

Track 3 met een stem ver links buiten de luidspreker en de piano die ver rechts invalt is een hele bijzondere ervaring.

Track 8 met de houthakkersklappen en de arreslee die voorbij komt geeft een ruimtelijke weergave die ongeëvenaard is. Je zou echt gaan denken dat de surround op staat, maar neen CD en Pure Direct


oi


De cd ''amused to death'' van Roger waters is zeker een van zijn betere solo projecten.
Maaaaaaar ik hoor dat wel vaker dat mensen deze cd ( en ook nog een paar andere steevast , welke vertel ik straks) dit een goede referentie opname vinden , ik ben het daar niet zo mee eens ( niet meer).
Het is namelijk zo dat die leuke effectjes niets meer zijn dan uitfase weergegeven geluid( hier is de term q sound voor verzonnen).



Ik heb zelf ook een paar cd's van Patricia Barber als referentie gebruikt, maar daar ben ik eigenlijk ook op terug gekomen, daar dit ( hoewel het mooiklinkt hoor) wat mij betreft ook weer te zwaar gemanipuleerd is en de bassen bijv veel te zwaar zijn aangezet.



Tegenwoordig probeer ik als referentie zoveel mogelijk  zo min mogelijk :roll: versterkte akoestische muziek met veel stemmen er in te nemen.
( lekker zinnetje was de laatste weer)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: mars op juli 23, 2009, 15:14:30







Ik heb zelf ook een paar cd's van Patricia Barber als referentie gebruikt, maar daar ben ik eigenlijk ook op terug gekomen, daar dit ( hoewel het mooiklinkt hoor) wat mij betreft ook weer te zwaar gemanipuleerd is en de bassen bijv veel te zwaar zijn aangezet.






Vooral de SACD van het album MODERN COOL heeft nogal flink aangezet laag , echt teveel van het goede .

De overige sacd's en cd's die ik heb van Patricia Barber gaan op mijn set gelukkig wel goed wat het laag betreft .
Het hangt ook nog eens van je set af hoe die het laag versterkt , als de set het laag van nature al flink aanzet heb je inderdaad een probleem met diverse Patricia Barber cd's en dan vooral met haar sacd's .


Groeten  EDWIN  B

Paul


Mars wrote:  :wink:

Ik heb zelf ook een paar cd's van Patricia Barber als referentie gebruikt, maar daar ben ik eigenlijk ook op terug gekomen, daar dit ( hoewel het mooi klinkt hoor) wat mij betreft ook weer te zwaar gemanipuleerd is en de bassen bijv veel te zwaar zijn aangezet.
[/quote]
In mijn ogen kan deze dame nooit meer iets fout doen, als je zelfs en dat heb ik live mogen meemaken het piano spel met je voeten kan beheersen dan is een extra basje niks meer dan een - helaas -  noodzakelijke correctie van de toonregeling op je versterker.   clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

gerard

Citaat van: Paul op juli 24, 2009, 15:23:53
......   dan is een extra basje niks meer dan een - helaas -  noodzakelijke correctie van de toonregeling op je versterker.   clown1

Die moet je dan wel hebben   :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site