Referentie materiaal

Gestart door Sinuswave, juni 19, 2009, 13:56:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sinuswave

Hallo Marantz liefhebbenden,

er werd mij in mijn pm8003 topic gevraagd naar wat voor cd`s ik luister ter referentie en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie daarvoor allemaal gebruiken.

De cd`s die ik doorgaans meeneem naar een luisterruimte zijn:

Quand tu Dors van Wende Snijders - deze plaat is ongelofelijk mooi helder opgenomen met name de vocalen. Ook de plaatsing en opname van de instrumenten is echt geweldig.

Ki van The Devin Townsend Project - nog een vrij recente plaat maar een met een geweldige productie en een ontzettend groot geluid. Deze plaat gebruik ik vooral om te kijken hoe goed speakers laag en midlaag reproduceren en daarnaast staat er een ontzettend "druk" danwel veelvragend nummer voor je speakers op.

Dan nog het Unplugged album van Eric Clapton voor acoustische intrumenten en gevoel.

En als laatste het Highway to Hell album van ACDC... Waarom? Omdat een vette gitaar nou eenmaal ook mooi een speaker uit moet kunnen komen. En voor rock en roll standaarden het redelijk is opgenomen.

(mocht dit topic eigenlijk in een ander deel van het forum moeten staan verplaats het dan maar  :-P )

Ik hoor het wel  :wink:

Vincent
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

Marvin

als dat de muziek is die je ook graag luisterd dan ben je goed bezig.
zelf vind ik de Dire Straits wel een fijne, vooral het album Brothers in Arms.

en iets van DefQon1 of aanverwante muziek. knallen dus!

Bearke65

Hoi Vincent

Misschien zul je het een vreemd antwoord vinden,maar wat dacht je van muziek die juist níet mooi is opgenomen? Ik neem naast mooi opgenomen nateriaal ook altijd CD's mee waar me de muziek van aanspreekt maar die niet mooi zijn opgenomen. Een goede set presteert het om ook slecht opgenomen muziek (zo) mooi (mogelijk) te laten klinken. Ik heb thuis diverse opnames liggen van klassieke muziek die echt niet mooi zijn opgenomen maar dankzij zorgvuldig samenstellen passen en meten van de set toch nu aangenaam klinken.

Het zou zonde zijn om mooie muziek niet te daaien omdat het niet klinkt. In mijn optiek: een matige set klinkt al goed bij goed opgenomen muziek terwijl een goed samengestelde set het presteert om van slecht opgenomen muziek magie te maken .. en daarom zijn die "baggeropnames" uitermate belangrijk!!

Veel luisterplezier

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Sinuswave

Ja goed punt. Ik luister doorgaans metal dus dat is bij per definitie slecht opgenomen.
Ik merk meestal dat wanneer acdc het een beetje goed doet, mn andere herrie platen dat ook wel doen.
Vanaf komende week PM8003
Sony SCD-XB940
Kef iQ3
Van Den Hul The Name interlink
Van Den Hul The Clearwater speakercable
Puresonic bananenpluggen

WimPeu



Deze van Joe Satriani (voor als gitaren ook moeten knallen) klinkt echt super. Als ik weer eens wat nieuws heb gekocht gaat deze er steevast in.
One Robot's Dream is dan weer de top binnen de top.

Ook Dream Theater - Systematic Chaos is op rock gebied zowel muzikaal als geluidstechnisch een referentie!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Bearke65

Citaat van: Sinuswave op juni 19, 2009, 14:13:58
Ik merk meestal dat wanneer acdc het een beetje goed doet, mn andere herrie platen dat ook wel doen.
Ja idd zo heb je het goed gezien ...

grtzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

JohnWx

Ik heb een CD die zelf is samen gesteld door POL Audio te Baarn en 10db zwakker is opgenomen door Onno Scholze die alles van die Rus van Polygram heeft opgenomen.


Alles komt daar aan bod van P.Gabriel N'Dour japanse slagwerkers opname's met veel sssss erin een bepaald soort laag waarvan de zwakke broeders afvallen stemmen en vooral ook nog lekkere muziek
Deze CD word ook nog wel is door sommige importeurs gebruikt tijdens demo's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Totofan

Citaat van: WimPeu op juni 19, 2009, 14:20:13


Deze van Joe Satriani (voor als gitaren ook moeten knallen) klinkt echt super. Als ik weer eens wat nieuws heb gekocht gaat deze er steevast in.
One Robot's Dream is dan weer de top binnen de top.

Ook Dream Theater - Systematic Chaos is op rock gebied zowel muzikaal als geluidstechnisch een referentie!!


Je weet wel wat te adviseren Wim om mee tenemen heerlijke nummers HB
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

HiFi gek

#8
Ik neem meestal mee naar een luisterdemo .

Patricia Barber - Nightclub    ( SACD )            om de enorme dynamiek en luchtigheid
Ian Shaw - Drawn to all things    ( SACD )      voor één heel mooi nummer met heel veel micro info                  Ray Brown - Superbass 2     ( SACD )             Deze cd is volledig gewijd aan de contra bass
Fourplay  -  Energy     ( SACD )                     Deze cd heeft een bijzonder prettige warme klankkleur
Hatfield's End - Concierto de stonehenge    ( CD )       Synthesizer muziek op high end niveau opgenomen
Deborah Henson Conant - Caught In the Act    ( CD )   Hoogwaardige Harp opnamen
Mari Boine - Goaskinviellja     ( CD )                Heel bijzondere jazz uit Lapland
Solveig Slettahjell - Silver    ( CD )                 Enorm luchtig en 3 dimentionaal opgenomen Noorse Jazz




Groeten  EDWIN  B

Maurice

Bij mij gaat er altijd heel diverse muziek mee.
- Don Ellis Orchestra ~ Electric Bath (geweldige dynamische cd met veel detail en hoge tonen)
- Ayreon ~ 01101100 (of zoiets) (comatose, en iets harders)
- Nathalie Merchant ~ Live in concert (emotie in stem)
- Patricia Barber ~ Café Blue, nummer Nardis (mega dynamisch, druk)
plus waar ik net maar zin in heb.

Van Dreamtheater is Repentence trouwens een aanbevolen nummer. Uiteindelijk wordt er zovel druk opgebouwd dat menig set (ook van over de €20.000) over de rooie gaat indien niet goed gebalanceerd.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat metal over het algemeen enorm kritisch is qua set. Ik heb dan ook maar weinig sets gehoord waar dat echt goed uit de verf komt. Je hebt een enorm krachtige en bijna extreem neutrale set nodig.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Citaat van: HiFi gek op juni 19, 2009, 21:07:06
Ik neem meestal mee naar een luisterdemo .

Patricia Barber - Nightclub    ( SACD )            om de enorme dynamiek en luchtigheid
Ian Shaw - Drawn to all things    ( SACD )      voor één heel mooi nummer met heel veel micro info                  Ray Brown - Superbass 2     ( SACD )             Deze cd is volledig gewijd aan de contra bass
Fourplay  -  Energy     ( SACD )                     Deze cd heeft een bijzonder prettige warme klankkleur
Hatfield's End - Concierto de stonehenge    ( CD )       Synthesizer muziek op high end niveau opgenomen
Deborah Henson Conant - Caught In the Act    ( CD )   Hoogwaardige Harp opnamen
Mari Boine - Goaskinviellja     ( CD )                Heel bijzondere jazz uit Lapland
Solveig Slettahjell - Silver    ( CD )                 Enorm luchtig en 3 dimentionaal opgenomen Noorse Jazz




Groeten  EDWIN  B

Die Solveig Slettebak is echt heel goed! Frits had die laten horen tijdens de demo avond.
En die Hatfields End heb ik zelf ook. Heb je die Nederlandse versie of de versie wat door Frits onder handen is genomen?
Hij had het verschil tussen de "originele" en zijn versie laten horen. En zijn versie sprong er toch wel enorm uit.


Ontopic:

Mijn referentie cd's

Nils Petter Molvaer - ER   (Noorse Jazz gemengt met electronica)
Wolfgang Haffner - Shapes (Noorse Jazz gemengt met electronica, ACT)
Blue Note A Story of Jazz
Naim cd Sampler
Miles Davis - A Kind Of Blue
Tool - 10.000 Days/Lateralus

En om keihard te knallen:

Tunnel of Terror - vol2
http://www.youtube.com/watch?v=g6L4Cu-yG1k
Current Value
Atari Teenage Riot

Laatste 3 zijn om een andere uiterste te checken. meestal klinkt het niet. Meer een referentie om het geluid in mijn auto te checken.
Buiten "normale muziek" hou ik ook erg van extreme elektronische muziek :)

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op juni 19, 2009, 22:51:18

En die Hatfields End heb ik zelf ook. Heb je die Nederlandse versie of de versie wat door Frits onder handen is genomen?
Hij had het verschil tussen de "originele" en zijn versie laten horen. En zijn versie sprong er toch wel enorm u



Ik heb beide versies .
De originele versie is gemaakt door Paul Hattink onder de naam Hattfield's End , Paul is tevens de Nederlandse Accuphase /Cabasse /Leben importeur .

De versie van Fritz de With ( STS-Digital ) is een bewerkte versie hiervan voor zover ik weet , Fritz zijn versie klinkt duidelijk anders dan het origineel .
Welke beter is laat ik in het midden omdat dat uiteraard afhangd van je persoonlijke smaak /voorkeur .


Groeten  EDWIN  B

dmeerpa

Citaat van: marvin op juni 19, 2009, 14:03:24
als dat de muziek is die je ook graag luisterd dan ben je goed bezig.
zelf vind ik de Dire Straits wel een fijne, vooral het album Brothers in Arms.

en iets van DefQon1 of aanverwante muziek. knallen dus!


Dit is een CD die ik ook fijn vind. Ik was dan ook verrast om te horen van Ken Ishiwata dat deze CD een heel slechte opname kent. En op zijn set in Marantz Eindhoven klonk het niet zo lekker voor mij. Thuis blijf ik nog steeds genieten van deze CD.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Naar aanleiding van een ander topic deze CD ooit geprobeerd: Roger Waters – Amused To Death

Deze is zeker een goede CD om als referentie te gebruiken. 

Track 1 hoor je de stemmen links achter.

Track 3 met een stem ver links buiten de luidspreker en de piano die ver rechts invalt is een hele bijzondere ervaring.

Track 8 met de houthakkersklappen en de arreslee die voorbij komt geeft een ruimtelijke weergave die ongeëvenaard is. Je zou echt gaan denken dat de surround op staat, maar neen CD en Pure Direct
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

HiFi gek

Citaat van: dmeerpa op juli 22, 2009, 18:31:31
Naar aanleiding van een ander topic deze CD ooit geprobeerd: Roger Waters – Amused To Death

Deze is zeker een goede CD om als referentie te gebruiken. 

Track 1 hoor je de stemmen links achter.

Track 3 met een stem ver links buiten de luidspreker en de piano die ver rechts invalt is een hele bijzondere ervaring.

Track 8 met de houthakkersklappen en de arreslee die voorbij komt geeft een ruimtelijke weergave die ongeëvenaard is. Je zou echt gaan denken dat de surround op staat, maar neen CD en Pure Direct


Ik ben benieuwd , ik heb de Roger Waters cd in bestelling staan .


Groeten  EDWIN  B