SACD

Gestart door Slashhead, mei 21, 2009, 19:20:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

heb men eerste SACD,s  besteld  :yes:

brothers in arms , dire straits

simple minds - best of



valt mij verder ook wel tegen wat er te verkrijgen is ,bar weinig zelfs  :-(

celine dion ,micheal jackson , andrea bocelli , alle 3 heel goed niks te vinden  :no:

al the way of a decad song van celine dion heb ik al jaren en ontelbaren keren beluisterd ,wel sacd van geweest maar niet meer leverbaar  :cry:

Mexicaanse Hond

Misschien tweedehands? Advertentie op Marktplaats en/of hifi.nl zetten is altijd te proberen.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 09, 2010, 00:55:24
heb men eerste SACD,s  besteld  :yes:

brothers in arms , dire straits

simple minds - best of



valt mij verder ook wel tegen wat er te verkrijgen is ,bar weinig zelfs  :-(

celine dion ,micheal jackson , andrea bocelli , alle 3 heel goed niks te vinden  :no:

al the way of a decad song van celine dion heb ik al jaren en ontelbaren keren beluisterd ,wel sacd van geweest maar niet meer leverbaar  :cry:

ja er word ook niet meer in geinvesteerd
de meest mensen (lees:90%) hebben geen SACD dus geen grote doelgroep dus geen markt dus geen omzet etc.etc.etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Woenie

Citaat van: Marantz 81 op januari 09, 2010, 00:55:24
heb men eerste SACD,s  besteld  :yes:

brothers in arms , dire straits

simple minds - best of



valt mij verder ook wel tegen wat er te verkrijgen is ,bar weinig zelfs  :-(

celine dion ,micheal jackson , andrea bocelli , alle 3 heel goed niks te vinden  :no:

al the way of a decad song van celine dion heb ik al jaren en ontelbaren keren beluisterd ,wel sacd van geweest maar niet meer leverbaar  :cry:

Ebay heeft vaak wel wat, ook van Celine Dion iig A new day has come En all the way  HB
Marantz Pm15s1
Marantz SA15s1
Logitech Squeezebox Duet
Cambridge Dacmagic
Focal 816w Luidsprekers
Interlink Jvg zilver/goud II
luidsprekerkabel Jvg zilver/goud

lo

Eventueel muziek.nl.
Indien er niets in de "winkel" is te vinden, eventueel contact met ze opnemen.
Mij hebben ze tot nu toe altijd perfect geholpen met de vraag naar CD's!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

bedankt voor de tips zal eens kijken  :-)

HiFi gek

SACD's in het populaire genre zoals pop zijn steeds moeilijker verkrijgbaar , er is geen intersse meer in .

De genre's  : Jazz , klassiek , Singer Songwriter zijn daarentegen uitstekend verkrijgbaar , in deze 3 genre's worden er volop sacd's geproduceerd .
Deze 3 genre's worden over het algemeen uitgebracht door de betere labels ( lees High End ) .
De mensen ( wereldwijd ) die een hoogwaardige sacd speler thuis hebben staan met de rest van de set in verhouding hiertoe kopen met regelmaat sacd's in deze 3 genre's , van populaire pop muziek e.d. houden deze mensen vrijwel nooit .

Dat heeft grotendeels te maken met het feit dat populaire muziek over het algemeen vrij belabberd wordt opgenomen en geproduceerd .
Van diezelfde belabberde mastertape wordt dan helaas ook nog een sacd uitgebracht .

De wereldwijde markt voor sacd's speeld hier uiteraard op in , waar veel vraag naar is wordt volop geproduceerd , waar geen intereresse meer in is wordt dan ook nog maar montjesmaat uitgebracht .

Vrijwel al de grote labels in de poulaire genre's zijn daarom ook gestopt met het uitbrengen van sacd's .


Zelf heb ik dan ook geen enkele moeite om sacd's te bemachtigen omdat ik vooral veel van Jazz en Singer Songwriter muziek hou .
Achteraf gezien heb ik het geluk dat ik van deze 2 muziekstijlen hou , anders had een sacd speler voor mij geen enkle zin gehad .




ZO , NU IS HET WEER GENOEG GEWEEST VOOR VADAAG .
HET IS INMIDDELS WEER DE HOOGSTE TIJD OM ER EEN STAPEL SACD'S DOOR HEEN TE JAGEN , door de cd speler wel te verstaan .  :yes:  






gROETEN  edwin  b


Marantz 81

ja ik was denet bij correct ,ik zoeken naar bak voor SACD

zeg tegen die man van waar is die bak hij zij ow hier staan er nog een paar en dat zijn de laatste  frusty

wat dat te gaat heb ik wel zoiets van daarom een sacd speler gekocht ,maar ja aan de andere kant verschil met gewone cd,s van goede kwaliteit is het verschil echt heel groot ten opzichte van men vorige cd5001  :yes:

men muziek smaak is heel breed van heel rustig tot ruig ,maar meeste van die hele hoogwaardige opname,s vindt ik niet veel aan en ik ga ook niet alleen een cd kopen omdat die zo goed klinkt , iemand die 10 minuten achter elkaar op zijn viool speelt is heel mooi ,maar niks voor mij om naar te luisteren ,wel orkesten waar dan met name zang bijzit , opera vindt ik  puke

Jazz , klassiek , Singer Songwriter   daar zit echt wel muziek bij die ik goed vindt maar weet al die artiest namen niet

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op januari 09, 2010, 17:34:49


Jazz , klassiek , Singer Songwriter   daar zit echt wel muziek bij die ik goed vindt maar weet al die artiest namen niet



Arjan

Dan kom je nog een keer naar mij toe als je dat zou willen .

Dan laat ik je enkele nummers horen van al mijn SACD's in het Jazz en Singer Songwriter genre , zodat jij kunt bepalen voor jouzelf welke sacd's interesant voor jou zijn om eventueel aan te schaffen .

Het zijn vrijwel allemaal audiofiele opnamens , dus van hoge geluids kwaliteit .

Mocht je hier interesse in hebben , stuur mij dan even een PM .



Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

wat ik zelf geweldig vind dat de cd laag van een hybride sacd album beter klinkt dan alleen een cd uitgaven
dat komt omdat de sacd samen met de cd laag dikker is en dus veel stabieler draaid..het viel mijn laatst op
dat de cd.s dunner worden..had een eerste cd uit 1983 in mijn hand ..ik maak zelf nog regelmatig sacd op
mijn label..en we zullen doorgaan........ramses.s

Marantz 81

Frits

is het ook mogelijk om gewone cd,s via een decoding process over te zetten naar SACD ?  of moet je dan echt de master copy hebben ?

Marantz 81


Pjotr27

Citaat van: Marantz 81 op januari 09, 2010, 22:28:31
Frits

is het ook mogelijk om gewone cd,s via een decoding process over te zetten naar SACD ?  of moet je dan echt de master copy hebben ?

Het zal misschien wel kunnnen maar waar haal je een SACD brander vandaan?
Je zal denk ik toch eerst een matrijs moeten maken waaarvan je sacd`s kan persen....
Ik ken nog geen SACD standalone brander...

Marantz 81

ik zou het niet weten waar je die vandaan moet halen  ,maar dacht dat frits die al had omdat die ook SACD,s verkoopt

bonbon

#59

heb dus sinds enige tijd mijn SA-1 en ben al druk schijfjes aan het bestellen, ( op amazon.de staan er 7500 nu)
maar mooiste zijn onbetaalbaar,

zo ook kind of blue  miles davis en vele anderen

Ik heb 70 euro betaald voor the mission omdat ik die echt wilde ,
had graag ook een aantal peter gabriel's gehad maar die zijn allemaal onbetaalbaar,

iemand hier die er een paar van hem Kwijt wil of weet waar ze nog te krijgen zijn?
Wellicht ligen ze nog in een bak ergens bij een cd zaak...?

ik zoek bv up en so

gelukkig is de  genenis box met oldies nog wel leverbaar!!  heeft iemand van jullie deze al?
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon