U2 komt weer in de Arena

Gestart door Marantz 81, maart 10, 2009, 20:14:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

het was echt een goed Concert  pompom

hele mooie show en een echt goed geluid  de bassen waren ook zo mooi  :kwijl: wil ik ook thuis alleen stort het huis dan in denk ik  :lol:

snowpatrol was in het voorprogramma van 20.00 tot 20.45 best wel een goede band  :-)

van 20.45 tot 21.30 niks  :roll: en daarna kwam U2  hello ze begonnen met nummers van de laatse cd ,paar oudere nummers ,toen weer van nieuwe cd en weer wat oudere nummers , het duurde tot zo ongv 00.00 

vondt het zo goed dat het ook zo weer voorbij was ,ook nog een t-shirt gekocht als herinnering eraan en bij volgende concert als die komt aan te doen  byebye

groeten Arjan

mars

#16
Citaat van: Marantz 81 op juli 21, 2009, 21:22:29
het was echt een goed Concert  pompom

hele mooie show en een echt goed geluid  de bassen waren ook zo mooi  :kwijl: wil ik ook thuis alleen stort het huis dan in denk ik  :lol:

snowpatrol was in het voorprogramma van 20.00 tot 20.45 best wel een goede band  :-)

van 20.45 tot 21.30 niks  :roll: en daarna kwam U2  hello ze begonnen met nummers van de laatse cd ,paar oudere nummers ,toen weer van nieuwe cd en weer wat oudere nummers , het duurde tot zo ongv 00.00  

vondt het zo goed dat het ook zo weer voorbij was ,ook nog een t-shirt gekocht als herinnering eraan en bij volgende concert als die komt aan te doen  byebye

groeten Arjan

oi

Leuk Arjen dat je naar je zin hebt gehad.
En als het geluid toch wel oke was dan is dat mooi meegenomen.

Zal wel een heidens karwei zijn geweest , om 'daar bijv 15% minder galm te krijgen .

Ik ben zelf Heel lang ''Roadie'' cq ''stagehand'' geweest en heb ook een tour ( en een paar losse optredens ''daar was ik  invaller'') gedaan met U2 ( toen werkte ik voor ''edwin shirley truckin'' en ''FTA  elektrosound') )
Heb in de krappe 15 jaar ( geloof ik ) en met tussen pozen dat ik  ''on the road'' ben geweest , bij een heleboel acts gewerkt, en met een hele rits bands getourd.

Want zoals je waarschijnlijk zelf wel weet, heeft geen een band zelf een dergelijk groot P.A. van hun zelf ( laat staan  dat ze ff 3 P.A.s hebben staan ivm pendel optredens)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

nee kost ook allemaal nogal wat men neef had het erover dat het podium met installatie 360 graden scherm enzv  150 miljoen kost dat ze het zelf hebben gekocht ,had even de speakers geteld alleen links en rechts voor waren al 216 speakers :-o  en dan hingen er nog  4 x 36 speakers rondom het 360 graden scherm ,en ook nog op diverse plaatsen rondom hingen nog speakers

er hingen doeken onder het glas , galm was alleen te horen op het moment dat alleen bono dee praten verder heb ik het niet gehoord ,stond hard genoeg in ieder geval  :-P violent1 :lol:

open lucht concert klinkt wel anders ,ben ik 2003 naar fields of rock geweest daar trede Metallica op  HB

mars

Citaat van: Marantz 81 op juli 22, 2009, 22:27:24
nee kost ook allemaal nogal wat men neef had het erover dat het podium met installatie 360 graden scherm enzv  150 miljoen kost dat ze het zelf hebben gekocht ,had even de speakers geteld alleen links en rechts voor waren al 216 speakers :-o  en dan hingen er nog  4 x 36 speakers rondom het 360 graden scherm ,en ook nog op diverse plaatsen rondom hingen nog speakers

er hingen doeken onder het glas , galm was alleen te horen op het moment dat alleen bono dee praten verder heb ik het niet gehoord ,stond hard genoeg in ieder geval  :-P violent1 :lol:

open lucht concert klinkt wel anders ,ben ik 2003 naar fields of rock geweest daar trede Metallica op  HB


oi

Ja Grote p.a. sytemen worden altijd gehuurd . En er zijn maar een paar bedrijven die de echt grote bands aankunnen.
Het is zelfs zo dat als er gependeld wordt ; bijv indertijd pink floyd of stones of what ever . Dan hadden bijvoorbeeld twee optredens in Londen (openlucht) , maar in die tijd wordt ook al een identieke stage en setup in Rotterdam gemaakt , en een dan gaat de andere bijvoorbeeld weer naar hamburg.

Wat acoustisch ook zo'n bitch van een hal was ( ouwe veehal puke) dat waren de groenord hallen in Leiden , daar kon je acoustische gordijnen op hangen wat je wilde , toch kreeg je het geluid weer terug in smoelwerk geketst
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

ja das zonde idd

wat dat te gaat is het zonde dat de heineken music hall zo klein is

wil nog steeds naar pink floyd en phil collins ,maar zal er wel niet meer inzitten  :cry: