Muziek recensie

Gestart door Paul, januari 21, 2014, 17:16:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Xander32  had mijn mening over de nieuwe Bruce Springsteen cd gevraagd, omdat hier nog geen draadje over bestond hierbij mijn visie en hopen dat er meer mogen volgen, wat mij betreft alles wat je over muziek / film en wat op dvd te verkrijgen is hier kwijt wilt.



Voor mij een wat rustige "the boss" cd waar de leeftijd inmiddels .....  hij is de 62 jaar gepasseerd maar daarom is de muziek niet minder.
De aanschaf meer dan waard omdat er een Born in the USA 2013 dvd bij zit live opgenomen in Londen 2013.

De wat rustige nummers neigen naar het gitaarspel van Mark Knopfler en qua zang doet JJ Cale er niet voor onder met een herkenbaar Springsteen tintje wat we van hem gewend zijn.

In ieder geval een aanrader voor een prima cd in combi met een dvd, qua  prijs bij een groot elektronica keten met de afkorting MM voor nog geen 15 euro.

DVD is 5.1 dolby surround of 2.0 stereo af te spelen.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

audiof. zonder budget

 stupid

Deze cd (of moet ik zeggen mediadrager) is nogal wisselend ontvangen in de media. Persoonlijk vind ik hem nogal afwijken van zijn andere werk, maar goed, iedere muzikant zoekt en, inderdaad, ook Bruce wordt ouder.
Er zitten inderdaad wat mindere nummers op, maar er staan zeker lekkere nummers (Harry's place, down in the hole, the wall), persoonlijk vind ik het een leuke verzameling van verschillende nummers. De mindere nummers kunnen nog wel eens, na meermaals te beluisteren, van categorie verschuiven.....

Overpeinzing:
"Vroegah" was het heel normaal dat een LP slechts 1 of 2 goede nummers bevatte, dat was voor niemand een bezwaar. Juist dat ene of dit twee nummers waren immers de hoofdzakelijke reden om de vinylschijf aan te schaffen. Doordat muziek makkelijker beschikbaar geworden is en naar keuze afgeluisterd kunnen worden zijn we misschien ook iets kritischer geworden als het om "mindere" nummers gaat. Voorgaande is misschien ook van toepassing op de criticasters die zich muziekrecensent noemen, deze vergeten nog wel eens dat "zij" slechts hun persoonlijke mening ventileren. Deze persoonlijke mening heet niet voor niets zo en kan dus verschillen van mijn mening....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Paul

Cor had toch ooit het idee om wat klassieke luister ervaringen te verwoorden ? Wellicht als de wil en zin er is om dit hier te doen.   8-) :roll: pompom :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op januari 25, 2014, 17:05:25
Cor had toch ooit het idee om wat klassieke luister ervaringen te verwoorden ? Wellicht als de wil en zin er is om dit hier te doen.   8-) :roll: pompom :yes:
In dank aangenomen Paul. :yes: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Paul op januari 25, 2014, 17:05:25
Cor had toch ooit het idee om wat klassieke luister ervaringen te verwoorden ? Wellicht als de wil en zin er is om dit hier te doen.   8-) :roll: pompom :yes:
Hoi Paul en bedankt voor jouw uitnodiging. Maar ik lever liever te hooi en te gras commentaar en (extra) informatie bij de muziek die mij op dat moment bezighoudt en waarvan ik op dat moment geniet. Het reviewen van CD's e.d. vergt, als men het goed wilt doen, ook enige research. En voor dat laatste heb ik te weinig rust in mijn hoofd. Liever het ad hoc enthousiasme proberen over te brengen dan met slecht gedocumenteerde reviews op de proppen komen. Maar desalniettemin bedankt voor het vertrouwen.
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op februari 02, 2014, 08:22:23
Hoi Paul en bedankt voor jouw uitnodiging. Maar ik lever liever te hooi en te gras commentaar en (extra) informatie bij de muziek die mij op dat moment bezighoudt en waarvan ik op dat moment geniet. Het reviewen van CD's e.d. vergt, als men het goed wilt doen, ook enige research. En voor dat laatste heb ik te weinig rust in mijn hoofd. Liever het ad hoc enthousiasme proberen over te brengen dan met slecht gedocumenteerde reviews op de proppen komen. Maar desalniettemin bedankt voor het vertrouwen.
Groetjes,
Cor.
Ook goed Cor, maakt niet uit was zomaar een idee om je klassieke ervaring met ons te delen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site