Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp)

Gestart door PM95, oktober 24, 2005, 02:23:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

MadVillain




:-D



Maar Miles Davis bezorgt weleens  :roll:....Vooral dat legendarisch optreden van hem @ Woodstock doacht ik. Wat gaat dat diep...



Mexicaanse Hond


Mexicaanse Hond


MadVillain


WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op november 29, 2009, 16:16:07
Ik was toe aan
Lou Reed - Berlin pfffffff :wink:

[img][http://images.uulyrics.com/cover/l/lou-reed/album-berlin.jpg/img]



Whahahaha, ik stond er ook net mee in mijn handen. Toch maar wat vrolijkers in de CD94 gestopt: Omarm Bløf

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op november 29, 2009, 16:33:45
Kijk naar het weer Harry, nu of nooit!!! :-D
Dan kan ik beter meteen Closer van Joy Division op de draaitafel leggen.  :-D

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond


MadVillain

Net even Van Morrison - Avalon Sunset gedraaid. Wat maakt die man toch lekkere muziek!

http://musicmeter.nl/album/508


copy paste van een musicmeter lid waar ik precies hetzelfde mee deel:

Prachtige plaat.

En niet alleen vanwege het nummer 'Have I Told You Lately'. Nadat ik het hele album gekregen had van FRIEK kwamen de herinneringen weer in mij op nadat ik op 'play' had gedrukt. Het bracht me jaren en jaren terug. Toen ik feitelijk 4/5 was.

Het is moeilijk om te omschrijven wat ik zo mooi vind aan deze plaat. Nostalgie, niet van mijn schooltijd, want dat noem ik 'jeugdsentiment'. Ik heb het hier over mijn kleuterjaren waar ik voor de openhaard zat met deze plaat op. Sinterklaas vierde met deze plaat op. Naar de eendjes ging om ze brood te geven, thuis kwam, warme melk kreeg, en... deze plaat stond weer op.

Verder vind ik het als christen erg fijne teksten. Zo doet 'whenever god shines his light' en 'contacted by a angel' mij erg goed, ook als ik even helemaal niet bezig ben met mijn geloof.

'Coney Island' is mij ook altijd bij gebleven. Van's stem in dat nummer, zijn manier van vertellen, zijn omschrijving van dingen, alles.. Het is zo mooi. Alles wat hij daar schetst. Een tijdloos verlang om ergens te zijn.

Voor de rest kan ik niet veel meer vertellen dan dat ik voel.
Astral Weeks beluister ik nu, maar zal nooit dezelfde lading als dit album krijgen.

****** 5 out of 5 ******

Met een notitie in mijn top10.

Mexicaanse Hond

#897
Ik vind Avalon Sunset ook een mooi album, Leroy.  'k Heb er geen herinneringen van uit mijn jeugd en bovendien ben ik agnost, maar het is gewoon een prachtig album.  :yes: 'k Heb 'm gelijk opgezet vanmorgen, heerlijke muziek om de dag mee te beginnen.  :yes:

MadVillain

Het ging mij alleen om het dik gedrukte tekst. :) En ik heb even opgezocht wat Agnost inhoudt, en daar kan ik mij ook wel in vinden

Mexicaanse Hond

Sommige muziek is gewoon heel persoonlijk verbonden aan een bepaalde tijd/gevoel. Dat had ik toen ik laatst Ben van Michael Jackson weer hoorde. Ineens zat ik samen met mijn oudere zus bij de Aristona transistorradio naar Radio Noordzee te luisteren.