REC OUT / LINE OUT naar een AUX IN kan dat ?

Gestart door CBdicX, februari 21, 2021, 11:52:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: marvin op februari 21, 2021, 13:11:59
Een echte line out werkt natuurlijk zeker en vast. Maar dat wist je zelf ook wel.

Klopt, heb nooit een Line Out gebruikt maar de omschrijving lijkt mij duidelijk....  :yes:  :wink:
REC Out is wat waziger.

CBdicX


Misschien denk ik verkeerd, maar als ik een platenspeler op de 600NE zou aansluiten, en ik wil de plaat op een cassette opnemen, dan moet ik het cassette deck toch op de REC OUT aansluiten ?
Dan moet de selector toch op Phono staan ?

Dit zou dan inhouden ongeacht waar de selector op staat, geeft dit altijd een (vast) signaal op de REC OUT.

CBdicX

#17
Nog zo'n "mafkees" die de REC OUT wil gebruiken voor wat anders dan......

Hier de reactie in US taal, zo te lezen is de REC OUT ook te gebruiken als LINE OUT zonder volume regeling.
Graag correctie als dit niet juist is svp.

Hi,
Just wanting to know what you would use 'rec out' for...
I have a vintage A760 Yamaha (Which sounds damn nice actually) but want to know if I can use the rec out as a pre-out ?
Thanks

You can use that as a line out, but it will not vary with the volume control knob.
It is for recording the source material onto a tape deck, either reel to reel or cassette.
The tape loop is also often used to incorporate an equalizer into the system.


Dus of dat signaal van REC OUT naar een tape deck gaat of naar mijn Aux IN op de soundbar, lijkt als ik dit lees dan goed te werken, mits de AUX IN natuurlijk niet overstuurd word.

Marvin


Maus

Rec out geeft het signaal waar de input selector op staat. Daarom heb je een tape monitor, daar luistert rec out niet naar. Je kunt met tape monitor het opgenomen geluid van bv de tuner horen via het tapedeck.
Sommige versterkers hebben een aparte rec out selector, daarmee kun je CD luisteren terwijl je iets van de radio opneemt.

CBdicX

Citaat van: Maus op februari 22, 2021, 00:37:59
Rec out geeft het signaal waar de input selector op staat. Daarom heb je een tape monitor, daar luistert rec out niet naar. Je kunt met tape monitor het opgenomen geluid van bv de tuner horen via het tapedeck.
Sommige versterkers hebben een aparte rec out selector, daarmee kun je CD luisteren terwijl je iets van de radio opneemt.

Precies wat de bedoeling is voor mij, zo werkt de REC OUT als een LINE OUT, en ook een vast signaal qua volume is prima, volume regel ik met de Sennheiser  :-)

Ik krijg vandaag de 600NE binnen en kan dat meteen met de plantenspeler uit testen.

Hoewie Loewie

Citaat van: CBdicX op februari 21, 2021, 11:52:09
Hoi, ik wil een Stereo versterker als een soort "HUB" gebruiken.

Ik sluit op de amp de platenspeler aan, de CD speler en het cassette deck.
Dan gaat de REC OUT (of LINE OUT) naar de AUX IN op mijn soundbar waar ik dan het volume regel van de verschillende apparaten.

Is deze aansluiting van REC OUT/LINE OUT naar AUX IN correct zo ?
Ja, dat is geen probleem. Zo gebruik ik hier een Harman Kardon AVR130 om het signaal van de inkomende bronnen door te lussen naar een oude analoge Superscope R-1240 receiver. Uiteraard moet je op de gebruikte versterker (Denon in jouw geval meen ik?) wel de juiste bron kiezen.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op februari 22, 2021, 14:28:13
Ja, dat is geen probleem. Zo gebruik ik hier een Harman Kardon AVR130 om het signaal van de inkomende bronnen door te lussen naar een oude analoge Superscope R-1240 receiver. Uiteraard moet je op de gebruikte versterker (Denon in jouw geval meen ik?) wel de juiste bron kiezen.

Klopt, zojuist aangesloten en werk als gehoopt  :-D

Iedereen bedankt voor de hulp !!  notworthy