Marantz dc-82 schokkrig

Gestart door Copylab, februari 09, 2021, 00:13:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Copylab

Hoi, ik heb onlangs mijn elcos van beide printjes vervangen met duurzame panasonic's, ook alle snaren zijn nieuw en vervangen alsook de 2 aandruk rollers, nieuw vet en het oude verwijderd, en de kop zeer goed en meerdere keren met alcohol 98% gecleand, nu alles weer in elkaar gestoken, maar nog steeds het schokkerig geluid bij dcc tapes, zowel bij de zelf opgenome tapes als de voorbespeelde, bij opnemen heb ik zelfs niets op de tape opgenomen!
Maar bij de voorbespeelde en al eerdere opgenomen dcc tapes van mijn andere dcc deck, slaan wel bij vu leds correct uit zonder enige verschil tussen de kanalen,  dit ook bij analoge tapes, maar daar is het geluid wel perfect en dit in beide afspeel richtingen.
Wat zou dit probleem vormen, ik heb deze alles aan veranderd en vernieuwd met het gedacht dit schokkerig probleem weg te zijn, maar heeft niets uitgehaald, nog steeds het zelfde.

PS: ook heb ik dit bei een technics dcc deck

Zou het kunnen liggen dat de snelheid te traag of te snel is, en is dit echt cruciaal voor en bij dcc tapes?


Maus

De snelheid moet wel kloppen ja, dat kun je testen door een gewone cassette op te nemen met je werkende deck en afspelen in de marantz.

Copylab

Dat werkt, op het gehoor is dat wel echt 100% toch niet waar te nemen dat de analoge tape perfecte snelheid heeft?
Dat kan toch ietjes trager of sneller draaien dat een mens niet kan horen, maar dan wel cruciaal is bij afspelen van dcc tapes wat wel erg fragiel is.

Maus

Je kunt een frequentieteller gebruiken, dan weet je wel hoe snel hij loopt.

Copylab

ik ben leek en niets met electronica en geen kennis, wel kan ik erg  super good solderen en fiijn zelfs ICtjes enz.
verder heb ik geen apperatuur hier

Maus

een 3000hz toon uit je computer laten rollen en opnemen op cassette. Dat vervolgens afspelen in de dcc en met een frequentieteller programma uitlezen, je kunt ook een app zoeken voor een telefoon.