pm 8000 klinkt niet goed op rechter kanaal

Gestart door xaviervanaubel, december 15, 2013, 20:35:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xaviervanaubel

Hallo

Mijn PM 8000 klinkt echt belabberd op mijn rechter kanaal, zowel op A en B. En als ik de bron verander blijft het slecht klinken. Nu lees ik hier op het forum wat over service beurten van de PM8000 (hij is nu 10 jaar oud) maar wat gebeurt er dan ? En waar kan ik in de omgeving van Eindhoven mijn Marantz laten repareren of service-en, want ik wil het graag behouden en weer lekker kunnen luisteren.

SB_Marantz

#1
Logisch dat het zowel op sp. terminal A en B is want dat is dezelfde output rail, gescheiden door een sw meer niet.
Wat bedoel je precies met belabberd?
Vervormt, dof?



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xaviervanaubel

Ik bedoel geheel vervormd, zodat je de muziek totaal niet kunt horen. Dacht eerst dat het aan mijn boxen lag, maar bleek de versterker te zijn.


SB_Marantz

Kan door van alles veroorzaakt worden...........voeding/ preamp/ poweramp etc
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Dan zal er een defect zijn welke de vervorming veroorzaakt.

Wat de oorzaak is kan heel divers zijn. Maar een goed vervormt kanaal duidt wel op een defect ergens.

Aan te raden is dit defect op te lossen. Dan de versterker naar staat/wens servicen.

Ik had een PM gestuurd met informatie.


xaviervanaubel

Het was inderdaad een kapotte "trap"

vervangen.. blijkbaar fluitje van een cent.. weer super tevreden..

thanatos

Een kapotte 'trap' zegt mij nog niet wat er gedaan is. Wel fijn dat het opgelost is.

Voor een ervaren techneut is alleen een klacht verhelpen niet zo moeilijk.

Heb je mijn topic van de PM7000 gezien. Schrikbarend hoe die er aan toe was gezien de leeftijd. Een zwaar leven gehad maar wat solderingen en kwaliteit onderdelen betreft is de PM8000 identiek. http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11710.0.html