Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

RHK en 43 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Eip op april 30, 2016, 10:20:40
Jacco Gardner     Hypnophobia


 
Nice psychedelica. Heb zelf verschillende lp's van tangerine dream.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Rob46

Citaat van: xander32 op april 30, 2016, 08:58:22
Beste VF, volgens mij gaf ik geen waardeoordeel, toch? En geloof mij; ik kan best begrijpen (invoelen) wat de charmes van vinyl zijn, sterker nog, ik zou zelf ook best een fraaie dt & vinyl collectie in mijn bezit willen hebben, daar ik het geluid wel iets magisch vind hebben, maar vanwege rationele redenen zie ik daarvan af :yes:. Welke zouden dat zijn  :-D.

Edoch muziek is emotie, nostalgie komt m.i. vooral ook voort uit emotie en daar is weinig mis mee. Als men gelukkig wordt van het verzamelen en afspelen van vinyl, ongeacht de practische/rationele bezwaren; vooral blijven doen.

:gp:

Zep

He bah....zijn ze het straks weer allemaal eens met elkaar  :-D
Dan maar weer saai on topic:



Supersnel gedownload, met een inspanning van een vingerbeweging over de speakers  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Dit is een gemoedelijk forum, waar de meningen tellen, respect naar elkander heerst, soms een discussie op het scherpst van de snede wordt gevoerd, waar de meeste leden en bezoekers een audiofiele virus bij zich dragen en waar je op z'n tijd gewoon even jezelf kan zijn.......dus...... :-D :-o :-P HLP  shutup

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op april 30, 2016, 10:02:49
Dat is je nu al (weer) gelukt Robert....... Respect voor de vinyl liefhebbers! Stiekem suggereer je een afkeer t.o.v. Vinyl, flinterdun, maar tussen de regels door .........flinterdun tussen het ventileren van een mening en afschuw  :wink:

Het was een uitstervend ras, die platendraaiers, gelukkig heeft er zich de afgelopen jaren een positieve ontwikkeling afgespeeld; het zwarte goud wordt weer massaal gekocht. Prachtig! Ik ben blij dat er nog vinyl liefhebbers onder ons zijn, DAT geeft onder andere dit forum soms een boost.......
...Er zijn zelfs jongeren die weer CDs (het zilveren goud) kopen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

 :-D


Je maakt mij dag goed :-).

Citaat van: Zep op april 30, 2016, 10:01:11
Nostalgie? Het zijn gewoon eigenwijze en ouderwetse mannetjes....die vinyl draaiers  :-P
Steken in de avond ook nog steeds kaarsen aan ipv een gloeilamp, hebben een geit in de achtertuin ipv een grasmaaier, stoppen nog steeds hun sokken en gaan naar het bos voor sprokkelhout  :wink:

Ok....ze zijn niet liever lui dan moe, daar heb ik dan weer last van  :-D

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Zep op april 30, 2016, 10:01:11
Nostalgie? Het zijn gewoon eigenwijze en ouderwetse mannetjes....die vinyl draaiers  :-P
Steken in de avond ook nog steeds kaarsen aan ipv een gloeilamp, hebben een geit in de achtertuin ipv een grasmaaier, stoppen nog steeds hun sokken en gaan naar het bos voor sprokkelhout  :wink:

Ok....ze zijn niet liever lui dan moe, daar heb ik dan weer last van  :-D
Nuh, ik ben nog piep; heb een electrische grasmaaier; ben liefhebber van gloeibuizen, want kaarsjes in mijn versterker brengen de ioontjes niet in beweging :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.


Vinyl_Fuchs

#3999
Gestreamd via de headphone uitgang van mijn tablet, rechtstreeks ingeplugd op de cd ingang van mijn pre amp  :yes:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: Cornelis1921 op april 30, 2016, 11:58:25
...Er zijn zelfs jongeren die weer CDs (het zilveren goud) kopen...

Mag ik mij met 28 nog jongere noemen? :-P :-P :-P
Ik koop ook nog cd's en natuurlijk lp's en heeel af en toe word er ook nog cassette gedraaid :schater:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 30, 2016, 12:51:13
Nuh, ik ben nog piep; heb een electrische grasmaaier; ben liefhebber van gloeibuizen, want kaarsjes in mijn versterker brengen de ioontjes niet in beweging :wink:

Nou vooruit dan Fuchs, voor deze ene keer rekenen we jou niet onder de "audio-gerontofielen", maar dan ook alleen omdat je grasmaaier elektrisch is....en dat ondanks je toch nog een buizenversterker gebruikt!  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

contour

Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

xander32

Ik ben trots op je  :yes:.


:-D

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 30, 2016, 14:36:41
Gestreamd via de headphone uitgang van mijn tablet, rechtstreeks ingeplugd op de cd ingang van mijn pre amp  :yes:

Matt

Citaat van: sjoek op april 29, 2016, 22:25:27
:gp: hier ook liever de lp HB hello

Dank u Sjoek!

Citaat van: xander32 op april 30, 2016, 07:44:52
Owja, onze vinylvrienden noemen steevast die gehele fysieke procedure (de opslag van de content en het komen tot een luistersessie) een wezenlijk onderdeel van de hobby  :?.

Hoe je thuis geniet van muziek is je eigen zaak en daar heeft niemand anders last van, behalve de buren  :-D

Ik ben blij dat je enkele posts later toch het begrip er voor hebt  hello
Ik heb al sinds 2001 digitale muziek op de PC. En ik heb het er mee gehad. Ik mis feeling met mijn muziek, mijn collectie. De namen van artiesten, albums en songs vervagen. Ik zie in mijn digitale collectie door de bomen het bos niet meer (ik ben massaal aan het wissen...)
Die fysieke schijf is een leuke oplossing, maar ik koop niet alles op vinyl, enkel waar ik echt op en top van geniet. De rest blijft digitaal. Ik heb trouwens -nog- geen handschoenen voor mijn vinyl   clown1  :schater:

Citaat van: Rob46 op april 30, 2016, 10:02:49
Dat is je nu al (weer) gelukt Robert....... Respect voor de vinyl liefhebbers! Stiekem suggereer je een afkeer t.o.v. Vinyl, flinterdun, maar tussen de regels door .........flinterdun tussen het ventileren van een mening en afschuw  :wink:

Het was een uitstervend ras, die platendraaiers, gelukkig heeft er zich de afgelopen jaren een positieve ontwikkeling afgespeeld; het zwarte goud wordt weer massaal gekocht. Prachtig! Ik ben blij dat er nog vinyl liefhebbers onder ons zijn, DAT geeft onder andere dit forum soms een boost.......

:gp:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."