Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

bramdg

#2100
Citaat van: Cornelis1921 op april 21, 2012, 20:41:39
Da dach ik ook... :-o

Maar heb wel al door wat je weet wat je juist moet kopen allé wat de juiste releases/versies zijn van de meesterwerken ...

ik heb daar geen kaas van gegeten van klassiek ik zou in het wilde weg kopen  violent1
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Cornelis1921

Citaat van: bramdg op april 21, 2012, 20:45:17
Maar heb wel al door wat je weet wat je juist moet kopen allé wat de juiste releases/versies zijn van de meesterwerken ...

ik heb daar geen kaas van gegeten van klassiek ik zou in het wilde weg kopen  violent1
:yes: Daar gebruik ik diverse bladen, boeken (openbare bieb) en het internet voor. En natuurlijk mijn eigen kennis, ervaring en soms mijn intuïtie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Het scheelt dat je nog ruimte heb voor meer cd-kasten  :-D

Cornelis1921

 :-) :-) :-) Vandaag bij FAME in de Bijenkorf in Den Haag (met 10% discount):
- Cannonball Adderley/Milt Jackson: Things are Getting Better (Riverside, ©1994).
- Freddie Hubbard: Open Sesame (Blue Note RvG rem., ©2001).
- Tchaikovsky: The Nutcracker/ Kirov Orchestra o.l.v. Valery Gergiev (Philips Classics, ©1998).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

De CD van Gergiev zal wel weer het pittige tempo bevatten zoals die ook op de uitvoering van Liadov - Baba Yaga staat?  pompom

Cornelis1921

#2105
Citaat van: cz79 op april 22, 2012, 22:13:23
De CD van Gergiev zal wel weer het pittige tempo bevatten zoals die ook op de uitvoering van Liadov - Baba Yaga staat?  pompom
@cz, ik heb de CD nog niet gehoord. Maar dat Gergiev  er vaak, en soms stevig, de vaart erin houdt is ook mijn ervaring. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Zo ook op die CD vdie we de laatste keer bij PLato hebben gehaald, technisch misschien niet de beste opname, maar uitvoering is snel en pittig, hij speelt op een stuk van 3 min totaal er 20 sec af ten opzichte van andere uitvoeringen, in geval van Baya Yaga

Zoldar

the day after record store was ook prima  :-D


Foo Fighters - eerste album



Tubular bells van Mike Oldfield



The Police - Regatta in blanc


laat de zomer maar komen  pompom pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

#2108
Citaat van: bramdg op april 21, 2012, 20:45:17
Maar heb wel al door wat je weet wat je juist moet kopen allé wat de juiste releases/versies zijn van de meesterwerken ...

ik heb daar geen kaas van gegeten van klassiek ik zou in het wilde weg kopen  violent1
Misschien is dit wat: www. muziekweb.nl Kun je luisteren, informatie ophalen en evntueel huren. Dat samen met YouTube en je veel informatie over muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bramdg

Goeie tip thx
maar als er iets is waar ik totaal geen verstand van heb is het klassieke muziek  :-)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Citaat van: Zoldar op april 22, 2012, 22:58:28
the day after record store was ook prima  :-D


Foo Fighters - eerste album



Tubular bells van Mike Oldfield



The Police - Regatta in blanc


laat de zomer maar komen  pompom pompom

NICE, ja ben ook eens van plan nog om weer te gaan als de storm voorbij is

De dag zelf was het een totale overrompeling en was gewoon graaien wat je kon
Echt geen tijd/plaats om rustig iets op te zoeken  :|
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

renes59

Citaat van: bramdg op april 23, 2012, 07:22:43
Goeie tip thx
maar als er iets is waar ik totaal geen verstand van heb is het klassieke muziek  :-)
Dan is dit een goed begin.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Lars86

Op record store day:


Vinyl met Cd'tje erbij

en het gratis B-Kantje van Spinvis:



Twijfelde over de LPG 7" (of 10" weet het niet meer), maar ik draai dat zelden dus.. maar niet gedaan!

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Cornelis1921

#2114
 :-) :-) :-)
Vandaag afgehaald door John[moest toch in de stad zijn] bij Plato/Leiden na eerst online besteld te zijn:
Neil Young:
- After the Goldrush. (1e uitvoering) Nieuw voor mij, ken dit album alleen van de radio. Ben zeer nieuwschierig.
- Zuma. Heb dit album al tweemaal op LP gehad en reeds een keer op CD.
Neil Young neemt mij altijd mee op reis naar de verdere uithoeken van de menselijke ziel.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *