Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

NB en 33 gasten bekijken dit topic.

joep

Citaat van: Cornelis1921 op maart 20, 2012, 20:49:37
Of komen jullie eens gezellig naar Leiden toe met zijn vier hele interessante platenzaken. Van Tweedehands antiquariaat tot de laatste aanwinsten nagelnieuw. Dan ben ik graag jullie gastheer.

Maak graag gebruik van je uitnodiging. Begin april?

cz79

Laat maar weten, begin april is wat mij betreft vooralsnog prima!

Cornelis1921

#1997
 stupid @Chris & Joep, er zijn twee hele interessante en gezaghebbende engelstalige magazines op het gebied van klassieke muziek. Allereerst de oudste: Gramophone, volgens de "kenners' en industrie het meest gezaghebbend. En dan de het grootste: BBC Music Magazine, populairder maar steekt toch de eerste qua kwaliteit en gezag naar de kroon. Gramophone ken ik alleen van haar quotes op de back-cover van de diverse CDs en in advertenties. BBCMM koop ik al sinds 2008 maandelijks los bij mijn vaste bladenboer, die er één voor mij apart houdt. Beide bladen bieden elke maand een gratis CD. Gramophone vaak een sampler, altijd in kartonnen sleeve. BBCMM een compleet werk of complete werken op CD in een jewel case. Daarnaast ben ik al sinds 2003 geabooneerd op het nederlandse magazine LUISTER: "Passie voor klassiek". En het Klassieke Zakenmagazine valt ook 10 keer per jaar in mijn brievenbus. Ook ontvang ik de catalogus van Caminada Classics.nl, 10 keer per jaar interessante nieuwe uitgaven en aantrekkelijke aanbiedingen van oude.
En voor wie dit allemaal niet genoeg is: de Gramophone en de Penguin Guides.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1998
 :wink: Zaterdag 1 april is bij mij vrij. Kunnen jullie dan ook of is dat te-kort-dag? Of anders zaterdag 8 april? Een andere dag is ook goed.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gentleman


cz79

Citaat van: Cornelis1921 op maart 20, 2012, 21:40:55
:wink: Zaterdag 1 april is bij mij vrij. Kunnen jullie dan ook of is dat te-kort-dag? Of anders zaterdag 8 april? Een andere dag is ook goed.

Je bedoelt zaterdag 7 april neem ik aan? Dan kan ik eventueel wel

cz79

Citaat van: Cornelis1921 op maart 20, 2012, 21:36:33
stupid @Chris & Joep, er zijn twee hele interessante en gezaghebbende engelstalige magazines op het gebied van klassieke muziek. Allereerst de oudste: Gramophone, volgens de "kenners' en industrie het meest gezaghebbend. En dan de het grootste: BBC Music Magazine, populairder maar steekt toch de eerste qua kwaliteit en gezag naar de kroon. Gramophone ken ik alleen van haar quotes op de back-cover van de diverse CDs en in advertenties. BBCMM koop ik al sinds 2008 maandelijks los bij mijn vaste bladenboer, die er één voor mij apart houdt. Beide bladen bieden elke maand een gratis CD. Gramophone vaak een sampler, altijd in kartonnen sleeve. BBCMM een compleet werk of complete werken op CD in een jewel case. Daarnaast ben ik al sinds 2003 geabooneerd op het nederlandse magazine LUISTER: "Passie voor klassiek". En het Klassieke Zakenmagazine valt ook 10 keer per jaar in mijn brievenbus. Ook ontvang ik de catalogus van Caminada Classics.nl, 10 keer per jaar interessante nieuwe uitgaven en aantrekkelijke aanbiedingen van oude.
En voor wie dit allemaal niet genoeg is: de Gramophone en de Penguin Guides.

Goed om te weten en bedankt voor de info, maar ik koop gewoon af en toe een klassieke CD alleen wanneer ik deze echt mooi vindt, ik heb nog een hele box met 40 CD's liggen waarvan ik de meeste nog nooit geluisterd heb omdat de meeste muziek van die box me niet echt aanspreekt, maar als je het dan hebt over die laatste CD van Vivaldi dan krijg ik daar echt kippenvel van, net als de CD van Crystal Cable (Ararbesque).

Dus als iemand tips heeft dan ga ik luisteren en hoor ik vanzelf of ik er een lekker gevoel bij krijg, dan koop ik die CD, daarom een leuk idee om samen met Cor eens ergens langs te gaan en te gaan luisteren naar muziek waar ik echt warm van wordt.


jowa

Bij play.com in bestelling:
- Head First - Goldfrapp
- 461 Ocean Boulevard - Eric Clapton
- Blood Like Lemonade - Morcheeba

Cornelis1921

#2004
Citaat van: cz79 op maart 20, 2012, 22:01:06
Je bedoelt zaterdag 7 april neem ik aan? Dan kan ik eventueel wel
@Chris, ja zaterdag 7 april dus en dat Joep misschien dan ook kan?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Totofan

Vandaag binnen per post

Groet Marcel

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

En zaterdag JL in Ede bij Velvet Music..........

Groet Marcel

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

jowa

Vandaag wat blurays besteld bij play.com:
- Equilibrium, aanbieding voor €9
- The Green Mile, aanbieding voor €8,50
- The Pacific: Collectors Tin (HBO) (6 Discs), aanbieding voor €24,00


cz79

Goede films, Equilibrium is ook echt een knaller voor wat betreft de special effects en natuurlijk "the Gun Kata"

jowa

Beide films al een paar keer gezien, blijven gave films die ik graag in m'n verzameling opneem.
The Pacific heb ik niet gevolgd op tv, wel Band of Brothers. Als deze in dezelfde lijn is gemaakt, dan is het zeker een koopje  :yes: