Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

renes59

Had vroeger de hele dag Hilversum 3 op de radio. Felix Meuders, Theo Stokkink, Afred Lagarde, Theo de Leeuw en de troetelschijf. Daarvoor Veronica en Noordzee. Nam veel op met een cassetterecorder. Mijn interesse voor muziek is toen gewekt.
Mooi Grunns.

http://youtu.be/z93jgPo1Mc0
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op mei 12, 2011, 22:51:25
Had vroeger de hele dag Hilversum 3 op de radio. Felix Meuders, Theo Stokkink, Afred Lagarde, Theo de Leeuw en de troetelschijf. Daarvoor Veronica en Noordzee. Nam veel op met een cassetterecorder. Mijn interesse voor muziek is toen gewekt.
Mooi Grunns.

http://youtu.be/z93jgPo1Mc0
Ja, Radio Noordzee bij mij samen met drie jaar oudere zus. Zal een jaar of 9 zijn geweest.
Opnemen op bandrecorder met microfoon voor de transistor. Later kwam mijn oom met een DIN-kabel.  :-D

Later ook Hilversum 3, vooral Super Clean Dream Machine van Ad Visser. Van de mensen die jij noemt ken ik alleen Theo de Leeuw niet. Dat zal dan echt van voor mijn tijd zijn.

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 23:10:35
Ja, Radio Noordzee bij mij samen met drie jaar oudere zus. Zal een jaar of 9 zijn geweest.
Opnemen op bandrecorder met microfoon voor de transistor. Later kwam mijn oom met een DIN-kabel.  :-D

Van de mensen die jij noemt ken ik alleen Theo de Leeuw niet. Dat zal dan echt van voor mijn tijd zijn.
Die ken ik ook niet, ik bedoelde Leo de Groot? Hoe ik bij Theo de Leeuw kom?, ik word ouder. In ieder geval hij had een programma in de avond en er werden platen vernield. Als de muziek niet mooi was werd de naald halverwege over de plaat gekrast.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op mei 12, 2011, 23:19:53
Die ken ik ook niet, ik bedoelde Leo de Groot? Hoe ik bij Theo de Leeuw kom?, ik word ouder. In ieder geval hij had een programma in de avond en er werden platen vernield. Als de muziek niet mooi was werd de naald halverwege over de plaat gekrast.
Jahaaa Leo de Groot, die ken ik wel. En nu je het over die naald hebt, herinner ik me dat ook weer.
Oooh, wat worden we oud.  HLP

Ik kreeg ook veel moois aangereikt door oudere neven en nichten en een oom (die van die DIN-kabel).
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Niber

Citaat van: renes59 op mei 12, 2011, 23:02:57
Grunns, schiere toal um in te sing'n.

http://youtu.be/NcJ0LTI9Vlw
En ik maar wachten op Ede Staal..

.Maar dat draaien we zelf nog wel eens met regelmaat.
Dat is echt mooi Gronings dat Hoogelands. Heel anders dan dat geknauw wat ze in "Knoal" doen (komt mijn vrouw vandaan die overigens over het algemeen voorbeeldig abn met onze onvoorkombare noordelijkse tongval praat).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Er gaat niets boven Groningen. Wat een lekker taaltje. Kunnen die Utrechters hier nog wat van leren.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Grunns dialect is onbekend, onterecht want er wordt goede muziek in gemaakt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Zeker, ik ben sowieso gek op dialect en streektaal. Alleen Utrechts vind ik niet mooi en laat ik daar dan uitgerekend terechtkomen. Brrr, ik wil terug naar Ommen!  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

#1645
Citaat van: f.luisteraar op mei 13, 2011, 09:16:13
Zeker, ik ben sowieso gek op dialect en streektaal. Alleen Utrechts vind ik niet mooi en laat ik daar dan uitgerekend terechtkomen. Brrr, ik wil terug naar Ommen!  :yes:
Ommen?, we gingen vroeger op de brommer op vakantie naar Hardenberg. We kwamen dan ook altijd wel in Ommen uit, als we aan het toeren waren. Een paar "pilsies" en dan weer verder.
Stukkie Drents erbij, de tekst is mijn jeugd, heb dan ook een goede jeugd gehad.

http://youtu.be/iCrJKO8_o9U
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#1646
Ik ken deze poalties.

http://youtu.be/MgkJwKlOh9E
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Komt al wat dichter bij het Sallands dat ze in Ommen spreken. Ik zou eigenlijk geen groep weten die in het Sallands zingt. Jij wel, René?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Citaat van: f.luisteraar op mei 13, 2011, 10:02:27
Komt al wat dichter bij het Sallands dat ze in Ommen spreken. Ik zou eigenlijk geen groep weten die in het Sallands zingt. Jij wel, René?
Nee, er zijn niet zoveel bandjes daar, als ze er al zijn ken ik ze niet. Volgens mij leeft revue daar mee, een bekende is wel de Wierdense Revue. Heb in die streek, Enter, familie wonen, die hebben het daar vaak over.
Ben een keer wezen kroamschudd'n in deze, voor mij, zuidelijke streek. Daar was een oude man met trekharmonica die voor de muziek zorgde, geweldig. Ben toen op een heel plezierige wijze behoorlijk dronken geworden, mede door de passende muziek.
Ik maak er vandaag een John Lee Hooker-dag van.

http://youtu.be/-yTW6BYAyzo
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

#1649
Citaat van: renes59 op mei 13, 2011, 11:04:41
Nee, er zijn niet zoveel bandjes daar, als ze er al zijn ken ik ze niet. Volgens mij leeft revue daar mee,  bekende is wel de Wierdense Revue. Heb in die streek, , familie wonen, die hebben  daar vaak over.
Ben  keer wezen kroamschudd'n in deze,  mij, zuidelijke streek. Daar was een oude man  trekharmonica die voor de muziek zorgde, geweldig. Ben toen op een heel plezierige wijze behoorlijk dronken geworden, mede door de passende muziek.
Ik maak er vandaag een John Lee Hooker-dag van.

http://youtu.be/-yTW6BYAyzo
Ehm, ik ben geen echte Sallander - op mijn tweede er komen wonen -, maar is dat niet Twente waar je het over hebt?
Salland ligt tussen de Regge en de Dinkel.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers