Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

#2880
 :-) :-) :-) :-) :-) 'Awake': Dreamtheater! Terecht dat aan deze band een apart topic geweid is. Ook de vele spin-offs, die ik zelf niet ken, ja slechts bij naam (foei), kennen een vaste schare fans. Ik ben eigenlijk zeer conventioneel in mijn muzieksmaak i.i.g. niet controversieel. Mag dan al sinds jaar en dag lezer zijn van de VPRO-gids en in afwezigheid van de deze gids lid zijn van deze omroep van 'het creatieve volksdeel'. Ach ja, niet alle GroenLinks leden en/of stemmers waren tegen de missie in Afganistan. Of is (internationale) solidariteit nu soms controversieel geworden? Daar lijkt het wel op... Zo brengt muziek je vanzelf off-topic...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Zojuist The Willy Deville Acoustic Trio - In Berlin, en momenteel Eddie Vedder - Into The Wild.


Beide prachtige albums  :mrgreen:.


Sander.



http://www.youtube.com/watch?v=2faiRVfMhn4



http://www.youtube.com/watch?v=dJAZwlDmAes


Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) 'Awake' by Dreamtheater. Naarmate ik vaker beluister: steengoeie schijf *****. Ach, wat is nu een slechte Dreamtheater album? Wie het weet, mag het zeggen! De laatste twee? Die ken ik niet. Dus...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 17, 2011, 04:52:58
:-) :-) :-) :-) :-) 'Awake' by Dreamtheater. Naarmate ik vaker beluister: steengoeie schijf *****. Ach, wat is nu een slechte Dreamtheater album? Wie het weet, mag het zeggen! De laatste twee? Die ken ik niet. Dus...
Tja, die muziek zit rete-strak in elkaar, super getalenteerde muzikanten (setting met eerste drummer - tevens oprichter) maar het leeft niet. Studio-materiaal.


Sander.

Cornelis1921

#2885
 byebye :yes: Thnx Sander voor je reactie. Voor mij geld echter dat ik
D.T. 'live' sowieso ook beter vind en het negentiger jaren werk, waar 'Awake' toebehoort beter dan het meeste latere werk van wat ik ken ook meer kan waarderen. Maar goed, eerst maar weer eens 'herinneringen' ophalen, oftewel, wat ik ooit heb weggedaan opnieuw kopen. Het is er gelukkig allemaal nog. Let the spirit live on...! Cor.
P.S. En wat voor D.T. opgaat, gaat ook op voor bands als Toto, ELO en The Allan Parsons Project. Vergeet Steely Dan en zovele, andere, progrock bands dan ook maar niet.*
En het word eenzijdig: 'Awake' zit alweer in de speler..
*Misschien een aanleiding om hierover een topic te openen: puur/eenvoud vs. (over)productie.

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#2886
 :-) :-) :-) :-) :-) Dvorák: Symphonies 7-9/LSO/LPO o.l.v. Carlo Maria Giulini (EMI-gemini). Een buurman kwam de doublure van symfonie nr.9 terugbrengen, nadat ik deze hem cadeau gedaan had, met verhaal dat deze opname zo bedompt/dof ('muffled') klinkt. Dat klopt: opgenomen in 1962 en verdoekt in 1988. Geen liefhebber dus...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#2887
 :-) :-) :-) :-) 1/2   J.S. Bach: vioolconcerten gespeeld door Hilary Hahn, viool (DG, 2003). Hilary Hahn heeft een prachtige toon en zeer grote technische finesse. Het ontbreekt haar echter aan voldoende doorleeftheid, die bijvoorbeeld bij generatiegenotes als Julia Fisher en Janine Jansen veel meer aanwezig is. Hahn en ook Vengerov worden verweten dat hun spel nogal eens vervalt tot manierisme à lá (Jacha)Heifetz. De tegenhanger van de Heifetz-stijl is die van David Oistrakh, die de (meer) persoonlijkere benadering als belangrijke asset heeft, doch die zodanig kan domineren dat de uitvoering ook daar onder te lijden heeft: Beethoven klinkt dan als Oistrakh i.p.v. als Beethoven.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 18, 2011, 00:45:45
byebye :yes: Thnx Sander voor je reactie. Voor mij geld echter dat ik
D.T. 'live' sowieso ook beter vind en het negentiger jaren werk, waar 'Awake' toebehoort beter dan het meeste latere werk van wat ik ken ook meer kan waarderen. Maar goed, eerst maar weer eens 'herinneringen' ophalen, oftewel, wat ik ooit heb weggedaan opnieuw kopen. Het is er gelukkig allemaal nog. Let the spirit live on...! Cor.
P.S. En wat voor D.T. opgaat, gaat ook op voor bands als Toto, ELO en The Allan Parsons Project. Vergeet Steely Dan en zovele, andere, progrock bands dan ook maar niet.*
En het word eenzijdig: 'Awake' zit alweer in de speler..
*Misschien een aanleiding om hierover een topic te openen: puur/eenvoud vs. (over)productie.
:yes: klopt: met geen van allen heb ik iets. Zelfde betreft Rodger Waters en Pink Floyd; muzikaal klopt het allemaal en zit het reuze knap in elkaar maar het is mij persoonlijk allemaal te gelikt en te gladjes.
Over smaak ...

Sander.

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Fauré e.a.: Requiem e.a. koorwerken. Nancy Argenta/ Simon Keenleyside/ Winchester Cathedral Choir/ Bournemouth Sinfonietta/Stephen Farr, orgel/ David Hill, directie (Virgin).
Volgens velen het mooiste, i.i.g. het toegankelijkste, requiem dat er bestaat in de klassieke muziekliteratuur. Zelf prefereer het requiem van Duruflé boven dat van Fauré. En als ik eerlijk ben vind ik het requiem van Mozart het allermooist.
Als atheïst beleef je pas echt de pure schoonheid van een (doden)mis, omdat de confessionele annotatie ontbreekt. Je bent a.h.w. meer onbevangen voor de schoonheid van het KUNSTwerk, en hebt geen last van de clericale en/of religieuze ballast. Vele religieuze werken zijn door atheïsten gecomponeerd: Verdi, Fauré en Händel. Of er valt er stellig te twijfelen aan de religieuze oprechtheid: Mozart. Van b.v. Beethoven, Franck en Bruckner is het duidelijk dat hun religieuze gevoelens wel oprecht waren.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Maybe in de nabije toekomst ook maar eens wat klassieke zang erop zetten (koor): ben wel benieuwd.
Dat uiteraard naast Rammstein & consorten HB.


Sander.

Cornelis1921

#2891
 :-D :-D :-D
Citaat van: xander32 op augustus 18, 2011, 07:54:03
Maybe in de nabije toekomst ook maar eens wat klassieke zang erop zetten (koor): ben wel benieuwd.
Dat uiteraard naast Rammstein & consorten HB.


Sander.
Gelukkig voor jou dat je hebt ontdekt dat de wereld van muziek meer bestaat dan uit Rammstein enzo.
Ik denk dat jij de polifony en ander middeleeuwse en renaissance muziek wel kan waarderen. Precies het tegenovergestelde van wat er nu dagelijks bij jou uit de luidsprekers komt. Zoeken onder 'oude muziek' of 'Early Music'. Sander, succes en veel (luister)genoegen.
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

#2892
Citaat van: xander32 op augustus 18, 2011, 07:54:03
Maybe in de nabije toekomst ook maar eens wat klassieke zang erop zetten (koor): ben wel benieuwd.
Dat uiteraard naast Rammstein & consorten HB.
Sander.

Je muziek beleving uitbreiden ??

ik krijg bij deze echt echt kippe(n)vel. Een Russisch koor. Cantus Ex Corde.

http://www.sts-digital.nl/muziek/cantus.asx

Gewoon omdat het een prachtige uitvoering is en - lachen - een koor uit Gulpen (Limburg)

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 18, 2011, 08:06:09
:-D :-D :-D
Citaat van: xander32 op augustus 18, 2011, 07:54:03
Maybe in de nabije toekomst ook maar eens wat klassieke zang erop zetten (koor): ben wel benieuwd.
Dat uiteraard naast Rammstein & consorten HB.


Sander.
Gelukkig voor jou dat je hebt ontdekt dat de wereld van muziek meer bestaat dan uit Rammstein enzo.
Ik denk dat jij de polifony en ander middeleeuwse en renaissance muziek wel kan waarderen. Precies het tegenovergestelde van wat er nu dagelijks bij jou uit de luidsprekers komt. Zoeken onder 'oude muziek' of 'Early Music'. Sander, succes en veel (luister)genoegen.
Gr. Cor.

Hoi Cor,

Als je dat zo mooi vind zou je eens kunnen luisteren / kijken naar Michal Hromek.

Een Tjech die helemaal weg is een Ierse Bard (even uit m'n hoofd) O'sullivan.

De eerste cd opname van hem:

http://www.youtube.com/watch?v=WdEMhq7KQmA

De laatste uitgave. Dit is ook een pareltje.
http://www.discogs.com/Michal-Hromek-Kateřina-Doležalová-Da-Mihi-Manum/release/2623951
Thuis het origineel liggen. Een hele mooie opname.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Creedence Clearwater Revival - 1970 - Pendulum, hun mooiste wat mij betreft. Alleen al om het heerlijke Pagan Baby...was/is mijn eigen live favo... HB


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES