Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

NB

#20880
Fijn station RP. Ik luister bijna geen radio, maar voor muziek af & toe wel naar Radio Paradise.
Voor nieuws en kletsika heb ik meestal BNR aan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Manic Street Preachers - Generation Terrorists


Met onder andere het voor velen bekende Motorcycle Emptiness :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Bob Dylan. Het album Down The Groove.
Toen het uitkwam, werd het afgekraakt, maar ik vind het ( Als Dylan Liefhebber) best een geslaagd album.
Ok, aan de korte kant en de productie had beter gekunt, maar er staan een aantal prima nummers op.
Een paar door o.a. Bryan Ferry en Freek de Jonge gecoverd.
Cd uit 1988, op CBS. (Sony Music)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

Tom Waiits. Het album Mule Variations.
Met o.a. Charlie Musselwhite en Les Claypool.
Cd uit 1999, op Anti/Epitaph.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

Edgar Winter Group. Het album They Only Come Out At Night.
Free Ride en Frankenstein maken dat ondanks een paar wat mindere nummers dit toch een fijne cd is.
Met o.a. Dan Hartman, Ronnie Montrose en medewerking van Rick Derringer.
Cd op Epic, uit onbekend jaar, oorspronkelijk uit 1972.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

Asteroid City. Laatste film van Wes Anderson.
Ik wilde 'm eigenlijk in de bios gaan zien, maar speelde niet in de buurt.
Dus maar opgehaald.
Weer een zeer kleurrijke film (zijn handelsmerk) met aparte humor.

Preview:

https://youtu.be/9FXCSXuGTF4?si=-CMa8F2VDYxPZo50

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AudioPhillie

#20886
Bezig setup tv aan te passen. Zodat het geluid van de filmbestanden vanaf de NAS in hogere kwaliteit wordt weergegeven.
Geluid output tv nu via optische aansluiting naar NA-11. En vanuit daar optisch naar de SR7015.
Dat lijkt erg goed te werken ...

Testfilms:
"Lucy" met goed spel van Scarlett Johansson en
"Blade Runner 2049"


"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

Emiel77

Hmm Lucy... eigenlijk een erg slechte film, maar Scarlett doet niet zeer aan de ogen :-D

Even terug naar muziek dan maar :-o

Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf


Voor zover mij bekend... een album waar Dave Grohl nog drumde voor de band :-D

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Bruce Springsteen. Het album Working A Dream.
Cd met bonustrack, uit 2009, op Columbia. (Sony Music).
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AudioPhillie

Vandaag een beetje trippen door Memory Lane:

Mike Oldfield - The Songs Of Distance Earth  Ik zal deze niet te vaak vermelden hier 😇 Gelukkig doet de repeat functie van de SA-1 het ook nog steeds: 17+ keer gedraaid. Dat was nog lang niet het record. Gezien het aantal reeds voltooide draaiuren (24/7) kan ik dit alleen maar mijn fav muziekje aller tijden noemen. Al ongeveer 10x op cd aangeschaft. Weggegeven en div zelf versleten. Mijn huidige Japanse persing ben ik wel ernstig zuinig op. Als deze opname niet hemels klinkt ligt het aan de apparatuur  notworthy

Cirque Du Soleil - Saltimbanco  Ogen dicht en weer even helemaal terug naar het optreden in 1995. Erg bijzondere en memorabele ervaring was dat.

Candlemass - Epicus Doomicus Metallicus  Puur jeugdsentiment. Roots van Gothic? Ooit met een een paar collega vrijwilligers naar Heerhugowaard JC Kompleks laten komen. Was helaas een andere zanger maar evengoed hard uit het dakje  HB

Cacaphony - Speed Metal Symphony  Goddelijk gitaarwerk door Jason Becker & Marty Friedman. Bewijs dat muziek voor mij uiteindelijk belangrijker is dan de productie/geluidskwaliteit. Die is ongeveer het slechtste wat ik ken. Ooit 1x het hele album gedraaid. Daarna alleen nog Concerto en de titel track.
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

Jim White. Drill A Hole In That Substrate And Tell Me What You See.
Heel prettige cd. Erg goed opgenomen ook. Doet af & toe denken aan Grandaddy( Jason Lytle & co)
Ik heb er een goede recensie over gelezen, wat dingetjes op YT beluisterd en aangeschaft.
Cd uit 2004,op Luka Bop (V2). 
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AudioPhillie

#20891
Het voordeel van thuis klussen is voor mij de eigen persoonlijke arbeidsvitaminen lijst.
Vandaag maar eens begonnen met wat verschillende jazz stijlen. Wat een fijne producties allemaal. Voor wie jazz niets vindt: beter niet naar deze voorbeelden luisteren wegens kans op toekomstige uitbreiding muziek collectie ... 🤪😉

John Coltrane Quartet - Ballads  Chill wakker worden bij de ☕. Toch maar niet uit laten spelen vanwege de voor mij iets te hoge romantische vibe voor dit moment. Zo klinkt een "klassieker" toch?

Saskia Laroo - It's Like Jazz  Jazz-hop uit NL. Ooit stapte er in het horeca zaakje waar ik barman was een grote oorspronkelijk Afrikaanse man binnen en legde deze op de bar. In de speler gestopt en meteen een exemplaar van hem gekocht tijdens het swingen op de eerste tonen. Zijn stem is hoorbaar op verschillende nummers. Ja, ook dit valt onder jazz ...

Music From The Motion Picture Ocean's Eleven  De film vond ik al leuk maar de muziek erbij maakte er helemaal een feestje van. Die was gelukkig ook apart op CD te krijgen. Voornamelijk Acid Jazz

Al Di Meola - Elegant Gypsy - Fusion van het hoogste schap. Tijdens de aankoop van een set speakers 35 jaar geleden lag deze bij de verkoper tijdens het vooraf luisteren. Bijna niet gedraaid vanwege het voor mij wat oubollige hoesje. Zo blij dat ik het toch wel heb geluisterd. Weer een beer los ...
Voor de niet kenners: speel eerst Mediterranean Sundance en daarna Race With The Devil On Spanish Highway. ADHD niveau met puur kippenvel en kin op de grond.

David Helbock Trio - Into The Mystic  Mijn meest recent uitgebrachte Jazz album. Behoorlijk experimenteel met een redelijk hoog ADHD gehalte. Deze jongens hebben vast een hoop plezier gehad tijdens het maken van dit album. Apart afwisselend en muzikaal zeer verantwoord. Deze kreeg ik bij Xanadu te horen tijdens het luisteren naar mijn huidige DS30 set. Dank je Age!!

Mahavishnu Orchestra - Visions of the Emerald Beyond  Jazz Rock van het hoogste niveau. De eerste keer moest ik even door het openingsnummer heen bijten. Maar daarna ... helemaal uit mijn plaat. Dit is zelfs voor veel metal heads te heftig. Max ADHD niveau. En tegelijkertijd goddelijk. Een groot muzikaal orgasme. Het was direct een top 5 aller tijden album voor mij en zal het waarschijnlijk blijven.

En nu weer aan de klus. Met wat BOM PsyTrance op de "achtergrond"
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

NB

Citaat van: AudioPhillie op september 05, 2023, 12:17:11[Al Di Meola - Elegant Gypsy[/b] - Fusion van het hoogste schap. Tijdens de aankoop van een set speakers 35 jaar geleden lag deze bij de verkoper tijdens het vooraf luisteren. Bijna niet gedraaid vanwege het voor mij wat oubollige hoesje. Zo blij dat ik het toch wel heb geluisterd.

Bijna alle albums van Al Di Meola hebben een knullig hoesontwerp.
Gelukkig zegt het niets over de muziek.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AudioPhillie

Citaat van: NB op september 05, 2023, 16:27:39Bijna alle albums van Al Di Meola hebben een knullig hoesontwerp.
Gelukkig zegt het niets over de muziek.

Ik vermoed dat Al er zelf anders over dacht  :-D

Maar wat voor een boek geldt gaat inderdaad ook op voor muziek albums. Beter niet beoordelen op de buitenkant ...
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

Emiel77

Toch even een andere richting...

The Prodigy - Music For The Jilted Generation
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K