(nieuwe) stereo versterker.

Gestart door OnkyoTrucker, oktober 03, 2012, 21:07:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exxar

Maar we weten natuurlijk niet hoe groot die woonkamer precies is (of ik heb er over gelezen)

OnkyoTrucker

Citaat van: SB_Marantz op oktober 04, 2012, 14:17:52
Kijk daar heb je het al.
Gordijnen dempen behoorlijk en je zult van je stoel vallen als ze er hangen.

Zo niet hoor ik het wel weer.  :wink:

Nou, ik ben benieuwd. Vrijdag maar meteen gordijnen bestellen.

Maakt het soort stof ook nog veel uit of draaf ik dan een beetje door?
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

SB_Marantz

Zolang het maar gordijnen zijn en njet van die dunne vitrages hoewel dat zelfs al hoorbaar zou kunnen zijn.

Kun je nagaan naar hoeveel reflectie je luistert ipv direct naar de speaker zelf!!!!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Al is die 20 bij 20.
Er staat hier een Romneyloods op de sluis met een oud setje Techniks luidsprekers en een vies oud midi setje van Sony.
Menigeen zal zich verbazen wat een geluidsdruk er in die loods kan worden opgebouwd met een installatie waar velen onderons met beste boog omheen zouden lopen.


--Verstuurd zonder netwerk--

OnkyoTrucker

Citaat van: Exxar op oktober 04, 2012, 14:30:24
Maar we weten natuurlijk niet hoe groot die woonkamer precies is (of ik heb er over gelezen)

Woonkamer is een L. 8.25 lang en 5.5m op het breedste gedeelte en 3.20 op het smalle. Audio staat in het breede gedeelte.


Kan eventueel vanavond wel ff een fotootje schieten mocht het nog niet duidelijk zijn.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

the limp man

Nad is een mooie mach met Dali en gebruikt genoeg te vinden op Marktplaats:

Zie  http://link.marktplaats.nl/595867230

Arcam doet het ook erg goed icm Dali:

http://link.marktplaats.nl/597960672


TurboMarco

 :-D

Je bent er een paar vergeten  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: the limp man op oktober 04, 2012, 18:29:25
Nad is een mooie mach met Dali en gebruikt genoeg te vinden op Marktplaats:

Zie  http://link.marktplaats.nl/595867230

Arcam doet het ook erg goed icm Dali:

http://link.marktplaats.nl/597960672

hij wil meer vermogen voor zijn gevoel

zijn dit nou net niet de powers met 70watt voor de Arcam 80 voor de Nad die het eventuele verschil gaan maken

maar daar zit "het" probleem ook niet wat al heel vaak is gebleken maar de plaatsing en akoestiek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

the limp man

#23
Als hij meer vermogen wil moet ie maar een paar mono blokken kopen. Het gaat  toch om de kwaliteit van het geluid? Heeft de TS al geexperimenteerd met de akoestiek?

OnkyoTrucker

Ik ga eerst proberen wat aan de akoestiek te doen.

Ik doel niet alleen op meer vermogen maar bedoelde meer vermogen met daarbij beter geluid.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

the limp man

Maar je hebt niet perse meer vermogen nodig om beter geluid te krijgen.

OnkyoTrucker

Dat heb ik inmiddels begrepen. Ga het forum ff afstruinen naar wat info over plaatsing en akoestiek.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Niber

Citaat van: the limp man op oktober 04, 2012, 19:15:14
Als hij meer vermogen wil moet ie maar een paar mono blokken kopen. Het gaat  toch om de kwaliteit van het geluid? Heeft de TS al geexperimenteerd met de akoestiek?

Heb je pagina 1 ook gelezen?  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

the limp man

Pagina 1???? Wasda

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

kuruki


hoi onkyotrucker,

hoe staat de stand der zaken?

kuruki