Upgrade set

Gestart door Surrounded, juli 11, 2007, 08:01:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Surrounded

Hi guys,

Ik zou in de toekomst graag mijn set een beetje upgraden, vooral naar stereo toe (beter klankbeeld, plaatsing, zuiverheid, helderheid e.d.) dan nu het geval is, echter zonder mijn hele huidige set te moeten buiten kieperen.
Kunnen jullie tips geven over wat ik best zou kunnen veranderen (zie mijn signature voor huidige set).
Het budget zou liefst onder de 2500 ? 3000 euro moeten blijven.

ik dacht eventueel aan het volgende, ofwel fronts vervangen, of een paar fronts toevoegen op speaker paar B (ik kijk in de richting van Totem, wie weet Magnepan...)??
Misschien een eindversterker toevoegen voor betere voeding van speakers samen met een vervanging (ik kijk in de richting van Rega Maia)??

Andere voorwaarde is qua speakers, dat ze relatief klein (20 - 20 - 100 (d-w-h) moeten blijven en relatief modern.

Wat is jullie advies?

Greetz
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Vlearmoes

Op het Ht forum staan een paar Kef model two`s te koop   met het unieke uniQ systeem!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Surrounded

Thx, ik zal ze eens bekijken.

Meer vragen over hetzelfde... zou een eindversterker voor de SR7500 een meerwaarde opleveren bvb. in combinatie met Totem Hawk (6 ohm)?
Of anders gesteld kan een sr7500 als pre met een dedicated stereo-eindversterker  als een volwaardige dedicated stereo installatie dienen? of zal een eindversterker weinig veranderen aan de prestaties (overbodig?, is nog beter voor het budget)

Ik heb al af en toe de mening gehoord dat a/v receivers niet opkunnen tegen stereo-versterkers (in stereo) en dit voornamelijk omwille van de voeding. Daarom zou een eindversterker een oplossing kunnen bieden?

Greetz

(nog enkele luistersessies in't vooruitzicht)
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

thom

ik denk dat een eindversterker zeker wel nut kan hebben, heb er nu net ook een gekocht, en krijg heb vrijdag binnen dan zal ik wel laten horen of het echt veel verschil maakt(zal haast wel).

ik heb er een gekocht omdat ik niet helamaal tevreden ben over het frond bij muziek, en met een streo eindversterker denk ik dat het geluid er zeker op vooruit zal gaan, en de pre van de sr is daar zeer goed voor te gebruiken.

en als ik jouw was zouw ik niet nog een speakers op b aansluiten dan zouw ik eerder voor nieuwe speakers gaan.

Maurice

Citaat van: Surrounded op juli 11, 2007, 08:01:18
Hi guys,

Ik zou in de toekomst graag mijn set een beetje upgraden, vooral naar stereo toe (beter klankbeeld, plaatsing, zuiverheid, helderheid e.d.)
Dat klinken mijns inziens als zaken die speakers betreffen. Klankbeeld, zuiverheid en helderheid liggen meestal aan de speakers.
Klankbeeld in de zin van ruimtelijkheid en plaatsing heeft meestal met bron of voorversterker te maken.
Maar op zich moeten die wel redelijk in orde zijn.

Als ik jou was zou ik me eerst focussen op speakers, later eventueel een dedicated cd-speler of een goede allround speler halen. Jouw receiver moet voor de meeste speakers wel voldoende vermogen hebben.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Ik ben het met maurice helemaal eens
De sr 7500 is een vrij neurtrale reciever met genoeg vermogen aan boord om speakers goed spelend te krijgen

Verder denk ik ook dat je met een upgrade van speakers het grootste resultaat kunt behalen,
Je kunt kijken naar de B&W reeks
Zelf heb ik nu op de sr 7001 en sr 7500 gehad Acustic energy Aelite serie !!!

Suc 6 met de zoektocht !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mahansz

Ben het er ook mee eens. Ook mede uit ervaring kan je het beste kijken naar andere luidsprekers als je dit soort verbeteringen wilt...
Echter, daarbij een dedicated stereo eindversterker kan daarbij helemaal een oplossing zijn, als je deze koppelt aan je surroundversterker heb je het beste van twee werelden :-D Maar dit is ook een kwestie van budgetbepaling natuurlijk, waar wil je wat aan uitgeven.
goeie keus trouwens, die totems :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

en weet je al wat je gaat doen? 'k ben benieuwd!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op juli 11, 2007, 18:49:43
Ik ben het met maurice helemaal eens
De sr 7500 is een vrij neurtrale reciever met genoeg vermogen aan boord om speakers goed spelend te krijgen

Verder denk ik ook dat je met een upgrade van speakers het grootste resultaat kunt behalen,
Je kunt kijken naar de B&W reeks
Zelf heb ik nu op de sr 7001 en sr 7500 gehad Acustic energy Aelite serie !!!

Suc 6 met de zoektocht !

Stadium III

Ook ik ben het eens met Maurice, ik heb zelf deze zomer de upgrade gedaan van de Wharfedale Diamond reeks naar de Wharfedale Opus 2. Toegegeven dit zijn enorme zuilluidsprekers en niet echt wat je zoekt.
Maar je zou nog meer winst boeken, vooral in het laag ga je fors vooruit. Die kleinere speakers kunnen dat nooit. In het Antwerpse is een winkel die de Wharfedale Opus 2 in promotie heeft, en zeker in uw budget valt.

Ik weet niet waarom iedereen zo wilt loopt van de B&W, ik heb zo nooit lekker horen klinken op een Marantz Surround Receiver.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Peter62

B&W op Marantz vind ik ook geen goede combinatie. Maar de grotere B&W's (700 serie en hoger) vormen een hoge belasting voor een versterker, eigenlijk ontkom je niet aan een stabiele eindversterker voor dat soort speakers. Zelf draai ik met een set Focal JMLab Cobalt set (816 front, 806 back en cc800 center) op een SR8001. Dat is een prima combi gebleken die een subwoofer absoluut niet nodig heeft!

Surrounded

Citaat van: mahansz op juli 18, 2007, 11:03:26
en weet je al wat je gaat doen? 'k ben benieuwd!

De eerste, meest waarschijnlijke aanpassing, aanpassing aan de set zal vermoedelijk de vervanging van de fronts zijn. Maar aangezien ik de B&w M1's sowieso wil houden voor de center en rear, zal ik hoogst waarschijnlijk bij B&W blijven, om discrepanties in klankweergave te vermijden in surround.

Ik denk dan aan de B&W 704 of 703. Om te weten of het de moeite waard is, wil ik uiteraard eerst een paar in test gedurende 1 of 2 weken bij mij thuis. Geen idee of veel winkels bereid zijn dit te doen?

Eigenaars van één dergelijke pseakerparen die deze tijdelijk willen afstaan mogen zich altijd aandienen  :-P
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Maurice

Lijkt me verstandig om bij één merk te blijven.
Als een dealer niet bereid is om dit te lenen, dan maar naar een ander. Eventueel lenen met achterlating van borg, of anders geld terug na aanschaf.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude