mini-M&G: maandag 6 aug

Gestart door Zoldar, augustus 03, 2012, 19:18:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Leuke verslagen en het is zo te lezen goed toeven bij Zoldar .
Het is mij echter niet duidelijk of er met de Onkyo enkel in stereo beluisterd is ?

Citeertijdens de vele discussie blijkt wel hoe verschillend iedereen muziek ervaart en waar de een wel en niet op focused.   Sommige draaien +100 db terwijl anderen het bij 80 db wel welletjes vinden.
Ik denk dat iedereen om zijn eigen smaak zijn systeem bouwt. SPL's, hoog, bass, detail, warmte en natuurlijk de dominte muziekgenre.
The bottom line  notworthy

edit: typfoutje .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

#16
Allebij.

We zijn begonnen in stereo met de Graaf. We hebben bijvoorbeeld shine on you crazy diamond van Pink Floyds delicate sound of thunder aan gehad, gestreamed over de SB touch en Moon DAC.

Laatste uur de graaf uitgezet en de speakers om gestoken naar de Onkyo. Hetzelfde nummer aangezet in 2.0 pure audio. Gestreamed via eigen streamer/DAC van de Onkyo.

We luisterde dus naar zowel een andere amp als DAC/streamer. 

Later zijn we overgeggaan naar 4.1 (sorry centrer stond uit, had 5.1 moeten zijn) aangestuurd door analoge uitgangen van de Marantz dv-9500. 

Ik zat gisteren avond nog wat plaatjes te draaien en voor mij is 80-85 db  toch redelijk het naatje.

Met de onkyo kan het tot 90db maar dan moet alles op small staan anders trekt ie het niet (maandag stonden de fronts op large). Dus ik denk dat ik de onkyo niet echt een dienst heb bewezen door hem zo hard te laten werken. Maar ik ben qua ht nog aan het leren.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Even uitgaande van de pure-audio functie waarbij de fronts op fullrange ging het bij mijn oude Onkyo 604 op een hoger volume (zoals jij dat omschrijft) ook niet erg lekker meer ,en toch waren hier mensen over de vloer geweest die niet in de gaten hadden dat de receiver stond te clippen  :roll: ,anyway met de Onkyo 1007 gaat het behoorlijk harder en heb ik hem nog niet op clippen kunnen betrappen .

De eerste drie nummers van Fear of a blank planet moeten in mijn ogen en oren echt gruwelijk hard gedraait worden om volledig tot hun recht te laten komen ,singer/songwriter muziek en ook blues klink lekker op een lager volume .

Wat heel veul mensen vergeten is dat de luidsprekers op hoog volume ook aardig vervormen ,ook de resonerende spullen zoals ramen.....deuren en glazen in huis gooien roet in het eten ,dus waar hebben we het dan nog over .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

kijk dat bedoel ik dus met focus op geluid.

ik kan bij iemand over de vloer komen en na een A/B hem vertellen wat ik voor verschillen hoor in het (vloeibaarheid van het) hoog waar hij totaal geen boodschap aan heeft of zelfs waarneemt.

andersom kon die persoon mij haarfijn uitleggen dat de Moon dac veel minder strak laag produceert dan een Metrum Quad. (mooie PMC set met dikke electrocompaniet EV). Ik had het pas na 10 min luisteren door. Ik luister er gewoon niet naar.

denk dat dat met clippen en oversturen van speakers ook zo is.

maar de redding is nabij.....5008  :evil:

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: Marco op augustus 08, 2012, 12:44:06
Ga je over op een 5008 ??



Als je het doet moet je het ook goed doen.... HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Die kogel is redelijk door de kerk. Er komt een Onkyo TX-NR5008. Ruimere voeding en vermogen plus audyssey xt32. (xt was ik maar half tevreden over).

Nu nog mijn hoofd breken om hem in het kastje te fromellen. De afstand tussen de deur en de muur is exact hetzelfde als de diepte van de 5008  HLP
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

#23
Het was weer een gezzelige avond een hartelijke ontvangst en hand als vriend van Zoldar  :-)

Cor zat al te genieten op de bank van de muziek even later kwam Janver binnen die ik nog niet eerder ontmoet had leuk om kennis te maken en praatje onder elkaar over muziek en andere zaken  :yes: na een Koffie en wat muziek luisteren een Hertog jan erbij ( beter kan niet  :-D )

We hebben div soorten muziek geluisterd Ilse de lange album the grate escape ,de Live opname op LP Alice in Chains Unplugged was erg mooi prachtige plaasting echte live ervaring  notworthy Pink floyd en janver had ook een mooie cd meegenomen mooie stem had die vrouw ook muziekaal een topper alleen voormijzelf te relaxt maar kon het zeker waarderen  :wink:

Eerst geluisterd op de buizen Graaf amp wat klinkt dat toch mooi op die Triangel,s in het hoog en mid echt veel detail  en de sub vult het mooi aan ,over het geheel praktisch niet hoorbaar dat die meespelt duidelijk beter geintegreerd als de vorige keer slechts bij een enkel nummer beetje verwaarloosbare rumbel ( ben een heel kritische luisteraar )

Daarna op de onkyo porcupine tree ow lekker hoor  HB echt muzikaal zeer mooi gemaakt de afwisseling van ballad achtig naar echt flink raggen  8-) maar wat een verschil zeg tegenover de Graaf stereo buizen amp ,zoals al verteld hebben we ook in 2.0 stereo pure direct geluisterd via de onkyo met dezelfde setup kwa bron als met de graaf , het klinkt niet verkeerd en goed via de Oknyo ,maar als je daarvoor de graaf hebt Tja  nopompom

Ook nog met de DB meter in de hand gezeten en geconstateerd dat ikzelf af en toe thuis toch wel erg hard draai  :-o ik kreeg de Ab en liep al snel richting constant 90 db en vondt ik wel lekker luisteren  :-P

Heren tot de volgende keer  byebye

Marvin

Die van mij begint rond de 85db....  :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Cornelis1921

Om dit topic op te waarderen... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op augustus 08, 2012, 23:47:00
Het was weer een gezzelige avond een hartelijke ontvangst en hand als vriend van Zoldar  :-)

Eerst geluisterd op de buizen Graaf amp wat klinkt dat toch mooi op die Triangel,s in het hoog en mid echt veel detail  en de sub vult het mooi aan ,over het geheel praktisch niet hoorbaar dat die meespelt duidelijk beter geintegreerd als de vorige keer slechts bij een enkel nummer beetje verwaarloosbare rumbel ( ben een heel kritische luisteraar )

Daarna op de onkyo porcupine tree ow lekker hoor  HB echt muzikaal zeer mooi gemaakt de afwisseling van ballad achtig naar echt flink raggen  8-) maar wat een verschil zeg tegenover de Graaf stereo buizen amp ,zoals al verteld hebben we ook in 2.0 stereo pure direct geluisterd via de onkyo met dezelfde setup kwa bron als met de graaf , het klinkt niet verkeerd en goed via de Oknyo ,maar als je daarvoor de graaf hebt Tja  nopompom

Ja, was gezellig!

Jij hebt dus ook last van imaginaire verschillen horen? Zat er wat in het bier? :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Marco op augustus 08, 2012, 12:33:01
De eerste drie nummers van Fear of a blank planet moeten in mijn ogen en oren echt gruwelijk hard gedraait worden om volledig tot hun recht te laten komen ,singer/songwriter muziek en ook blues klink lekker op een lager volume .

stupid sommige muziek klinkt ook echt beter op sterkte. Zolang het zuiver blijft is dan echt genieten. Mooi spul hoor die TX-NR1007  :kwijl:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Zal het dan toch door het bier komen dat ik verschillen hoor  :schater: clown1

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)