Marantz M-CR502 koppelen aan Monitor Audio Bronze BX2?

Gestart door michael, juli 04, 2012, 00:52:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michael

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik ben hier omdat ik de laatste tijd erg geinteresseerd ben geraakt in Marantz, vooral de  Marantz M-CR502 die ik graag wil koppelen aan de Monitor Audio Bronze BX2.   

Ik ben niet in staat om deze te beluisteren, maar denk er wel over om ze aan te schaffen. Bij whathifi staat dat ze allebei nogal wat aandact vereisen waar ze mee gekoppeld worden, vandaar.

Ik hou van een helder en warm geluid.

Weet iemand hier meer over?

SmauG

Dat zal prima gaan, zeker gezien de formaten zou het best een leuke combinatie op kunnen leveren. Of het echter in jou straatje pas qua geluid kom je maar op één enkele manier achter.
Op tweakers.net staat echter een interessante revieuw over de karakters van de cr502 en de bijgeleverde ls502 speakers. die zijn nogal op elkaar afgestemd.
http://tweakers.net/productreview/16448/marantz-mcr502.html

schieper

idd. Prima set. En past uitstekend. Ziet er ook uit naar een charmante combi. Wel is het zo dat het max vermogen bij aansluiten van 4 speakers, 30 wat is. Dat zou wat laag kunnen zijn voor de speakers. Dus als je de set wilt gaan uitbouwen met een bas box is het de moeite waard om dat eerst uit te proberen. Laat weten wat het geworden is en hoe het klinkt. Zijn we altijd benieuwd naar.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

michael

Bedankt voor jullie hulp!  Ik was bang dat als je het zo op papier zet dat deze combinatie nogal blikkerig zou kunnen kunnen overkomen.

Ik zal zeker het resultaat melden!

JohnWx

je zal versteld staan van deze set met zulke mooie speakers  hello


Een geroemde en beruchte Sound Engineer heeft er ook een
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

schieper

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

michael

Bedankt, John Wx en schieper!

Kijk deze review heeft mij juist deze vraag doen stellen.
Maar ik denk dat ik inmiddels het antwoord wel heb. Deze koppeling is een goede match!

Ik hou jullie op het forum op de hoogte van het uiteindelijke resultaat.   

michael

Zo, eindelijk een keuze gemaakt! Ik heb het uiteindelijk een categorie hoger gezocht. Het is de EB1 van EB Acoustics geworden. De speaker van het jaar 2009 in de prijsklasse 300 tot 600 pound volgens het blad en website whathifi. De wachttijd voor deze speakers is inmiddels opgelopen tot een half jaar.

De recensie over deze speaker was zo lovend dat ik wel iets anders wou zien dan dat ene fotootje bij het artikel, dus naar YouTube. Stond ie daar nog ook! Na even de boxen bekeken te hebben zag ik ineens in de linkerbovenhoek www.2ndhandhifi.co.uk, ik dacht,''het zal toch niet?''...ik naar de site, stond ie al 2 weken te koop! 485 euro inclusief verzendkosten 7 dagen op zicht. Toen ik mijn favoriete cd opzette, hoorde ik al na een halve minuut een gelaagdheid die me voorheen ontgaan was. Ik heb ze nu inmiddels 7 dagen...en ze gaan dus NIET terug. Volgende week woensdag komen de bestelde Atacama Nexus 6i stands, dus het geluid wordt nog beter! 

Cornelis1921

#8
 :-) :-) :-) :-) :-) Goeie keuze, man! :yes:
Heel veel (luister)plezier met deze dijk van een luidspreker.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

michael

Dank je Cor!

Ik moet zeggen dat deze speakers mijn interesse en waardering van muziek heeft doen herleven

schieper

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

michael