Kaal en dun geluid

Gestart door paddyboy1987, mei 30, 2012, 21:30:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paddyboy1987

#30
Duidelijk ik ga dit meenemen en gebruiken tijdens de metingen.
Wat bedoel je met die laatste zin over de surround speakers? Dat ze hangen net voor me.. wel goed of niet goed?

En die achter speakers... moeten die alleen wat naar voren of alle 2 wat meer naar elkaar toe in het midden van de vensterbank
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Perfect_audio

Citaat van: paddyboy1987 op juni 01, 2012, 20:41:01
Duidelijk ik ga dit meenemen en gebruiken tijdens de metingen.
Wat bedoel je met die laatste zin over de surround speakers? Dat ze hangen net voor me.. wel goed of niet goed?

En die achter speakers... moeten die alleen wat naar voren of alle 2 wat meer naar elkaar toe in het midden van de vensterbank

Ik zie nu nog een luidspreker tussen de gordijnen......
Ik neem aan dat je dan een 6.1 installatie hebt met 2 surround en één backspeaker. Klopt dat?
Indien ja, dan hangen de surrounds goed. (Ik had de back voor surround aangezien).

Een backspeaker heeft zelden een eigen signaal (behalve bij bluray met 7.1). Het signaal wordt door de processor uit de de surroundkanalen gedestilleerd. Als die backspeaker in je nek hangt zou ik hem niet gebruiken. Je kunt hem namelijk, om de eerder genoemde redenen, niet goed inmeten. En omdat het geen diskreet signaal betreft, voegt het niet echt iets toe. Less is more (in dit geval).

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op juni 01, 2012, 20:30:17
Bedankt!
Tja, daar was ik al bang voor.
Het geluid van je luidsprekers en sub komt in de zithoek tezamen en kan geen kant op.
Als je de microfoon op de zitplaats positioneert, 'ontvang' je veel te veel laag als gevolg van de reflecties.
Meten dus net vóór de bank, harde tafel even naar voren tijdens de meting.
Verder zou ik de sub vrijer plaatsen, b.v. links naast de tv. De hoek versterkt in de harde ruimte veel te veel.
En de surround ls in de vensterbank verplaatsen uit de hoek, zo halverwege het raam. Maakt het geluidsbeeld ook ruimtelijker.
Surroundluidsprekers staan/hangen naast (en iets) voor je, niet achter je.

En natuurlijk mijn eerdere opmerkingen ter harte nemen.
Succes.

ron

foto's zeggen meer dan woorden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

paddyboy1987

#33
Ik heb dus een 7.1.
2 speakers op de vensterbank achter de bank 3lk in een hoek, en 2surround halverwege de bank en en dezelfde hoogte aan de muur. De surround back en dan voornamelijkde linker zit vrij dicht achter het oor. Maar ik kijk ook regelmatig een film in een lounge stoel opde plaats waar de harde tafel staat. En dan zitten ze dus precies goed toch?
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Perfect_audio

Citaat van: paddyboy1987 op juni 01, 2012, 21:42:10
Ik heb dus een 7.1.
2 speakers op de vensterbank achter de bank 3lk in een hoek, en 2surround halverwege de bank en en dezelfde hoogte aan de muur. De surround back en dan voornamelijkde linker zit vrij dicht achter het oor. Maar ik kijk ook regelmatig een film in een lounge stoel opde plaats waar de harde tafel staat. En dan zitten ze dus precies goed toch?

Ik mis er kennelijk eentje....
Maar dat neemt niet weg dat backspeakers gemist kunnen worden vanwege het ontbreken van een discreet signaal. En verder zijn ze erg moeilijk, om niet te zeggen, niet, in te meten.
Het blijkt ook uit de volgens jou verkeerde afstanden die worden gemeten. Doe eens een 5.1 meting en kijk of dat beter gaat. Je zou wel eens verrast kunnen zijn.
En later kun je altijd nog 7.1 doen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin


paddyboy1987

Box verplaatst, hij staat nu links van de tv. Nu hoor je aan de linker muur een meter voor de bank de bass goed, en naar mate je naar de bank gaat om te zitten ebt de bass weg. Mijn woonkamer is er gewoon niet voor gemaakt lijkt het wel.

Ben benieuwd wat Wim morgen heeft aan te merken als hij langskomt hello
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Perfect_audio

Citaat van: paddyboy1987 op juni 02, 2012, 13:02:06
Box verplaatst, hij staat nu links van de tv. Nu hoor je aan de linker muur een meter voor de bank de bass goed, en naar mate je naar de bank gaat om te zitten ebt de bass weg. Mijn woonkamer is er gewoon niet voor gemaakt lijkt het wel.

Het is wel de bedoeling dat je na het verplaatsen van luidsprekers een nieuwe Audysseymeting (dus 6 stuks) doet. Alleen iets verplaatsen lost niks op.
En volg de regels van het meten (zoals eerder beschreven) nauwkeurig op. Na het meten nergens meer aankomen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

paddyboy1987

Misschien dat ik idd wat eigenwijs geweest ben. Heb  namelijk de sub in de hoek. Nu is hij gedraaid naar de tv. Op de 1 of andere manier gaat de bass via de zijkant want ik hoor nu luid en duidelijk bass op de bank. Zondag nog maar evende puntjes op de i zetten als wim er is (hopelijk) ;)
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

paddyboy1987

Weet iemand misschien wat er met Wimpeu gebeurd is? Nadat we zouden afspreken kreeg ik een bericht van hem dat hij door iets verhinderd was. Daarna heb ik verschillende malen contact proberen te zoeken maar helaas geen response... Does anybody know where he is :?
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Stadium III

Als je hem een PM stuurt antwoord hij altijd terug

Ff geduld hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

paddyboy1987

Dat is het hem juist.... Wacht al een paar weken op een berichtje... Heb al
Gepmt, gesmst en gewhatsappt.... Wil verder ook niet als een stalker overkomen natuurlijk  :yes:
Pioneer Kuro PDP-LX5090. |Humax IR5000 |Dune D1 | Front: Focal Chorus 816W | Surround KEF KHT 3005SE | Sub: Sunfire SDS12 |  INTEGRA 70.1 + Audyssey PRO| QNAP TS259+ | Netgear WNDR4500 | Harmony One | Acer A500 tablet (Gejailbreaked)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: wbrands op juli 17, 2012, 11:39:27
Misschien op vakantie ???

Wim is de finesse van het vergelijk aan het leren in een klooster in Wurtemberg  :wink:


En aan het leren om popcorn bier te maken met de nonnen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.