PM 7004 of PM KI Pearl lite.

Gestart door Yorki, februari 24, 2012, 14:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorki

Citaat van: HV op februari 26, 2012, 19:15:06
Eerlijk die mening doet me vermoeden dat er wat mis is met de
speakers, akoestiek of de bron waar je deze mening mee verkregen hebt. In een juiste setup zullen zowel de 7004 als de pearl lite n de top van hun klasse spelen.

Hartelijk dank voor deze reactie. De combonatie PM 7004 - SA 7003 en de combinatie PM lite - SA lite zullen aan een grondige luistertest onderworpen worden. Voorlopig dient de aan te schaffen combinatie nog te spelen op mijn oude Sansuis SPX-9700, maar deze zullen volgend jaar vervangen worden dor Focals, vermoedelijk de 826 V.
Hou jullie zeker op de hoogte van mijn conclusies.

HV

Citaat van: Yorki op februari 27, 2012, 10:52:40
Hartelijk dank voor deze reactie. De combonatie PM 7004 - SA 7003 en de combinatie PM lite - SA lite zullen aan een grondige luistertest onderworpen worden. Voorlopig dient de aan te schaffen combinatie nog te spelen op mijn oude Sansuis SPX-9700, maar deze zullen volgend jaar vervangen worden dor Focals, vermoedelijk de 826 V.
Hou jullie zeker op de hoogte van mijn conclusies.

de Focal 826v staat op 2dehands.be te koop, wel ergens in Wallonie HLP dus bieden in uw beste frans :|

HV

Citaat van: SB_Marantz op februari 25, 2012, 13:23:47
De versterker versterkt dus zo krom als een hoepel als ik je goed begrijp?  :-o

ja het front is echt krom :angel:

pameijer

Citaat van: SB_Marantz op februari 25, 2012, 18:31:17
Dat meningen verschillen is geen ramp anders hadden we allemaal dezelfde set staan.

Ik denk dat jij een andere grafiek bedoelt en wel wanneer de versterker in begint te zakken onder een bepaalde (extreme belasting)

De nfb zorgt er voor dat de versterker kaarsrecht blijft versterken.

Nee, ik bedoel de frequency response grafiekjes.

Citaat van: SB_Marantz
Ok draaien we het om: cd spelers.

Hier hoor jij uiteraard ook grote verschillen tussen?

Niet lolliestoklig bedoeld maar puur om het e.e.a. duidelijk te maken.

Hier wordt ook gebruik gemaakt van nfb in de uitgangstrap, het zelfde principe als in versterkers.

Euh die uitgangstrap is namelijk ook maar een versterker.

Nee, geen grote verschillen, maar hier heb ik ook bijna geen ervaring mee. Toen ik mijn JVC DVD-speler verving door de Marantz UD5005 hoorde ik wel kleine verschillen, iets meer detail bij de Marantz. Verder heb ik me nog nooit verdiept in de verschillen tussen bronnen. Al zijn er wel veel mensen die de bron de belangrijkste schakel in de weergaveketen vinden (ben ik het niet mee eens trouwens!).

Citeer
Dit word mijn eerste post op dit forum, heb een mening dus ga ze delen. Ik lees hier dat de beide versterkers platjes, saai, overdreven midden enz . Eerlijk die mening doet me vermoeden dat er wat mis is met de
speakers, akoestiek of de bron waar je deze mening mee verkregen hebt. In een juiste setup zullen zowel de 7004 als de pearl lite n de top van hun klasse spelen. Natuurlijk moet je bij de lite betalen voor de mooiere verpakking, of dit het prijsverschil met de 7004 rechtvaardigt? Ik zelf speel met een 7003 op focal chorus 816v. A match made in heaven die goed genoeg is om kwaliteitsverschill en tussen cd, dvd en streaming bloot te leggen. Een fris maar niet pijnlijk hoog, een open plastisch midden, straken gecontroleerd laag. Alles wat muziek mooi maakt, zonder te analytisch te zijn. Detailrijk dat wel, vloeiend en supermuzikaal. Dus mijn mening, 7004, gewoon doen, heb je wat euries over voor de looks en het laatste beetje fine tuning, de pearl lite.

Ik heb de verschillende versterkers vergeleken in mijn eigen woonkamer, dus met dezelfde speakers in dezelfde akoestiek en met dezelfde bron. In mijn situatie viel de Pearl Lite door de mand, dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Maar ik blijf bij mijn mening dat hij gewoon veels te duur is, de PM7004 is bijna de helft goedkoper (€649 tegenover €1.199 bij Hificorner)!! Let trouwens op, dat wanneer je speakers de beperkende factor in de geluidsketen zijn, je waarschijnlijk minder kwaliteitsverschil hoort tussen verschillende versterkers.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: Yorki op februari 27, 2012, 10:52:40
Hartelijk dank voor deze reactie. De combonatie PM 7004 - SA 7003 en de combinatie PM lite - SA lite zullen aan een grondige luistertest onderworpen worden. Voorlopig dient de aan te schaffen combinatie nog te spelen op mijn oude Sansuis SPX-9700, maar deze zullen volgend jaar vervangen worden dor Focals, vermoedelijk de 826 V.
Hou jullie zeker op de hoogte van mijn conclusies.

Als je het geld beschikbaar hebt voor de Liteversies, sla dan nu snel je slag op Marktplaats!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

HV

Citaat van: pameijer op februari 27, 2012, 14:41:23


Ik heb de verschillende versterkers vergeleken in mijn eigen woonkamer, dus met dezelfde speakers in dezelfde akoestiek en met dezelfde bron. In mijn situatie viel de Pearl Lite door de mand, dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Maar ik blijf bij mijn mening dat hij gewoon veels te duur is, de PM7004 is bijna de helft goedkoper (€649 tegenover €1.199 bij Hificorner)!! Let trouwens op, dat wanneer je speakers de beperkende factor in de geluidsketen zijn, je waarschijnlijk minder kwaliteitsverschil hoort tussen verschillende versterkers.


Dat de PM7004 de betere koop is, als budget een doorslaggevende factor is, spreekt voor zich. Noem mij één merk waar als de prijs verdubbeld dat ook gebeurd met de kwaliteit. De waarde van de Lite zit ook in zijn afwerking en misschien zelfs in zijn herverkoopwaarde. Het KI label moet betaald worden, maar beinvloed de restwaarde toch wel als ik zo de tweedehandsmarkt een beetje opvolg. Wat betreft de speakers, het kan net zo goed zijn dat de ene versterker de beperking van de speaker al wat meer bloot legt dan de andere, speaker en versterker is altijd een huwelijk waar beide partijen een behoorlijk deel in de harmonie vertegenwoordigen.

SB_Marantz

Citaat van: HV op februari 27, 2012, 15:48:54

Dat de PM7004 de betere koop is, als budget een doorslaggevende factor is, spreekt voor zich. Noem mij één merk waar als de prijs verdubbeld dat ook gebeurd met de kwaliteit. De waarde van de Lite zit ook in zijn afwerking en misschien zelfs in zijn herverkoopwaarde. Het KI label moet betaald worden, maar beinvloed de restwaarde toch wel als ik zo de tweedehandsmarkt een beetje opvolg. Wat betreft de speakers, het kan net zo goed zijn dat de ene versterker de beperking van de speaker al wat meer bloot legt dan de andere, speaker en versterker is altijd een huwelijk waar beide partijen een behoorlijk deel in de harmonie vertegenwoordigen.


Tot halverwege je relaas ben ik het helemaal met je eens.

Met de laatste regels niet, dit omdat de speakers / akoestiek en de kwaliteit van de opname de beperkende factoren zijn.

Wanneer, in extreme gevallen zoals een scintilla of Kappa 9 ( in extended mode) je versterker tegen de lamp loopt is dat niet zo vreemd omdat dit simpelweg erg lastige krengen zijn.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HV

Citaat van: SB_Marantz op februari 27, 2012, 16:15:44

Tot halverwege je relaas ben ik het helemaal met je eens.

Met de laatste regels niet, dit omdat de speakers / akoestiek en de kwaliteit van de opname de beperkende factoren zijn.

Wanneer, in extreme gevallen zoals een scintilla of Kappa 9 ( in extended mode) je versterker tegen de lamp loopt is dat niet zo vreemd omdat dit simpelweg erg lastige krengen zijn.

Ik ben het met je eens dat je met een Marantz middenklasse versterker geen Infinity's  in hogere sferen gaat brengen, maar ik denk en hoop dat dit niet de vraagsteller zijn zijn bedoeling is. Ja en akoestiek en opname zijn al bepalend bij een midi setje.

still life

Citaat van: HV op februari 27, 2012, 19:51:46en akoestiek en opname zijn al bepalend bij een midi setje.

zeg maar gerust: bij eender welk setje..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op februari 28, 2012, 15:42:39
zeg maar gerust: bij eender welk setje..  :-D

Midisetje  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bramdg

Citaat van: John Wx op februari 28, 2012, 15:48:17
Midisetje  8-)

Dat waren nog eens mooie midi setjes  :kwijl:....eigenlijk was dat een volwaardige ES set hé  pompom

Spijtig is men Sony ES serie liefde snel gestopt hij het horen van Marantz  frusty
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

De speler is de unit linksboven, tis een bovenlader

SB_Marantz

Citaat van: still life op februari 28, 2012, 15:42:39
zeg maar gerust: bij eender welk setje..  :-D


Als je daar nu speaker van maakt......... 8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM