Welke versterker voor metal en rock muziek?

Gestart door obiwan, januari 20, 2012, 20:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

#16
Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 00:34:55
Kan ik me best wat bij voorstellen. Als je rock/metal hard draaid kan het schell en plat worden. Een hoop midden, laag wat weg is en cymbals die door je schedel splijten. Dan wil je een amp die wat softer of warmer is dan neutraal.

Ik heb nog een dual-mono class-D eindversterker staan... 2x650 watt ... bikkelhard, met laag tot een paar Hz en voldoende power in de voeding (2x 1.000VA ringkernen) om het geheel ook waar te maken... Errug lekker voor rock... persoonlijk....
Zolang je maar geniet....

Zoldar

ik zal wel die ene 1% zijn maar ik hoor meer mensen die hetzelfde horen en het niet mooi vinden.

Een 40 watt rotel die over zijn nek gaat op kleine monitors  wordt vrij snel hard en schell.
Een mooie PA instalatie van 1000 wat gaat hard en zuiver. heerlijk.
Een prima luna prologue 1 is wat soft in het hoog. maar je kunt em behoorlijk open gooien zonder luister moeheid.
allemaal eigen ervaringen of illusies volgens 99% van de rest.

later
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 01:29:23
ik zal wel die ene 1% zijn maar ik hoor meer mensen die hetzelfde horen en het niet mooi vinden.

Een 40 watt rotel die over zijn nek gaat op kleine monitors  wordt vrij snel hard en schell.
Een mooie PA instalatie van 1000 wat gaat hard en zuiver. heerlijk.
Een prima luna prologue 1 is wat soft in het hoog. maar je kunt em behoorlijk open gooien zonder luister moeheid.
allemaal eigen ervaringen of illusies volgens 99% van de rest.

later

Als jij maar voor 100% achter die ene % sta  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 01:29:23
ik zal wel die ene 1% zijn maar ik hoor meer mensen die hetzelfde horen en het niet mooi vinden.

wat je zou moeten horen is de mix ipv vervorming tengevolge v/e scheve combi/brakke akoestiek..   :angel:

CiteerEen 40 watt rotel die over zijn nek gaat op kleine monitors  wordt vrij snel hard en schell.

clipping..

CiteerEen mooie PA instalatie van 1000 wat gaat hard en zuiver. heerlijk.

bedoeld voor open air & grote zalen: minder akoestische beperkingen..

CiteerEen prima luna prologue 1 is wat soft in het hoog. maar je kunt em behoorlijk open gooien zonder luister moeheid.

boizen ?   :-o

Citeerallemaal eigen ervaringen of illusies volgens 99% van de rest.

99% hoort vanalles maar kan het niet duiden => freecard for illusion boulevard..


Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 00:34:55
Als je rock/metal hard draaid kan het schell en plat worden. Een hoop midden, laag wat weg is en cymbals die door je schedel splijten. Dan wil je een amp die wat softer of warmer is dan neutraal.

:no:

gewoon dat plaatje in de vuilzak mikken & gaan luisteren naar een betere mix..  :-D

Citaat van: obiwan op januari 20, 2012, 22:47:19
Het is de RX 6 :yes:

Nu nog oude denon spul. Echt oud. Wel lekker warm klinkend, maar weinig dynamiek.

de rx6: 2.5 weg, 90db gevoeligheid met diepste laag 38Hz (op papier)
die zie ik eerder als beperkende factor, naast de akoestiek van je luisterplek..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

obiwan

Het is na luisteren een NAD versterker geworden. Voor mijn muziek het mooist. Het heeft o.a. die punch die Marantz niet zo heeft.

Maar nog geen keus voor de cd speler gemaakt. Heb het er met de dealer over gehad en zijn idee is toch streaming. In het begin even wat lastig, maar dan wil je niets anders meer. Althans zijn mening. Wat vinden jullie? Ik twijfel nog. Werkt het makkelijk in de praktijk, is de geluidskwaliteit net zo goed als van een goede cd speler? De dealer probeerde trouwens wel nadrukkelijk het Sonos systeem te promoten.

Zoldar

Citaat van: still life op januari 21, 2012, 17:39:06
Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 01:29:23
ik zal wel die ene 1% zijn maar ik hoor meer mensen die hetzelfde horen en het niet mooi vinden.

wat je zou moeten horen is de mix ipv vervorming tengevolge v/e scheve combi/brakke akoestiek..   :angel:

CiteerEen 40 watt rotel die over zijn nek gaat op kleine monitors  wordt vrij snel hard en schell.

clipping..

CiteerEen mooie PA instalatie van 1000 wat gaat hard en zuiver. heerlijk.

bedoeld voor open air & grote zalen: minder akoestische beperkingen..

CiteerEen prima luna prologue 1 is wat soft in het hoog. maar je kunt em behoorlijk open gooien zonder luister moeheid.

boizen ?   :-o

Citeerallemaal eigen ervaringen of illusies volgens 99% van de rest.

99% hoort vanalles maar kan het niet duiden => freecard for illusion boulevard..


Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 00:34:55
Als je rock/metal hard draaid kan het schell en plat worden. Een hoop midden, laag wat weg is en cymbals die door je schedel splijten. Dan wil je een amp die wat softer of warmer is dan neutraal.

:no:

gewoon dat plaatje in de vuilzak mikken & gaan luisteren naar een betere mix..  :-D

Citaat van: obiwan op januari 20, 2012, 22:47:19
Het is de RX 6 :yes:

Nu nog oude denon spul. Echt oud. Wel lekker warm klinkend, maar weinig dynamiek.

de rx6: 2.5 weg, 90db gevoeligheid met diepste laag 38Hz (op papier)
die zie ik eerder als beperkende factor, naast de akoestiek van je luisterplek..

Dat is allemaal leuk. Maar ik moet nog een transistor bak tegenkomen waar ik van ga kwijlen (SA11 kwam wel in de buurt). En die HT bakken staan in datzelfde rijtje. Deze week mooie dingen horen komen uit Marantz en Electrocompaniet. Maar niet zaken waar ik van denk denk: pot domme inruilen die graaf.





Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 17:58:27Dat is allemaal leuk. Maar ik moet nog een transistor bak tegenkomen waar ik van ga kwijlen (SA11 kwam wel in de buurt). En die HT bakken staan in datzelfde rijtje. Deze week mooie dingen horen komen uit Marantz en Electrocompaniet. Maar niet zaken waar ik van denk denk: pot domme inruilen die graaf.

way too much focus op gear/versterkers  :angel:

er komt nog wel een tijd dat je naar muziek luistert..  :wink:



Citaat van: obiwan op januari 21, 2012, 17:42:44

Maar nog geen keus voor de cd speler gemaakt. Heb het er met de dealer over gehad en zijn idee is toch streaming. In het begin even wat lastig, maar dan wil je niets anders meer. Althans zijn mening. Wat vinden jullie? Ik twijfel nog. Werkt het makkelijk in de praktijk, is de geluidskwaliteit net zo goed als van een goede cd speler? De dealer probeerde trouwens wel nadrukkelijk het Sonos systeem te promoten.

streaming is de nieuwe hype.. (omdat niemand nog muziek koopt  nopompom )

afgeleid uit je postings, is je cd-weergave niet meteen optimaal
dan denk ik niet dat je met streaming naar een hoger niveau gaat..

high-res streaming op zich is als bron niet minderwaardig, maar mijn voorkeur blijft de zilverling..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

obiwan

#23
Waarom blijf je bij de cd en geen streaming? Ik koop trouwens nog steeds cd's. Niet zo vaak meer, maar wanneer ik iets mooi vind koop ik de cd wel.

Ik vind het een heel moeilijke keuze. Vooral ook omdat ik niet weet hoe het in de praktijk uitpakt. Het gebruiksgemak, geen cd's meer wisselen, spreekt wel in het voordeel van streaming. Maar dan moet ik wel paar honderd cd's in flac rippen.................... :|
Ik zou trouwens de NAD C545BEE voor 360,-- kunnen kopen.

Paul

Citaat van: obiwan op januari 21, 2012, 18:32:02
Waarom blijf je bij de cd en geen streaming? Ik koop trouwens nog steeds cd's. Niet zo vaak meer, maar wanneer ik iets mooi vind koop ik de cd wel.

Het gebruiksgemak, geen cd's meer wisselen, spreekt wel in het voordeel van streaming. Maar dan moet ik wel paar honderd cd's in flac rippen.................... :|

Offtopic, en nu zal ik wel een paar roeiboten los gooien maar het is mijn persoonlijke visie:
Streaming is volgens mij een hype eerst al je cd,s die je heel je leven bij elkaar verzameld hebt rippen en je cd,s op zolder zetten, na 5 jaar mag je ze van je partner naar de kringloop brengen omdat ze eeuwig in de weg staan en later spijt krijgen.
Is destijds ook met het vinyl gebeurd maar de tijd zal het leren, ik hoor het wel over 5 of 10 jaar.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

CD's moet je dus niet weggooien. Er immers niets zo fragiels als een computer omgeving. Maar qua geluid en gemak een stap vooruit hoor. En nog goedkoper ook.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: obiwan op januari 21, 2012, 17:42:44
Het is na luisteren een NAD versterker geworden. Voor mijn muziek het mooist. Het heeft o.a. die punch die Marantz niet zo heeft.

Maar nog geen keus voor de cd speler gemaakt. Heb het er met de dealer over gehad en zijn idee is toch streaming. In het begin even wat lastig, maar dan wil je niets anders meer. Althans zijn mening. Wat vinden jullie? Ik twijfel nog. Werkt het makkelijk in de praktijk, is de geluidskwaliteit net zo goed als van een goede cd speler? De dealer probeerde trouwens wel nadrukkelijk het Sonos systeem te promoten.

Als een dealer streaming zegt en later zeg jij hij was Sonos aan het promoten heb ik het idee dat dit een top verkoper is maar geen liefhebber
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: obiwan op januari 21, 2012, 17:42:44
Het is na luisteren een NAD versterker geworden. Voor mijn muziek het mooist. Het heeft o.a. die punch die Marantz niet zo heeft.

Maar nog geen keus voor de cd speler gemaakt. Heb het er met de dealer over gehad en zijn idee is toch streaming. In het begin even wat lastig, maar dan wil je niets anders meer. Althans zijn mening. Wat vinden jullie? Ik twijfel nog. Werkt het makkelijk in de praktijk, is de geluidskwaliteit net zo goed als van een goede cd speler? De dealer probeerde trouwens wel nadrukkelijk het Sonos systeem te promoten.


Wat is punch ?


Ze hebben in principe dezelfde specs behalve aantal wattage maar dan draait de een wat moeilijker maar daar kakt een versterker niet van in dan hij hij slecht ontworpen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 18:56:32
CD's moet je dus niet weggooien. Er immers niets zo fragiels als een computer omgeving. Maar qua geluid en gemak een stap vooruit hoor. En nog goedkoper ook.

tis ook moeilijk vergelijken met streamen behalve de laatste schakel de dac eventueel maar de rest ? andere nas ? merk ? router / netwerk ? kabel ? wifi ? waar zit de zwakte ik weet het niet 

veel succes met testen dan


nee geef mij maar de oude cd met af en toe wat Spotify en lekker zogenaamd met kabels frutselen dat is wat "mijn hobby deels zo lekker maakt"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 17:58:27
Citaat van: still life op januari 21, 2012, 17:39:06
Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 01:29:23
ik zal wel die ene 1% zijn maar ik hoor meer mensen die hetzelfde horen en het niet mooi vinden.

wat je zou moeten horen is de mix ipv vervorming tengevolge v/e scheve combi/brakke akoestiek..   :angel:

CiteerEen 40 watt rotel die over zijn nek gaat op kleine monitors  wordt vrij snel hard en schell.

clipping..

CiteerEen mooie PA instalatie van 1000 wat gaat hard en zuiver. heerlijk.

bedoeld voor open air & grote zalen: minder akoestische beperkingen..

CiteerEen prima luna prologue 1 is wat soft in het hoog. maar je kunt em behoorlijk open gooien zonder luister moeheid.

boizen ?   :-o

Citeerallemaal eigen ervaringen of illusies volgens 99% van de rest.

99% hoort vanalles maar kan het niet duiden => freecard for illusion boulevard..


Citaat van: Zoldar op januari 21, 2012, 00:34:55
Als je rock/metal hard draaid kan het schell en plat worden. Een hoop midden, laag wat weg is en cymbals die door je schedel splijten. Dan wil je een amp die wat softer of warmer is dan neutraal.

:no:

gewoon dat plaatje in de vuilzak mikken & gaan luisteren naar een betere mix..  :-D

Citaat van: obiwan op januari 20, 2012, 22:47:19
Het is de RX 6 :yes:

Nu nog oude denon spul. Echt oud. Wel lekker warm klinkend, maar weinig dynamiek.

de rx6: 2.5 weg, 90db gevoeligheid met diepste laag 38Hz (op papier)
die zie ik eerder als beperkende factor, naast de akoestiek van je luisterplek..

Dat is allemaal leuk. Maar ik moet nog een transistor bak tegenkomen waar ik van ga kwijlen (SA11 kwam wel in de buurt). En die HT bakken staan in datzelfde rijtje. Deze week mooie dingen horen komen uit Marantz en Electrocompaniet. Maar niet zaken waar ik van denk denk: pot domme inruilen die graaf.

Ja maar jij bent verliefd op Graaf en verliefdheid gaat over na 2 jaar wetenschappelijk bewezen dat gaat een stofje in je hersen op en word pas weer bij gevoed door een nieuwe liefde

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.