2 versterkers op 1 set speakers?

Gestart door ricks41, januari 15, 2012, 10:31:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ricks41

Beste allemaal,

Wie kan mij helpen met mijn dilemma.
Ik heb een sr8200 die ik nu gebruik als dolby-surround versterker voor tv & video.
Tevens gebruik ik deze ook als stereo versterker voor muziek.
Als stereo boxen gebruik ik dm580 van b&w en vervolgens nog simpele harmon kardon voor surround.

Nu heb ik onlangs een pm-80 mkII gekocht voor muziek te luisteren. En wil oude versterker blijven gebruiken voor surround geluid. Ik wil echter mijn b&w boxen voor beide versterkers gebruiken.

Is er een makkelijke manier om dit te doen?
Wilde eerst pm-80 als eindversterker gebruiken echter dan kan ik mijn boxen niet gebruiken bij films en tv.

Beetje stom van mij dat ik er nu pas achterkom  frusty.

Bedankt voor advies

Rick

Marantz 81

Ja dat kan wel pre out van de sr8200 aansluiten op een input ( cd/aux/ ) van de pm80

zou voor de zekerheid wel de manuals nagaan omdat je dan waarschijnlijk geen speakers meer mag aansluiten op de sr8200 ( de pre out kanalen die je gebruikt ) front link rechts

Nadeel is alleen dat je dan op beide versterkers het volume gelijk moet zien te krijgen

tenzij je de pm80 ook als alleen eindversterker kunt gebruiken en dan de pre in gebruikt i.p.v  cd/aux 

ricks41

De optie die je aanhaalt is inderdaad mogelijk.
Mijn probleem zit hem inhet nadeel wat je aangeeft.
Onbalans in volume tussen front speakers en surround speakers.

Toch bedankt voor je reactie!

Rick

pameijer

Oplossing: Dodocus UBox3





Hier is een wat goedkopere optie: de TEC TC-616



Deze heeft wel heel wat meer opties, maar die zul je niet snel gebruiken als je geen hifiwinkel hebt  shutup

Succes!  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Dat zijn de enige opties anders gaat het helemaal mis
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Dit is de budgetoplossing van Monacor


pameijer

Tsja Ricks41, als je een topic opent met een vraag is het wel zo beleefd om het ook te volgen en een beetje te reageren hè! En dat geldt ook voor het vorige topic dat je aangemaakt hebt  Zo doen we dat hier!

byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: Exxar op januari 19, 2012, 22:37:47
Dit is de budgetoplossing van Monacor



deze gaat niet werken goed lezen wat er op staat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Waarom niet? Gewoon omgekeerd aansluiten dan er wordt gezegd: de versterkers op de luidsprekerklemmen en de luidsprekers op de versterkerklemmen.
De enige begrenzende factor zal het maximum vermogen zijn dat het Monacor boxje aankan.

JohnWx

Citaat van: Exxar op januari 19, 2012, 23:21:51
Waarom niet? Gewoon omgekeerd aansluiten dan er wordt gezegd: de versterkers op de luidsprekerklemmen en de luidsprekers op de versterkerklemmen.
De enige begrenzende factor zal het maximum vermogen zijn dat het Monacor boxje aankan.

mag jij het gaan proberen, 2 versterkers lekker open zetten komen ze elkaar al tegen in het kastje mmmmm veel succes voor de versterkers

daarom zijn die schakel kasten zo duur voor 2 versterkers voor 1 paar speakers ivm beveiliging
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Zolang dat de twee knoppen niet tegelijk 'aan' staan zou het geen probleem mogen zijn, maar een beveiliging is er uiteraard niet ingebouwd, daarvoor moet je bij die betere doosjes zijn.

Marvin

Dan kan je net zo goed geen schakelkast gebruiken.

pameijer

Citaat van: marvin op januari 20, 2012, 10:04:33
Dan kan je net zo goed geen schakelkast gebruiken.

Nee, is dan niet meer dan een omhulsel van een kroonsteentje! En niet eens een hele mooie. Nu vind ik die Dodocus ook wel aan de prijs eerlijk gezegd, marges moeten opgestreken worden!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Budget Budget oplossing. Niets kopen en omsteken als je films wilt kijken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden