K2 HD Mastering

Gestart door WimPeu, oktober 08, 2011, 13:47:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Iemand bekend/ervaring met deze techniek. Ik was op zoek naar Hell Freezes Over van The Eagles en kwam deze versie tegen...duur maar ik ben altijd in voor een experiment. Kan ook op normale cd spelers afgespeeld worden wel HD geluid...


http://www.music4hifi.nl/The-Eagles-Hell-Freezes-Over-K2HD-CD.html

http://www.stereomojo.com/K2%20HD/K2HDReview.htm

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Ik heb onderstaande. Klinkt toch wel heeeeeeeeeeeel erg goed mag ik wel zeggen. Gisteren nog naar geluisterd. Het ligt er een beetje aan hoeveel hij kost en wat je er voor over hebt maar ik vind het geen miskoop.

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

DoctorJacoby

Op het Steve Hoffman-forum zijn er hierover geloof ik discussies. Meningen zijn verdeeld, zoals wel vaker met dingen die uit het Oosten komen. Ik zou zeggen, trust your own ears ;)

Koop er eentje en maak nadien de conclusie of het zijn geld waard is.

Is de XRCD niet de "definitieve versie" van "Hell Freezes Over"?

WimPeu

Denk dat ik hem gewoon bestel...€33,- is niet niks tegenwoordig maar goed heb ook wel eens een CDtje draaien waar ik niet voor heb betaald dusssss  8-). Ben wel nieuwsgierig. Het is 1 van mijn all time favorites en dan is het wel lekker dat de klank ook top is...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Groot gelijk, en voor 33 euro val je jezelf ook geen bult natuurlijk. De resolutie en spreiding zijn bij mij heel erg goed. Hoe of het klinkt is natuurlijk toch weer afhankelijk van de mastering 8-)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#5
 8-) :yes:
Good sound isn't the most important issue, but it helps a lot.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Wellicht is er meer te koop op de AV-NU beurs in Utrecht, ik ga daar eesn kijken voor een paar mooie SACD's en/of K2HD's

Marvin

Dat het uit Japan komt zou nog wel eens een voordeel kunnen zijn.
Japan is een groote afzet markt voor Europese luidsprekers en dan vooral de toplijnen.

Zoldar

het zijn toch vaak de japanse persingen van CD's die geprefereerd worden boven andere. die jongens nemen hun geluid serieus. kijk op amazon naar de meest gewilde CD's, het zijn vaak japanse persingen waar het meest voor gegeven worden.

de 180 gram audiofiel vinyl is een japanse standaart. wij zijn hier in mee gaan lopen in het westen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: byebye
Citaat van: Zoldar op oktober 11, 2011, 00:04:49
het zijn toch vaak de japanse persingen van CD's die geprefereerd worden boven andere. die jongens nemen hun geluid serieus. kijk op amazon naar de meest gewilde CD's, het zijn vaak japanse persingen waar het meest voor gegeven worden.

de 180 gram audiofiel vinyl is een japanse standaart. wij zijn hier in mee gaan lopen in het westen.
Voor een (2CD)album als 'Seconds Out' van Genesis wordt voor de Japanse persing op Amazon.de zomaar €55,= gegeven. Voor 'Barnstorm' van Joe Walsh betaalde ik 10 jaar geleden al Hfl 70,= bij Plato (eigen import).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rha007

Citaat van: cz79 op oktober 09, 2011, 22:39:31
Wellicht is er meer te koop op de AV-NU beurs in Utrecht, ik ga daar eesn kijken voor een paar mooie SACD's en/of K2HD's
Dat is ook mijn idee. Ben nog nooit op deze beurs geweest, dus weet ook niet wat ik ervan moet verwachten.

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Citaat van: Rha007 op oktober 11, 2011, 12:15:20
Citaat van: cz79 op oktober 09, 2011, 22:39:31
Wellicht is er meer te koop op de AV-NU beurs in Utrecht, ik ga daar eesn kijken voor een paar mooie SACD's en/of K2HD's
Dat is ook mijn idee. Ben nog nooit op deze beurs geweest, dus weet ook niet wat ik ervan moet verwachten.
Ceedees, heel veel ceedees*: tweedehands tot nieuw in folie. Alle genres en stijlen. Kortom, een Mekka voor de muziekliefhebber.
*SACD's in november 2009 niet gezien. Kan nu anders zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Heb je 'm binnen?
En hoe klinkt ie, nog verschil met de standaarduitvoering waar te nemen?

Paar weken geleden nog "Long Road out of Eden" op vinyl gescoord, klinkt ook wel errug mooi.
Zoek "Hell" nog op vinyl, iemand tips?

cz79

Ik heb ondertussen Hell Freezes Over op de K2HD versie en dat klinkt toch wel echt heel erg veel beter dan de gewone CD, een genot om naar te luisteren hello hello hello

drees62

Citaat van: cz79 op november 21, 2011, 19:25:00
Ik heb ondertussen Hell Freezes Over op de K2HD versie en dat klinkt toch wel echt heel erg veel beter dan de gewone CD, een genot om naar te luisteren hello hello hello

Ik heb 'm inmiddels ook, lag gewoon bij Hobo Hifi hier op de toonbank  :wink:
Ietsjes duurder € 39,95, maar geen verzendkosten. Heel erg mooi  HB HB