Hoe eraan beginnen?

Gestart door Kathan, november 11, 2011, 12:45:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Kathan

Citaat van: QuattroNL op november 12, 2011, 12:11:10
Ik gok een CRT-bak  shutup

Laten we het erop houden dat mijn tv inderdaad dringend aan vervanging toe is  :schater:

voor de kenners: een echte akai ct2160

Kathan

De eltax-speakers zijn volledig mijn stijl qua uiterlijk, strak en simpel. Hopelijk klinken ze even lekker als ze eruitzien !! :-)

Ik zal is een plekje moeten vrijmaken in mijn agenda om eens langs de media-markt te gaan (kan ik gelijk eens kijken voor een nieuw televisietoestel  :angel:)

Marvin

Ze zijn ook in het echt gewoon erg strak en degelijk afgewerkt, puur Deens dus.

Dit is verdraaid veel goed geluid voor 'weinig', echt zo'n product waarvan je denkt; Hoe doen ze het?

Cornelis1921

#34
Citaat van: still life op november 12, 2011, 07:30:29
Citaat van: marvin op november 11, 2011, 19:05:16
Luister eens naar de Eltax lijn.

:yes:

dit zijn bvb kleine schatjes..



http://www.eltax-nederland.nl/index.php/eltax-monitor-serie.html

de monitor III is nu de shine 4 geworden



shine surround setje bij eltax:



zou een mooie start kunnen zijn..  :wink:
stupid Wat is het prijsniveau van deze set, Still Life? Niet dat ik aan overgang van stereo naar H.T. denk, maar puur uit interesse. Alvast bedankt en byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Shine8 iets van 300 per paar, de kleintjes €99,-




Iphone4

Marvin

Prijzen verschillen per winkel nogal, compleet setje monitoren center en sub voor €450 te vinden. Dus compleet 5.1  !!




Iphone4

Marvin

Neem 4x de shine8, de center erbij en zoek op Marktplaats een dikke Rel 300/400 euro knoop dat aan de 6 serie van Marantz en je hebt echt een hele behoorlijke setup staan die met de juiste instellingen echt goed mee kan.





Iphone4

Kathan

Citaat van: marvin op november 13, 2011, 04:58:45
Neem 4x de shine8, de center erbij en zoek op Marktplaats een dikke Rel 300/400 euro knoop dat aan de 6 serie van Marantz en je hebt echt een hele behoorlijke setup staan die met de juiste instellingen echt goed mee kan.



4x shine 8? Dat krijg ik nooit in mijn slaapkamertje kwijt ! haha! En daarbovenop krijgt mijn moedertje ter plekke een hartstilstand als ik met 4 van die guste aankom...  :schater:

Zijn de woofers van eltax dan niet degelijk genoeg? Want ik lees telkens in jouw berichten om een woofer ergens anders te halen?

Cornelis1921

 :yes: 8-)
Voor het echte, diepe laag heeft men de woofer van een sub(woofer) nodig. Dat is wat marvin bedoelde, als ik het goed begrepen heb. 't Laag van de zuilen gaat meestal tot zo'n 40Hz of daaromtrent en stopt daar of loopt dan stij af. Een sub neemt dan het diepere laag voor zijn rekening.
Kathan, ook welkom namens mij en veel plezier met, van en op het forum en met de audio-hobby. Leuker wordt het met goede informatie.
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Kathan

Citaat van: Cornelis1921 op november 13, 2011, 07:39:32
:yes: 8-)
Voor het echte, diepe laag heeft men de woofer van een sub(woofer) nodig. Dat is wat marvin bedoelde, als ik het goed begrepen heb. 't Laag van de zuilen gaat meestal tot zo'n 40Hz of daaromtrent en stopt daar of loopt dan stij af. Een sub neemt dan het diepere laag voor zijn rekening.
Kathan, ook welkom namens mij en veel plezier met, van en op het forum en met de audio-hobby. Leuker wordt het met goede informatie.
byebye Cor.

Hey cor, dankjewel!!

Ik heb inderdaad eens naar de frequenties gekeken van die eltax zuilen. Deze komen inderdaad uit op 40 Hz, maar bij eltax hebben ze ook enkele sub(woofers) en die gaan tot 35 hz. Geen idee of dat goed of slecht is  :?

Ik voel dat het virus mij aan het overnemen is  HLP

Stadium III

35 HZ is nog geen subwoofer

Subwoofers goeie die gaan zeker tot een goeie 20 hz
Met afzwakking daar acheraan kunnen ze nog wel lager gaan

Maar ga voor subs naar SVS BK REL of VELODYNE kijken en meer niet

En bespaar er het liefste niet op want een goeie aanvullende subwoofer doet zeer veel goeds met het geluid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Kathan

ahaa, nu heb ik een getalletje waar ik op kan letten. Met zo'n info ben ik al erg veel.

Ik was trouwens net nog aan het kijken bij de recievers van marantz. Is er eigenlijk veel verschil op de SR 6005 en de SR 5005? Voor zover ik kan zien zijn er bij de 5005 wat minder HDMI ingangen, maar daarvan weet ik niet eens hoeveel ik er nodig heb, of hoe ik ze moet aansluiten? Ook het uitgangsvermogen ligt ietsje lager bij de 5005. Maar geeft dat beetje (?) meer van de 6005 zo veel meer bevrediging? Of zie ik dingen over het hoofd die de 6005 meer kan dan de 5005?

Ik zou het stom vinden dat ik voor de 5005 zou gaan, en achteraf tot de constatie kom dat die eigenlijk te weinig mogelijkheden bied voor wat ik nodig heb  violent1

Stadium III

Ik kan eroverheen gekeken hebben maar wat is je buget ?

reciever      ?
speler        ?
speakers   ?
Subwoofer ?

Kijk dit eerst goed voor jezelf aan en begin liever met een reciever en 2 voor luidsprekers die goed zijn
Vul dit later aan en je zult er meer plezier mee hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Kathan

Citaat van: Stadium III op november 13, 2011, 09:07:41
Ik kan eroverheen gekeken hebben maar wat is je buget ?

reciever      ?
speler        ?
speakers   ?
Subwoofer ?

Kijk dit eerst goed voor jezelf aan en begin liever met een reciever en 2 voor luidsprekers die goed zijn
Vul dit later aan en je zult er meer plezier mee hebben

Toen ik begon met zoeken, en voor ik op het forum kwam was mijn richtprijs een kleine 200 euro.  :schater: Maar ik betwijfel of ik met zo'n setje actieve speakers wel echt tevreden zou zijn. Daarom geef ik liever wat meer geld uit om tevreden te kunnen zijn met het eindresultaat.
De prijs van de sr 6005 kan er nog net door, ik vind het wel duur... Maar voor degelijk materiaal betaal je ook een prijs.
De prijzen van eltax speakers vind ik ook nog wel onder de noemer aanvaardbaar te plaatsen, maar echt veel duurder hoeft het voor mij niet te gaan. Want ik ben stiekem eigenlijk aan het sparen voor een eigen krotje  shutup

momenteel denk ik om een eltax shine 5.0 setje aan te schaffen met een sr 6005 of 5005. Graag zou ik dan ook is eindelijk willen gaan voor een lcd of led televisie. Daar ben ik ook nog niet helemaal uit  :roll: De sub gaat een toekomst verhaal worden vrees ik.

Eerst maar is langs ikea gaan om plaatsbesparende meubels te vinden  :schater: