SR7500 surround mode en output

Gestart door Surrounded, juni 03, 2007, 10:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Surrounded

Hellow,

Misschien een vraagje voor andere sr7500 of 8500 bezitters, de handleiding (p27 voor nederlands) bevat een tabel die voor de gekozen surroundmodus, en het ingevoerde signaal de output weergeeft.

In nagenoeg alle modi staat het PCM signaal enkel L/R output aangeduid. Toch krijgt de sub een signaal in de praktijk.
Hoe moet je deze tabel begrijpen? Is het een minderwaardig "overflow-achtig" signaal dat doorgegeven wordt of klopt de tabel simpelweg niet?

Greetz
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Stadium III

tabel klopt wel

MAAR het is hoe jij je instellingen in je reciever hebt staan mbt small en large en bassmix ?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Surrounded

Op dit moment staat alles weer gewoon small met enkel line-level ingang voor sub (speaker-level aansluiting is weg)

en toch sub in stereo.

Hoe zit dat nu? :?
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Vlearmoes

Als je de luidsprekers op smal hebt staan....wordt het laag naar de sub gestuurd  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: Vlearmoes op juni 03, 2007, 13:20:50
Als je de luidsprekers op smal hebt staan....wordt het laag naar de sub gestuurd  :wink:
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Surrounded

juist ja, nu zie'k het ook  redface  (shame on me).

Dat die db-meter maar gauw komt, nu is het niet zo denderend qua bass, dan weer te luid, en dan weer es te stil.
HLP
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Stadium III

heb geduld en naar de db meter komt het goed

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Vertel eens iets over je speakers...zijn ze groot/klein???
welke sub en hoe aangesloten??
ook de analoge verbinding gemaakt? 6x cinch??
heb je de afstanden al ingebracht (waar? dvd speler/reciever/ook voor 7.1) ??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Surrounded

Als speakerset heb ik gekozen voor de MT-30 Mini-Theater set van B&W.
Die bestaat uit allemaal sats (M-1) en een sub, de PV1 (de bol).
sub is aangesloten via de line-in  (subwoofer-kanaal van de marantz). Hij heeft ook een tijdje parallell via line-in en speaker-in aangesloten gestaan , maar die laatste heb ik weggedaan.

De analoge verbindingen (tussen de dvd en de receiver) liggen ook. in de dvd-speler heb ik nog geen afstanden of volumes ingebracht, alle .1 signalen worden digitaal uitgevoerd. Het enige echte nut van de 5.1 analoog is voor mij de sacd, maar vermits ik tot op heden nog geen enkel zo'n schijfje heb, is die behoefte nu niet echt aanwezig.

In de receiver is alles ingesteld via het mrac beestje, maar zodra ik de db-meter heb ga ik alles manueel eens tegoei afstellen. vooral die bass afgesteld krijgen zo is beetje lastig...

Meer nieuws later...
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Stadium III

kijk dat is duidelijkheid

We horen het vaneigens van je !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Surrounded

Terug van weggeweest,

het hele zaakje is afgesteld, toch nog volgende bedenkingen omtrent de sub-aansturing...

Met als huidige instellingen alles small, sub yes, cross op 80 en line-aansluiting sub stel ik vast dat in volgende modi de sub niet aangestuurd wordt (gewone audio cd als test):

-) Pure direct
-) CSII
-) multi-channel stereo

daar ben ik niet zo blij mee, de sub is echt wel nodig om genoeg laag te hebben (sats!). Dus ga ik ??n dezer het niveau van de sub afstemmen op dat van de fronts en vervolgens de fronts en de sub weer paralell aansluiten via de speaker-aansluiting van de sub (ook de line-aansluiting behoud ik).

de instellingen worden dan:

-) front L en R op large, rest small,
-) sub blijft yes,
-) bass mix op mix
-) volume sub handmatig op sub (in receiver front l en r en sub op 0db)
-) cross sub handmatig op sub (producent geeft ongeveer 70Hz op voor deze sats)

Ik denk dat dit te preferen instelling is om in alle situaties sub-aansturing te hebben.

Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

dmeerpa

Citaat van: Surrounded op juni 24, 2007, 23:58:49
daar ben ik niet zo blij mee, de sub is echt wel nodig om genoeg laag te hebben (sats!). Dus ga ik ??n dezer het niveau van de sub afstemmen op dat van de fronts en vervolgens de fronts en de sub weer paralell aansluiten via de speaker-aansluiting van de sub (ook de line-aansluiting behoud ik).

de instellingen worden dan:

-) front L en R op large (is nodig om lage tonen via de sub te krijgen in alle surround en stereo modes), rest small.
-) sub blijft yes,
-) bass mix op mix
-) volume sub handmatig op sub (in receiver front l en r en sub op 0db)
-) cross sub handmatig op sub (producent geeft ongeveer 70Hz op voor deze sats)

Ik denk dat dit te preferen instelling is om in alle situaties sub-aansturing te hebben.
De fronts en de sub paralell is geen goed idee, want zo verander je de weerstand van je speakers. Ikzelf heb de sub ook zowel Hi als Low Level (LFE van de Pre-out) aangesloten. Voor de Hi Level gebruik ik de C stand van de Receiver, deze dient om bijvoorbeeld je speakers te bi-ampen. Heb je die mogelijkheid niet, kan je altijd de B speaker uitgang gebruiken.

Heb nu ook :
-) front L en R op large, rest small,
-) sub blijft yes,
-) bass mix op mix
-) volume sub handmatig op sub (in receiver front l en r en sub op 0db)
-) cross sub op maximum op de sub, in de receeiver op 80 Hz

In uw geval zou ik toch zeker hoger kiezen dan 70 Hz op de Sub, of misschien zelfs op maximum. Je moet weten als de producent zegt 70Hz voor deze sats dit reeds bij -3db of vaak zelfs -6db is. Je komt dan gemakkelijk in de buurt van 100 - 120 Hz bij 0db.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25