surround en stereo: eindtrap toevoegen of niet?

Gestart door Surrounded, juni 03, 2007, 09:59:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Surrounded

Hello guys,

Kan de stereoweergave van de sr7500 verbeterd worden door toevoegen van een eindversterker? En is deze verbetering de investering waard?
Moest je zoiets doen, welke versterker zou je dan kiezen? Ik vermoed dat je best binnen hetzelfde merk blijft, om de klankkleur niet te veranderen, of doet dit er niet toe bij een eindversterker?

Graag jullie meningen.

Greetz
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Stadium III

je kunt een paar monoblokken erop aanhangen
Maar een pm 7001 KI is ook niet verkeerd!

Verder vindt ik de stereo output van de 7500 niet verkeerd

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Surrounded

Weegt een eindversterker erg door op de klankkleur?
Ik zou eventueel voor stereo een extra eindtrap overwegen, maar ik wil natuurlijk wel een samenhangend, homogeen geluid behouden als de 5.1 speelt.

Graag de meningen van de experts ;)
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Vlearmoes

Als het goed is voegen de marantz monoblokken niets toe/of af ...maar je hebt toch power genoeg in de 7500??
of zijn je speakers zo groot??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Surrounded

de idee was het stereo-beeld nog te kunnen verbeteren met een aparte stereo-eindversterker, liefst zonder gedoe met extra volumeknoppen.

de fronts zijn sats, dus niet groot, maar naar't schijnt niet de efficientste (ik dacht 85db gevoeligheid).

ik vermoed dat er een verbetering kan zijn, de vraag is of het z'n prijs waard is. een andere vraag is of je een ander merk mag toevoegen als eindversterker?

Greetz
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

TurboMarco

Citaat van: Surrounded op juni 04, 2007, 23:44:49
een andere vraag is of je een ander merk mag toevoegen als eindversterker?


Dat mag wel  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vlearmoes

Bij sat speakers zou ik het helemaal afraden...je kunt dan beter investeren richting de sub!! die het zware werk moet doen.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

joep

Citaat van: Marco op juni 05, 2007, 08:37:46
Citaat van: Surrounded op juni 04, 2007, 23:44:49
een andere vraag is of je een ander merk mag toevoegen als eindversterker?


Dat mag wel  clown1

Klopt wat Marco zegt het toevoegen van een ander merk eindversterker is niet bij wet verboden.

Surrounded

 :-D

De klankkleur mag ook niet veranderen. Anders heb je geen mooi geheel meer in 5.1 als de fronts door een andere eindtrap aangestuurd worden. frusty
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Maurice

Kwa klankkleur voegt een eind weinig toe, de voortrap doet veel meer.
Maar je zegt zelf dat je sats hebt, dan lijkt mij dit behoorlijk overkill. Maar welke speakers heb je nu daadwerkelijk?

Meestal is een extra eind alleen zinvol met moeilijke speakers die power hungry zijn. Denk dan aan 3-weg (of meer) met een grilliger impedantieverloop of impedantiedips heeft van onder de 4 ohm.

Maar wat wil je in je stereobeel verbeteren?
Plaatsing en ruimtelijkheid, detailering zit meestal in de voortrap (in je receiver dus). Controle en dynamiek wordt meestal bepaald door de eindtrap.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Surrounded

Ik heb mijn setje in mijn handtekening gestopt, zo is dat al meteen duidelijk  :-D

Ik wil in feite zowel de ruimtelijkheid als de dynamiek verbeteren, misschien de ruimtelijkheid nog het meest van beide...

Over de surround-weergave ben ik zeer tevreden. De stereo daarentegen vind ik een pak minder goed uit de verf komen... vandaar dus...

Misschien moet ik anders maar eens gaan kijken voor die Totems  :wink: . Ik heb de kleinste eens horen inspelen bij de invoerder hier vlakbij en die klonken schitterend... Als je ze niet ziet zou je denken dat het fameuze vloerstaanders zijn ipv monitortjes...
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

TurboMarco

Ik ben iig van mening dat luidsprekers de grootste verschil teweeg brengt,een vv is natuurlijk ook heel klankbepalend en een ev komt bij mij op de derde plek.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dmeerpa

Ja eerlijk ik ben ook nooit de grootste fan geweest van B&W op een Marantz Receiver, laat staan sats. Maar beste resultaat zal je hebben met een upgrade van de speakers. Heb ik deze zomer zelf ondervonden na aanschaf van de Wharfedale Opus reeks.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

SB_Marantz

Citaat van: Surrounded op juni 05, 2007, 13:17:43
:-D

De klankkleur mag ook niet veranderen. Anders heb je geen mooi geheel meer in 5.1 als de fronts door een andere eindtrap aangestuurd worden. frusty


:? :?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mahansz

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen