Welke surround modus??

Gestart door Vlearmoes, juni 02, 2007, 18:02:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Mijn versterker staat ge biwired aangesloten (5.1)

Als ik een dvd wil afspelen met de mogelijkheden 5.1 DD en 6.1 DTS (bv Final Destination 3)....welke kiezen??? in het menu van dvd?

Welke instellingen moet ik verder kiezen; pure direct of DD of DTS op de reciever??

En waarom??...ben benieuwd wat jullie keus is??
mijn keus is 6.1 in het dvd menu en pure direct in de reciever!

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

in princiepe ben ik altijd voorstander van dts en pure direct/source direct
MAAR heb laast nieuwe muziek dvd en als ik daar ga vergelijken tussen dts en DD geef mij dan maar DD
Veel meer power en dynamiek

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

als die op dd staat vin ik dat de sub meer gebruikt wordt das lekker met film's. hier staat die dan ook altijd op dd

Maurice

Over het algemeen wordt DTS toch als superieur aan DD gezien?
Source direct houdt in dat ie allerlei filters/toonregelingen bypassed.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Vlearmoes

Hoe gaat de versterker dan om met de extra speaker (6.1) als je een setup hebt van 5.1 ??

Dat is ook mijn overtuiging  DTS boven DD
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: Vlearmoes op juni 05, 2007, 16:57:16
Hoe gaat de versterker dan om met de extra speaker (6.1) als je een setup hebt van 5.1 ??

Dat is ook mijn overtuiging  DTS boven DD

Dat kan 2 dingen doen

Het 6e kanaal wordt gesplist in rear of weggelaten
Maar 9 vd 10 keer wordt ie gesplist

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Dit even gecheckt met een test dvd....en inderdaad bij het kiezen van de mid rear wordt het geluid verdeeld naar beide rears

Ook bij 7.1   worden de side speakers naar betreffende rear gestuurd  8-)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

thom

7.1 stinkt violent1, ik vin het maar voor geen meter werken

Vlearmoes

Bij het draaien van  juiste test materiaal ...moet het eigenlijk toch mooi klinken
maar ja er zijn maar enkele dvd`s met een 7.1 soundtrack  :evil: :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

7.1 werkt wel maar dan moet je daar ook matriaal voor hebben natuurlijk

Verder geef mij maar een goeie 5.1 dan een 6.1 of 7.1

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Een dvd zoals Fanal destination 3 met een 6.1 DTS track....zou ik best wel eens willen horen  :|

Ik kan het hier zo maken; maar ik heb op de C (nodig voor de 6.1/7.1) mijn fronts gebiwired
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Ik heb 6.1 gehad en de meerwaarde daarvan vondt ik minimaal
9 vd 10 keer gebruikte ik hem nog eens niet

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

joep

Citaat van: Stadium III op juni 05, 2007, 19:17:02
7.1 werkt wel maar dan moet je daar ook matriaal voor hebben natuurlijk

Verder geef mij maar een goeie 5.1 dan een 6.1 of 7.1

Stadium III

5.1 is meer dan voldoende, je moet ook 5 gelijkgestemde speakers hebben en ook nog opkunnen stellen.
DTS is leuk en heeft ook een beter geluid. Dit alles op mijn SR-14.

Marvin

ik heb voor de lol eens een satelietspeaker van jamo aangesloten op de rear-surround,

-en heb dus nu 6.1 opgesteld. (voor 7.1 moet er nog een stereo-versterker gekocht worden, dat gebeurd

hoogst waarschijnlijk niet!)

met een test-dvd van THX, die met de pod-race van starwars, vind ik het best een aanvulling op me surround-

effect. het sluit net even wat lekkerder aan vind ik...

maar ik denk niet dat ik hem hou, ik heb namelijk alleen maar op die test-dvd een 6.1 soundtrack staan....

dus het is een speakerdraad+speaker extra die eigenlijk niet eens gebruikt wordt.

wel luister ik nu de tv op circle surround 2, en daar moet ik zeggen dat het een behoorlijk ruimtelijk effect creeerd.

wel moet je even aan het geluid van de cs2 wennen...

al met al laat ik het nog even staan, maar hoe lang.....??


-marvin

dmeerpa

Ik heb ook een tijdje een 6.1 staan gehad. Nu stond de rearspeaker vlak achter de luisterplaats, was nog geen 50 cm van mijn oor. Dus deze stond te dicht waardoor het geluisbeeld niet goed was, maar ik ben ervan overtuigd mits voldoende ruime een 6.1 of 7.1 het geluidsbeeld ten goede komt. Ik verwacht ook dat 6.1 en 7.1 geluidtrack vaker gaan voorkomen bij gebruikvan HD DVD of Blueray.
Op gewone Cd's weet ik dat één van de Blade films uitgerust is met een 6.1 audio track.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25