SACD op DV7001 icm SR8500 probleem

Gestart door Xstream, juni 01, 2007, 22:51:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xstream

Hallo allen,

Ik ben sinds 2 dagen de trotse bezitter van een Marantz SR8500 + DV7001 + KEF iQ9 fronts + iQ6c center + iQ5 surround + REL Stadium set en het klinkt echt geweldig.

Nu zit ik al een dag te pielen om m'n SACD goed aan de praat te krijgen, maar het lukt nog niet zo. Ik gooi er een SACD in, op beeld verschijnt ook het Super Audio CD logo, dus dat gaat goed. Vervolgens staat ie op stereo en zet ik hem naar Dolby PLII op de DVD speler. Receiver blijft echter op Stereo staan, dus die zet ik op stereo multichannel. Klinkt erg lekker, maar m'n sub doet helemaal niets??? Ook zie je nergens duidelijk staan of hij nu "echt" SACD speelt of dat hij gewoon alles multikanaals doorstuurt.

Ook als ik stereo CD's erin prop dan krijg ik m'n sub ook niet aan de gang. 2 fronts wel, gaat prima, maar sub ho maar. Overal waar ik sub aan heb kunnen zetten of 5.1 of 2.1 heb kunnen kiezen (ben het hele boekje doorgegaan) heb ik dat gekozen. Is het mogelijk om die sub aan de gang te krijgen? Bij Films of DTS audio cd's doet ie het wel prima.

Kunnen jullie "marantz kenners" me misschien verder helpen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Xs.

minguel

Ik ben niet bekend met SACD, maar moet je die niet analoog aansluiten met meerdere interlinks?? Moet je de 7001 dan niet opo mutikanaals instellen in het menu?

Heb je de Rel goed aangesloten? Ken de stadium niet, maar denk dat deze net als andere Rel subs via de neutrik kabel moet worden aangesloten.

Forum genoot "Stadium III" kan je vast wel uit de brand helpen. Ik denk wel dat hij zich spoedig meldt.  :-D :-D

PS. Gefeliciteerd met je aankoop. Een set  :wav: hello
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Hier ben ik dan tha da  :-P

Lees eerst maar eens subwoofer afstellen bij home theater
En ook hoe je de rel instelt

Zo kom je al een eindje

Ik ben vandaag heel de dag weg maar zondag geef ik je weer antwoorden op de vragen

1 hint
Sluit de rel aan via high en low
Bassmix in de reciever op mix
Cross 80 hz

rel zet je op stand 2 of 4
cross op de rel draai je voor high level op het afval punt van je front's

Volume high op gehoor en low via meter
LFE ingang op 0 db input op de rel
Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Xstream

#3
Hey stadium ;)

De sub klinkt al lekker, maar heeft denk nog wat finetuning nodig idd, maargoed, dat is dan even niet de issue.

Je hebt het over high en low. Hij is nu met de simpele plug aangesloten (low dus). Ik heb ook zo'n dikke kabel, maar die is niet lang genoeg. Die zou dan op Hi kunnen, maar is een custom cable die ik erbij kreeg met 2 pluggen die op elkaar geschoven zitten (Stadium, ik heb je al eens een foto gestuurd van deze kabel, miss dat je je dat nog kunt herinneren?).

Ik heb de REL, zoals REL zelf aangeeft als optimaal, in de hoek van m'n ruimte gezet. De afstand is +- 4 meter van m'n receiver vandaan en +- 5.5m van m'n bank vandaan (midden punt). Die high kabel is maar 2 meter ofzo.

Dit is handiger, m'n ruimte layout:


Bass zal ik idd weer op mix zetten, staat nu op both.

"cross op de rel draai je voor high level op het afval punt van je front's"
>> Ik volg je niet :P

"Volume high op gehoor en low via meter"
>> meter? een db meter bedoel je? Die moet ik dan nog aanschaffen.

LFE input staat op 0db.

Maar wat minguel zegt, heb ik inderdaad ander spul nodig om sacd goed af te kunnen spelen? Ik heb hem nu met optical out/in aangesloten.

Thx voor de hulp!

Gr,
Arno

Vlearmoes

Op de AB van je 8500 moet je wel 7.1 ch kiezen....en natuurlijk de dvd speler met 6 cinch kabels hebben aangesloten op de 8500  :-P
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Ik heb hier nog een orginele kabel van 10m liggen voor de rel high level aan te sluiten ( PM )


Je kunt achter op de stadium  A tm D kiezen en 1 tm 6
Daarmee kun je de crossover kiezen waarmee de rel moet gtaan spelen

Verder sluit je net als vlearmoes zegt sacd met 6 analoge kabels aan op 7.1 ch in

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Peter62

De SR8500 moet zoals gezegd op 7.1 (AMP + knop 4 op je AB of het knopje achter de klep op het frontpanel), de dvd speler moet analoog zijn aangesloten middels 6 rca kabels op de 7.1 in aansluiting op de SR8500.

Last but not least: op de AB van de 7001 zit een knopje (uit mijn hoofd s.mode) waarmee je kunt kiezen welke laag van de SACD je afspeelt, SACD multi, SACD stereo of CD. Dit afhankelijk van welke lagen een SACD heeft. Ze hebben niet allemaal 5.1, maar dit kun je op het hoesje wel vinden. Let op: dit moet je doen als de cd in de speler zit, maar nog niet speelt! met draaiende CD werkt het niet!

dmeerpa

Hey ik heb een DV7600 met een SR7500 receiver.
Dus ik kan ook SACD afspelen.

Je moet inderdaad de DVD speler analoog aansluiten, je hebt dus 3 x 2 interlinks (5.1) nodig.
Nu kan een SACD ook stereo zijn, is dus niet altijd meerkanaals.

Ik heb maar ??n SACD en die is maar 2 kanaals. Beste resultaat heb ik als ik de receiver op Direct plaats.
Ik vermoed ook als je een meerkanaals SACD hebt, je gebruik moet maken van de knop 7.1.

Normaal kan je op de display van de DVD (SACD) speler zien hoeveel kanalen er actief zijn.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Dat klopt je moet met een meer kanaals sacd de 7.1 ch input gebruiken

En het klopt ook dat je in het display van de dvd speler ziet hoeveel kanalen er zijn ,anders een keer op knopje SMODE drukken

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

volgens mij hebben alle sacd`s een meerkanaals laag
dus kijk je sacd nog een na  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Citaat van: Vlearmoes op augustus 22, 2007, 10:48:35
volgens mij hebben alle sacd`s een meerkanaals laag
dus kijk je sacd nog een na  :wink:
Neen niet allemaal, ik heb zo'n High-End Audiophile Test Demo SACD (SACD) van Marantz en deze is maar 2 kanaals.
Als ik me niet vergis bestaan er 4 soorten:
SACD HYBRID Multichannel
SACD HYBRID stereo
SACD Multichannel
SACD stereo

Wat is SACD Met Multichannel?
Het geluid van een SACD met meerdere kanalen kan tot zes afzonderlijke kanalen bevatten, allen afzonderlijk opgeslagen op de schijf aan volledige DSD bit rate met de volledige correcte DSD kwaliteit. Sommige producenten zullen de toegevoegde kanalen gebruiken om de nauwkeurige akoestische ondertekening van de prestatiesruimte trouw te reproduceren. Anderen zullen nieuwe creatieve mogelijkheden realiseren, de luisteraar onderdompelend in  een 360?-gebied van geluid. SACD met meerdere kanalen neemt zijn plaats naast stereo sacd als een andere manier om van muziek te genieten.

Wat is Hybride Super Audiocd (Hybride SACD)?
Een Hybride SACD bevat twee afzonderlijke lagen. ??n laag draagt de normale CD informatie en de andere laag bevat de high-density SACD informatie - een mengeling met meerdere kanalen en/of stereomengeling. Een Hybride SACD kan op om het even welke compatibele CD speler worden gespeeld. Echter, indien afgespeeld wordt vanaf een standaard cd speler zal slechts de CD laag afgespeeld worden. De SACD laag kan slechts afgespeeld worden op een SACD speler.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25