3D tv toch mogelijk op SR6004

Gestart door pietr, augustus 23, 2011, 19:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietr

Citaat van: Cadfael op augustus 24, 2011, 08:44:57
coax/optisch is eigenlijk al verouderd ondertussen. Ik denk dat dat wel iets is dat je nu kan zeggen :P

Maar, als coax of optisch mijn 'probleem' oplost, maakt het me niet zo veel uit of het verouderd is. Ik zal eens zoeken op internet of ik meer kan vinden hierover. Of is er iemand op dit forum die hier veel van af weet?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

TurboMarco

En een HDMI switch of een splitter ,is dat niks ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

 :yes:  signaal splitten vanuit je UD naar de SR & TV

maar, as said: wat brengen die HD-tracks aan meerwaarde ? & heb je een 7.1 set ?
niks mis met een mooie (good old) 5.1 track  :angel:

dus via coax kan evt ook.. het zou kunnen dat je lipsync niet altijd even goed zal werken
omdat het beeld dan direct vanuit de UD komt & de SR dan enkel audio ziet..


Citaat van: pietr op augustus 23, 2011, 22:07:45
Voor het esthetische zou ik een UD5005 willen. Mijn set staat onder de tv nogal prominent in het zicht. Ik probeer het zo homogeen mogelijk te houden.

best een mooie match  :yes: best populair inmiddels, ergo => weinig exclusief  clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pietr

Het hoeft niet exclusief te zijn. Wel mooi en functioneel. Die splitter is ook iets om te overwegen.

Na de opmerking van Wim over die nieuwe Onkyo bluray speler ben ik verder gaan zoeken en het kan zomaar zijn dat ik die koop, samen met een Onkyo receiver en dan mijn SR6004 en CD5003 te koop zet (sorry).
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

still life

Citaat van: pietr op augustus 24, 2011, 15:48:01
Het hoeft niet exclusief te zijn. Wel mooi en functioneel. Die splitter is ook iets om te overwegen.

Na de opmerking van Wim over die nieuwe Onkyo bluray speler ben ik verder gaan zoeken en het kan zomaar zijn dat ik die koop, samen met een Onkyo receiver en dan mijn SR6004 en CD5003 te koop zet (sorry).

dat kan ook natuurlijk  :-D 
geef mij echter maar de marantz looks, zeker als het wat prominent in zicht moet staan  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Een Speler met 2 HDMI outputs zou best kunnen maar hoe werkt het met 3d en blijf je dan zelf heel de tijd aan het switchen

Welke spelers hebben al 2 hdmi out?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Met 2 HDMI out kun je in de speler zelf het signaal toewijzen en dat gelijk tijdig uitvoeren. Dus bv. je geeft aan dat je het beeld over HDMI 1 (TV) laat lopen en het Audio over 2(Receiver). Of je nou een gewone of 3D film kijkt dat maakt verder niet uit. Dan heb je altijd de HD formaten en evt de full 3D.

Onkyo en Oppo hebben dat inmiddels maar misschien wel al meer merken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Moet toch eens weer wat meer studie gaan doen  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pietr

Wim, jouw opmerking over Onkyo heeft me vandaag veel tijd gekost  :-D. Ik ben nu aan het kijken naar een combi van Onkyo. De receiver NR509 of NR609 zou kunnen. Leuk dat er DLNA op zit, dat scheelt weer een apparaat in het zicht. Nadeel is wel dat ik dat draadloos wil en er zit alleen een usb-ingang op de voorkant. Wellicht dat ik aan de achterkant een accespoint op de ethernet-ingang kan aansluiten.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

WimPeu

Graag gedaan...(ben eigenlijk een undercover Onkyo PR jongen in Marantz kleding)
:-D
Denk dat je er met de Onkyo Combi (zou proberen om minimaal de 709 te scoren) een heel stuk in functionaliteit en (in geval van een 709) vermogen op vooruit gaat. over de looks...Ik vind ze mooier dan de 6004 ed reeks van Marantz maar over smaak valt niet te twisten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op augustus 24, 2011, 17:45:12
Graag gedaan...(ben eigenlijk een undercover Onkyo PR jongen in Marantz kleding)
:-D

:schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)