'bi wire' wie weet de enige waarheid?

Gestart door fleetwood, juli 31, 2011, 17:34:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik doe het met single wire ......en een single turbo  :-D




De Alpine is echt een waanzinnige mooie auto  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

rudolf

Kijk een r5 turbo,mooi spul,grotere intercooler alu bochtstuk 1,1Bar?
Zwaar onderschatte auto,erg mooi speelgoed.

Het lijkt me dat autos en audio wel goed samen gaan?of komt dat omdat we van het mannelijk geslacht zijn?
Je kunt je ook afvragen of we het nodig hebben natuurlijk HLP

Het is genieten in ieder geval.

TurboMarco

Toys for boys  8-)

De druk staat op het moment op 1 bar ,dit vanwege een niet al te beste koppelingsplaat ......normaal staat deze op 1.2 bar  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

rudolf

Ok dus aangepaste sproeiers ed, vermogen genoeg dus.
Op you tube staan mooie sprints tussen de 5 en ander mooi spul.gaan de wielen trouwens niet eerder slippen dan de koppeling?niet in de hogere versnellingen natuurlijk.

Succes.

TurboMarco

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3308.0.html

Beste Rudolf ,bovenstaande link .....daar kunnen we verder kleppen over auto's  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Citaat van: rudolf op augustus 25, 2011, 07:06:54
Ja de auto is van mezelf.motorblok zelf opgebouwd,in en uitlaatspruitstuk gelast,2 turbos geplaatst,zuigers 2mm afgedraaid kabelboom gemaakt,van Kronenburg vrij programeerbaar systeem er op.
Demper is ook zelf gemaakt,de auto is door mij ook onder handen genomen,wieldraagarmen met betere rubbers
grotere remmen 6 zuiger remklauwen 4 puntsgordels rolkooi recaro pole position.....
Het is een alpine le mans, daar zijn er een 7 tal van in Nederland,hij is bij een dealer omgebouwd tot le mans met renault delen.

Het vermogen is bij 0,8 bar vuldruk 330 pk en 410 nm van 2500 tot 5500 toeren op 1140 kg bij 1 bar is het een 380 pk,heelhouden is echter ook belangrijk.

O ja Bi wire en biturbo is de link.  Alleen het beste is goed genoeg :kwijl: :kwijl: :kwijl: :angel:

Man man wat een wagen  :-o notworthy pompom HB HB

Cornelis1921

 :yes: :-D
Citaat van: Marco op augustus 25, 2011, 12:17:01
Ik doe het met single wire ......en een single turbo  :-D




De Alpine is echt een waanzinnige mooie auto  :yes:
Ook die gaat, net zoal de Alpine bi-turbo van Rudolf, (geheid) als de brandweer.
Jongens, veel plezier ermee. Twee prachtige vierwielers.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Dennis E36

Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 11:03:56
Citaat van: RP op augustus 20, 2011, 11:00:32
Nou eerlijk gezegd vond ik de pm 80 wel erg warm worden als ik ik daarbij biwiring gebruik.
Mijn huidige 4001 heeft daar nagenoeg geen last van.
Maar wat geluid betreft: doe mij de eerste maar!

Warmte is ook een vorm van klank

Wou net zeggen....die PM80 wordt ook echt wel warm met een enkel draadje :yes:

@RP: mag ik je vragen waarom je van de PM80 naar de PM4001 bent gegaan?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Audiotic

Citaat van: fleetwood op juli 31, 2011, 17:34:45
hallo,

ik heb de mogelijkheid om mijn b&w 683 bi wire aan te sluiten met mijn pm 8003? (A+B principe)
echter lees ik op vele forums dat dit eigenlijk niks uitmaakt , vele beweren zelf dat dit eigenlijk niet goed is voor de versterker in kwestie. HLP

kortom ik begrijp er niks meer van , opvallend is wel dat in de handleiding van de pm 8003 letterlijk staat de bi wire een betere geluidskwaliteit met zich meebrengt ????
ik begrijk ook dat de meesten nu gaan zeggen dat ik het gewoon even moet uitproberen enkel de beweringen dat dit slecht is voor een versterker schrikken mij af om het te doen , of is dit onterecht?

wie waagt zich om een correcte uitleg te geven?
alvast bedankt

Zie een ander topic, over 4 ohm speaker aansluitingen enzo.
Hier mijn idee:

Citaat van: Audiotic op augustus 28, 2011, 22:11:11

...

Biwire wordt gedaan in de veronderstelling dat de tweeters en de woofers elk een eigen, onafhankelijk signaal krijgen. Dat ze elkaar niet beinvloeden.  Een woofer zal namelijk bij zijn beweging ook een signaal genereren, het is een grote spoel in een magneet immers. Als je dat signaal loskoppelt van het signaal naar de tweeter klinkt het beter. En bij bi-amping is dat ook zo!
Jammergenoeg gaat het bij biwire niet op. Om de simpele reden dat de beide kabels, naar de tweeter en de woofer, op één punt aan elkaar vast liggen: bij de versterker-aansluiting. Omdat je zeker bij goede kabels heel weinig weerstand zult hebben van de woofer via het aansluitpunt naar de tweeter, en omdat een electrisch signaal zo snel gaat als het licht, zal het voor het systeem h e l e m a a l  niets uitmaken of er een extra draadje ligt van versterker naar woofer danwel tweeter, het kan net zo goed 1 draadje zijn. ALS er al verschil hoorbaar is zijn er twee redenen:
1. De biwire is eigenlijk gewoon een verdubbeling van de draad, dus een verdere halvering van de kabelweerstand
2. Een fenomeen dat bij hoge frequenties speelt is de afstand tussen de heen- en de terug-draad (de plus en de min). En dan ook letterlijk de afstand tussen de draden, vermenigvuldigd met de lengte. Hoe groter die afstand en hoe langer de kabels, hoe meer het signaal negatief beinvloed wordt, hoe meer de hoge frequenties er onder zullen lijden. Dit is de simpele reden dat er "twisted pair" draden zijn, zoals bij ethernetkabels. Bij de frequenties die daar doorheen moeten (350 MHz...) en bij kabellengtes tot 100 m kan je je voorstellen dat dit goed is. Nu, als je biwired, en je woofer plus en je tweeter min liggen een flink end uit elkaar omdat je ze niet aan elkaar geknoopt hebt, zal dat misschien, misschien, een effectje hebben in het uiterste hoog (daar waar de definitie zit, zie eerdere discussie). En nogmaals: de woofer en de tweeterkabel doen gewoon hetzelfde, ze leveren hetzelfde signaal en zitten aan elkaar vast. De oplossing is dan ook om bij biwire en ook bi-amping evt te gaan twisten. Sommige luxe kabelmakers doen dat ook.

Goed, zover de academische uiteenzetting, kan ik nu dan een hoog opgeleide partner gaan zoeken op het web, ben ik geslaagd?

:-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek