'bi wire' wie weet de enige waarheid?

Gestart door fleetwood, juli 31, 2011, 17:34:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Bi-ampen is idd met meerdere versterkers, zoals John zegt. Bi-wire-en zijn beide mogelijkheden zoals Wim zegt. :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

In een receiver zitten meerdere versterkers alleen vaak maar 1 voeding.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

De Integra wordt in Bi-amp mode   als nog erg warm/heet  :-P

Hopelijk een keer een update die dat gaat verhelpen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Wat voor update zou moeten zijn Theo? Denk eerder dat jouw speakers gewoon veel eisen..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

#19
Is de gevoeligheid van 91Db en 4 Ohm veel ??  :oops: :oops:
center 4ohm 90 Db en rears 8 ohm  shutup
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

PSCD80

Bi wire met 1 versterker is geeft electrisch gezien geen verbetering.
Wat je wel doet is feitelijk een dikkere kabel aansluiten, misschien dat daar een eventueel verschil in klank uit zou komen?
SC80; SM80; CD80; FT880; KEF Ref. 104.2

WimPeu

Citaat van: Vlearmoes op augustus 01, 2011, 12:58:13
Is de gevoeligheid van 91Db en 4 Ohm veel ??  :oops: :oops:
center 6ohm en rears 8 ohm  shutup

In theorie niet...Mijn Ushers zijn zelfs 90dB bij 4Ohm.. Vindt het wel raar...maar kan ook gewoon de bouw zijn van de Integra. Heet worden geeft in principe niks natuurlijk. Je moet er alleen bij de plaatsing rekening mee houden. Levensduur is dan ook een issue, op langere termijn dan natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: PSCD80 op augustus 01, 2011, 12:59:34
Bi wire met 1 versterker is geeft electrisch gezien geen verbetering.
Wat je wel doet is feitelijk een dikkere kabel aansluiten, misschien dat daar een eventueel verschil in klank uit zou komen?

Ook mijn ervaring.  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2011, 11:52:36
Heel raar is ook dat voor ik met de Onkyo ging Bi-Ampen en hij slechts alleen de center en de rears aanstuurde (door gebruik voor de fronts van een EV) hij loei heet werdt en geregeld de fan moest inschakelen. Nu de Onkyo ook de fronts aanstuurd in Bi-Amp wordt ie niet eens meer hand warm. Raar maar waar.  :-o

wsl had je het volgende voor wim: via pre-outs naar je EV
maar de eindtorren van je fronts blijven daarbij 'onder stroom' (draaien onbelast)
=> warmte dissipatie i/d heatsinks

iemand als HAL hier kan het wellicht exact/beter even toelichten..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Zou kunnen idd maar heb ook de set gewoon aangesloten gehad. Dus niet in Bi-Amp en ook toen werdt de Onkyo erg heet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

ik heb nooit echt verschil kunnen horen met mijn vorige speakers en pm7001

dynaudio speakers hebben deze mogelijkheid ook niet ,hun schrijven daarover zelf dat het geen toegevoegde waarde heeft voor de geluidskwaliteit maar het juist beter is om het met 1 kabel en 1 goeie versterker te doen , verder is er heel veel over geschreven en lopen de meningen uiteen

@Wim

met het bi-ampen van de onkyo idd heb je gewoon 1 voeding maar dan gebruik je wel 4 eindtrappen i.p.v 2 eindtrappen en die dingen worden flink heet als je ze zwaar belast  byebye

Marantz 81

toen ik nog een SR5002 had paar jaar terug en de kef q5 had het bi ampen ook nut ,maar de voeding kon het niet aan  :no: wat je met name in het laag hoorde zakte als een kaarthuis in elkaar en klonk ongecontroleerd

maar ja die onkyo van jou is wel paar stappen beter

still life

dan werkt het gewoon 'normaal' of met belasting => heb je evengoed warmte ontwikkeling..
om deze reden zet ik in mijn bi-amp setup de SR nuttig/zinvol in voor de mids/higs


nog over a+b bi-wire:
zo ga je gewoon de output parallel verdelen/aftakken..

je kan net zo goed die dubbele bekabeling in 1 & dezelfde output proppen
dus de verbinding die je wegneemt op je bi-wire speakers (brug) herstel je gewoon op je amp
=> de reeds gemelde bull-crap

al wat ervoor te zeggen valt is dat je de bekabeling dubbel voorziet, dus 2x1.5=3mm
leg dan gewoon meteen 4mm²  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2011, 11:54:51
In een receiver zitten meerdere versterkers alleen vaak maar 1 voeding.

wel 2 waaiers erin en je hebt voorwiel aandrijving (voeding zit voor)



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Het is gewoon een kwestie van uitproberen, ik heb mijn luidsprekers altijd biwire aangesloten gehad en sinds enige tijd niet meer en dat bevalt veel beter, ik heb het van tevoren nooit beluisterd zonder de luidsprekers biwire aan te sluiten maar ik vindt het in ieder geval mooier (bij mij dan) gewoon single wire, ik denk als je het echte verschil in een set naar boven wil laten komen dat bi-amping wel veel verschil kan maken.