'bi wire' wie weet de enige waarheid?

Gestart door fleetwood, juli 31, 2011, 17:34:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fleetwood

hallo,

ik heb de mogelijkheid om mijn b&w 683 bi wire aan te sluiten met mijn pm 8003? (A+B principe)
echter lees ik op vele forums dat dit eigenlijk niks uitmaakt , vele beweren zelf dat dit eigenlijk niet goed is voor de versterker in kwestie. HLP

kortom ik begrijp er niks meer van , opvallend is wel dat in de handleiding van de pm 8003 letterlijk staat de bi wire een betere geluidskwaliteit met zich meebrengt ????
ik begrijk ook dat de meesten nu gaan zeggen dat ik het gewoon even moet uitproberen enkel de beweringen dat dit slecht is voor een versterker schrikken mij af om het te doen , of is dit onterecht?

wie waagt zich om een correcte uitleg te geven?
alvast bedankt

lo

Is absoluut niet slecht voor je verserker  :no:
Voor de rest, zoals je zegt, gewoon uitproberen indien je dit voor een "mooi" (lees laag) bedrag kunt doen.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Hoi Fleetwood.

Als je de mogelijkheid hebt, om jouw systeem biwire aan te sluiten.......doen!!

Verschillende reviews beweren idd verschillend i.v.m de muzikale winst die je kan boeken.
Dit hangt af van diverse dingen, waar al zoveel over gesproken is.
In het algemeen kan een Biwire aangesloten systeem toch zo'n 15% winst geven.

Probeer het gewoon met een standaard 4mm kabel en laat je eigen oren beslissen.

Lees ook de diverse reviews , speciaal mbt Biwire aangesloten systemen.
(lees NIET de forums, maar de wel de reviews die daarover gaan!)

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Citaat van: Musicman op juli 31, 2011, 18:16:31
Hoi Fleetwood.

Als je de mogelijkheid hebt, om jouw systeem biwire aan te sluiten.......doen!!

Verschillende reviews beweren idd verschillend i.v.m de muzikale winst die je kan boeken.
Dit hangt af van diverse dingen, waar al zoveel over gesproken is.
In het algemeen kan een Biwire aangesloten systeem toch zo'n 15% winst geven.

Probeer het gewoon met een standaard 4mm kabel en laat je eigen oren beslissen.

Lees ook de diverse reviews , speciaal mbt Biwire aangesloten systemen.
(lees NIET de forums, maar de wel de reviews die daarover gaan!)

Succes!!

was is 15% ? beter harder ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Ik heb het ook gehad/gebruikt, maar of je werkelijk verschil hoort?

Het is het zelfde als met goedkope of dure speakerdraad.....
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

todiroy

Heb ook een pm8003 en het een keer geprobeerd voor de aardigheid,maar om eerlijk te zijn niet echt een verschil gehoord.

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Cornelis1921

 :no:
Citaat van: todiroy op juli 31, 2011, 21:31:35
Heb ook een pm8003 en het een keer geprobeerd voor de aardigheid,maar om eerlijk te zijn niet echt een verschil gehoord.

Tom
Ik heb mijn pm7200 ook ooit bi-wired aangesloten gehad en geen verschil gehoord.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: Musicman op juli 31, 2011, 18:16:31


Verschillende reviews beweren idd verschillend i.v.m de muzikale winst die je kan boeken.
Dit hangt af van diverse dingen, waar al zoveel over gesproken is.
In het algemeen kan een Biwire aangesloten systeem toch zo'n 15% winst geven.

Probeer het gewoon met een standaard 4mm kabel en laat je eigen oren beslissen.

Lees ook de diverse reviews , speciaal mbt Biwire aangesloten systemen.
(lees NIET de forums, maar de wel de reviews die daarover gaan!)

:-o
Toch wil ik hier wel op in gaan ,allereerst is een 4mm kabel niet standaard en ten tweede durf ik mijn hele set te verwedden dat je nooit die zogenaamde winst zoals jij die omschrijft zult horen .

@ last but not least ....het vetgedrukte vind ik regelrechte bull-crap !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Sparky

#8
Ik heb hele goede ervaringen met het bi-wired aansluiten van de luidsprekers. Veel meer rust en detail en stemmen zijn beter te volgen. Recent heb ik de luidsprekers weer eens single-wired aangesloten (met jumpers op de aansluitterminals). Het andere geluid viel mijn ega meteen op. Inmiddels alles weer bi-wired aangesloten dus.

Destijds ben ik bi-wiring met relatief goedkope en goede 4 mm luidsprekerkabel gaan uitproberen (op een Sony TA-FA777ES met Quadral Aurum 5 speakers). Daarmee was het verschil al te horen, al was het toen voornamelijk een beter gedefinieerde bas.

Mijn advies is om bi-wiring met een niet te dure kabel gewoon uit te proberen. Dan weet je of het je in je eigen eigen omstandigheden bevalt.

Succes . . .



JohnWx

Citaat van: Marco op juli 31, 2011, 22:47:58
Citaat van: Musicman op juli 31, 2011, 18:16:31


Verschillende reviews beweren idd verschillend i.v.m de muzikale winst die je kan boeken.
Dit hangt af van diverse dingen, waar al zoveel over gesproken is.
In het algemeen kan een Biwire aangesloten systeem toch zo'n 15% winst geven.

Probeer het gewoon met een standaard 4mm kabel en laat je eigen oren beslissen.

Lees ook de diverse reviews , speciaal mbt Biwire aangesloten systemen.
(lees NIET de forums, maar de wel de reviews die daarover gaan!)

:-o
Toch wil ik hier wel op in gaan ,allereerst is een 4mm kabel niet standaard en ten tweede durf ik mijn hele set te verwedden dat je nooit die zogenaamde winst zoals jij die omschrijft zult horen .

@ last but not least ....het vetgedrukte vind ik regelrechte bull-crap !

stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Hij bedoeld toch geen bi-amped    als je praat over aan sluiten op de A en B uitgangen van een versterker??
en deze gezamenlijk aanzet  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op augustus 01, 2011, 10:05:51
Hij bedoeld toch geen bi-amped    als je praat over aan sluiten op de A en B uitgangen van een versterker??
en deze gezamenlijk aanzet  :|

dat is tegenwoordig onder de jeugd zo genoemd terwijl het niet is zoals het hoort met alles eigen voeding etc.etc.


de mp3 generatie  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Zo toch?

Bi-Wire = 1 set speaker terminals van je versterker gebruiken en daar of een Bi-Wire kabel of 2 kabels naar je speakers waarbij je dan hoog en laag apart aansluit.
Bi-Amp = 2 sets speaker terminals van je versterker gebruiken en daar eeb Bi-Wire kabel met aan beide kanten 4 banaan jack's naar de speakers. Versterker moet je dan ook op Bi-Amp zetten.

Mijn bevindingen,
Bi-Wire gebruik ik sinds ik toevallig zo'n kabel heb gekocht. Hoor daarmee geen winst. Bi-Amp gebruik ik in de HT set en daar merk ik winst in de zin van controle geen geluidskwaliteits winst.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

echte bi amp is met seperate versterkingen 4 monoblokken of eventueel 2 eindbakken maar alles met een eigen voeding


dus niet 1 voeding op te gaan biampen dat is semi biampem marantz heeft er een mooie naam voor




http://www.rogershifi.com/ENG/tips.php
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Helemaal gelijk John maar het kan wel verschil maken met 1 versterker/voeding. Ben normaal nogal sceptisch over dit soort kunstgrepen maar het maakt met de Onkyo in mijn set een enorm verschil. Heel raar is ook dat voor ik met de Onkyo ging Bi-Ampen en hij slechts alleen de center en de rears aanstuurde (door gebruik voor de fronts van een EV) hij loei heet werdt en geregeld de fan moest inschakelen. Nu de Onkyo ook de fronts aanstuurd in Bi-Amp wordt ie niet eens meer hand warm. Raar maar waar.  :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES