5.1 streaming een nieuwe revolutie ?

Gestart door Stadium III, juli 10, 2011, 12:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Mooi dan ben ik iig niet de enigste die dit raar vindt dat ze het zo neerzetten bij hifi.nl
Dat het een heel nieuw product is
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Voor de rest niemand ?


De belangrijkste stap naar echt surround ? en alleen wij 2en lezen het


Vast stereo mensen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Ben benieuwd! Heb nog geen tijd gehad om het te checken.
Hier kan uw reclame staan!

still life

wel mooie front opstelling..



essentieel gewoon reclame voor UMAC..  :-D

http://www.umachd.eu/
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 11, 2011, 14:35:26
wel mooie front opstelling..



essentieel gewoon reclame voor UMAC..  :-D

http://www.umachd.eu/

hoe klinken die onzichtbare kabels ? die zie je bij steeds meer merken in de advertenties
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

zal dat de nieuwe revolutie zijn..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Ik denk het wel
Voor optimaal 5.1 doorgave !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ik stream al jaren 5.1. Tegenwoordig ook DTS-MA en Dolby True-HD.   :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

QuattroNL

Ik snap echt nix van dat verhaal. Alsof ik een verhaal van 20 jaar geleden lees.

CiteerHigh Multimedia Group ontwikkelde daarom software en bijbehorende technieken die het mogelijk maken om een stereo/monofile te remasteren naar 'Real Surround
Ah kijkaan, ook zij gaan uit van een standaard stereo spoor. Wat is dan het verschil met Dolby Surround?

Dit riekt naar pure marketing blabla zonder inhoud.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op juli 11, 2011, 21:02:00
Ik snap echt nix van dat verhaal. Alsof ik een verhaal van 20 jaar geleden lees.

CiteerHigh Multimedia Group ontwikkelde daarom software en bijbehorende technieken die het mogelijk maken om een stereo/monofile te remasteren naar 'Real Surround
Ah kijkaan, ook zij gaan uit van een standaard stereo spoor. Wat is dan het verschil met Dolby Surround?

Dit riekt naar pure marketing blabla zonder inhoud.

Dan lees je het niet goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

nou, heb het geeneens half gelezen..  :angel:

maar:

Citaat van: QuattroNL op juli 11, 2011, 21:02:00
Ik snap echt nix van dat verhaal. Alsof ik een verhaal van 20 jaar geleden lees.

CiteerHigh Multimedia Group ontwikkelde daarom software en bijbehorende technieken die het mogelijk maken om een stereo/monofile te remasteren naar 'Real Surround
Ah kijkaan, ook zij gaan uit van een standaard stereo spoor. Wat is dan het verschil met Dolby Surround?

Dit riekt naar pure marketing blabla zonder inhoud.

dat is imho idd gewoon afleiden uit de stereo track..
ik zeg: draai zo'n track gewoon in stereo, is er een DD mix beschikbaar ? ok: 5.1 dan..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 12, 2011, 15:24:49
nou, heb het geeneens half gelezen..  :angel:

maar:

Citaat van: QuattroNL op juli 11, 2011, 21:02:00
Ik snap echt nix van dat verhaal. Alsof ik een verhaal van 20 jaar geleden lees.

CiteerHigh Multimedia Group ontwikkelde daarom software en bijbehorende technieken die het mogelijk maken om een stereo/monofile te remasteren naar 'Real Surround
Ah kijkaan, ook zij gaan uit van een standaard stereo spoor. Wat is dan het verschil met Dolby Surround?

Dit riekt naar pure marketing blabla zonder inhoud.

dat is imho idd gewoon afleiden uit de stereo track..
ik zeg: draai zo'n track gewoon in stereo, is er een DD mix beschikbaar ? ok: 5.1 dan..

Dan zou ik de website van ze even goed lezen

Het is totaal anders:



Maar deze technologie -die vandaag nog gangbaar is, zelfs bij 3D toepassingen - `vertrekt` van stereofiles. Via psychoakoestische effecten worden de hersenen 'gefopt' en wordt zo de illusie van surround opgewekt. Echte surround is het niet. Het blijft immers een tweekanaalservaring. High Multimedia Group wist dat het beter kon. Dat een échte, zuiver klinkende surround beleving voor de huiskamer kon worden gecreëerd. Het was tijd voor de overtreffende trap. Na stereo kwam Dolby Surround. Na Dolby Surround moet échte surround komen: 'Real Surround'.



En die marketing was ook bij DD en DTS
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300