WBT-0645 Probleem

Gestart door cz79, juli 09, 2011, 21:44:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Beste leden,

ik heb sinds kort andere luidsprekerkabels en deze zijn afgemonteerd met WBT-0645 Safety Pin Connectors, als ik echter de WBT's aansluit op mijn luidsprekers dan gaan de 'pins' van de connectoren niet helemaal in mijn luidsprekeraansluitingen.
Met alle andere connectoren heb ik nooit eerder een probleem gehad maar met deze dus nu wel, ze zitten er voor een centimeter in en dan blijft er nog 3 á 4 mm over, ik weet niet of dit een probleem is (het zijn eigenlijk de jumpers welke afgemonteerd zijn met de WBT's), of heb ik nu kans dat een en ander niet zo goed contact maakt als dat wenselijk is.

Ik hoop dat jullie hier meer vanaf weten want ik heb nog nooit jumpers gebruikt in mijn set, de vorige luidsprekerkabels waren biwire dus vandaar. Ik heb ook nog een setje Nakamichi (goedkope) banaanpluggen liggen maar de WBT's heb ik nu eenmaal en die zien er in ieder geval heel wat beter uit.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Voila!

lo

het lijkt erop of de onderste toch iets dieper zitten. Heb je de "moer" op de terminal nog gelost voordat je ze d'r in stak?
De andere banaan stekers gaan wel dieper? Indien ja, kun je dan verschil zien tussen beiden. (lengte, diam., of slappere cq stugger veerraamwerk)
Verschil in diepte heeft imo geen negatief resultaat. Wat ik zelf wel prefereer is gewoon blanke draad in de terminals, maar dat lukt je niet of d'r moeten er twee in de onderste passen maar dat denk ik niet.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Die onderste lijken dieper te zitten maar de connectoren van de luidspreker itten gewoon losser omdat eronder nog spades zitten, elke WBT zit even diep (op een na, die zit er helemaal in).

En toch vind ik het vreemd, want de Nakamichi connectoren (zojuist getest) gaan er helemaal in.

Sparky

Wat Lo vraagt: heb je de plug van de WBT-connector wel los gedraaid voordat je de plug in de luidspreker terminal hebt gestoken?

cz79

Ja dat heb ik geprobeerd, maar dat maakt helemaal niets uit qua diepte, het gaat ook niet makkelijker of moeilijker als je dat doet.

Sparky

Als je de plug van de WBT-connector vast draait zal het voor de geluidskwaliteit weinig uitmaken.
Ik ben het met je eens: mooi is anders.

Jozef

#8
Ben je in het bezit van een schuifmaat?
In dat geval kun je de diepte opmeten van de gaten in de terminals.

Wat je ook kunt doen is een voorwerp in jouw omgeving zoeken met een diameter van exact 4,00 mm en dan kijken hoe ver dit voorwerp in de gaten van de terminals gaat.

WBT is niet heilig, een weekje terug bleek 1 van mijn wbt-0644 niet meer te passen in de nieuwe versterker. Na meten bleek dat 1 van de 8 stuks wbt-0644 ongeveer 0,1 mm dikker te zijn achteraan bij de hals waar deze niet voorzien is van de "zaagsnedes". Vaag kan ik me herinneren dat deze afwijkende banaan plug jaren terug al zeer lastig in terminals van de PM7200 ging en nu ging deze *niet* meer in de terminals van de Monitor Audio Gold 300 en ook niet in die van de nieuwe PM-12SE.
Het grootste probleem is nu dat ik met de hele set van 4 niets meer kan doen. Tenminste ik vind het niet uitzien als je verschillende connectors naast elkaar hebt zitten. De WBT-0644 zijn niet meer leverbaar en dus ook niet per stuk verkrijgbaar.

Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

NB

Is topic uit 2011. Vermoedelijk is er een oplossing gevonden. :angel:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Frits Denon

Inderdaad. Ik gebruik ook deze connectoren. Passen prima in de Elac's en de Denon.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4