SR8500 high level aansluiten

Gestart door el-jorge, mei 21, 2007, 18:34:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

el-jorge

Ik ben mijn subwoofer high level (via speakerdraad) aan het proberen aan te sluiten op Marantz 8500.
Nu zijn er een aantal opties. Ik kan via de speaker B uitgang de sub aansluiten. Nu zat ik me af te vragen of deze dezelfde eindversterker heeft als de speaker A uitgang?
Een andere optie is om de sub via de surround back aan te sluiten, en de stand op C te zetten. Dit is eigenlijk bedoeld voor het bi-ampen van speakers, maar het leek me ook zeer handig om mijn sub een aparte eindversterker te geven. Het vervelende hiervan is dat ik de uitgang niet kan uitschakelen als ik dat wil, wat via de speaker B uitgang wel kan.
Iemand tips om een sub zo goed mogelijk high level aan te sluiten?

SB_Marantz

Ik neem aan dat je een aktieve sub hebt?

Zo niet dan kun je hem gewoon aansluiten onder het kopje sub (speaker terminals)

Anders aan de pre-out sectie aan de SW.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

el-jorge

Citaat van: S.B.Marantz op mei 21, 2007, 19:12:46
Ik neem aan dat je een aktieve sub hebt?

Zo niet dan kun je hem gewoon aansluiten onder het kopje sub (speaker terminals)

Anders aan de pre-out sectie aan de SW.

yep actieve sub. Via de pre out is die toch aangesloten? Ik heb hem digitaal via de low level uitgang aangesloten.
Mijn vraag is hoe het beste aan te sluiten via high level zodat ik de cross-over af kan regelen met mijn sub?

SB_Marantz

#3



Aansluiten op de 2de rij cinchbussen van beneden gezien. (SW)

In het menu van de receiver alle speakers op ''small'' zetten zodat de sub ongeacht welke bron je kiest werkt.
Tevens kun je in het menu de crossover freq instellen welke in mijn geval (SR-5600) op 80 Hz ligt.

Op de sub zelf kun je dit ook op 80 of iets lager instellen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

#4
Als je heb met een analoge kabel(zo ziet het eruit) vanuit de subwoofer out hebt aangesloten met dan goed zijn. En dan moet je je speakers op je amp op 80hz zetten en dan je sub rond de 100hz ongeveer(zou ik doen) zetten, en dan moet het goed zijn.

el-jorge

Citaat van: S.B.Marantz op mei 21, 2007, 19:22:53



Aansluiten op de 2de rij cinchbussen van beneden gezien. (SW)

In het menu van de receiver alle speakers op ''small'' zetten zodat de sub ongeacht welke bron je kiest werkt.
Tevens kun je in het menu de crossover freq instellen welke in mijn geval (SR-5600) op 80 Hz ligt.

Op de sub zelf kun je dit ook op 80 of iets lager instellen.

Maar zo is die aangesloten, digitaal dus. Ik ben nu echter via speakerdraad mijn sub proberen aan het aansluiten (bij een REL sub is dit met een neutrik kabel). Dus sluit ik mijn sub aan via de speaker uitgangen, dat is op jou plaatje het linkerrijtje van de speaker uitgangen en dan de onderste 4, dit zijn de front B uitgangen.

Vlearmoes

#6
Voor high-level kun je toch gewoon de neutrik kabeltjes(Links+ rechts+ ground- dus 3 draadjes!!) onder A onderbrengen !!(of onder C als je bi-ampt)
Low-level via de sub-out op versterker (cinch)
Heb ik hier ook gedaan met de strata!

Maar vertel ook even om welke sub het gaat?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Wat voor een actieve subwoofer heb je ?

Verder zou ik het zo doen:

Als je je front's kunt bi-wireing kunt aansluiten zou ik uitgang A&C pakken voor de front's
Verder kun je de sub pre out gebruiken om de sub via low aan te sluiten (LFE)
In princiepe als je geen rel hebt hoef je je sub niet high aan te sluiten.

Je kunt in de marantz kiezen in de bass instellingen tussen een crossover van 80/100/120 hz
Verder als je de front op large hebt staan kun je kiezen tussen both en mix
Dit wil zeggen dat met both de bass uit front en subwoofer krijgt
Met mix krijg je dat alleen bij .1 matriaal de subwoofer werkt
Dit werkt alleen voor de Low input

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ik zelf heb ook via een cinch het LFE van de pre out verbonden met de low level van de sub, dan de C speakers aangesloten op de High Level, want anders, zelfs staat de Fronts op Small dan krijg ik geen laag uit de sub. Nu krijg ik in de direct modus het laag zowel uit mijn fronts als de sub. Ook is in de Dolby Prologic 2 modus het laag een stuk lager, wat nog aangenamer is bij (explosieve) films  :wink:
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

In de dolby pl 2 ??    welke films hebben deze muziek modus??? (geen!)

Er gaat iets niet goed!!

kies pure direct of DD 5.1 Dts  enz
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Citaat van: Vlearmoes op augustus 13, 2007, 23:14:55
In de dolby pl 2 ??    welke films hebben deze muziek modus??? (geen!)

Er gaat iets niet goed!!

kies pure direct of DD 5.1 Dts  enz

Dolby Prologic 2 zorgt ervoor dat je een surround effect krijgt uit een stereo signaal.
Ik heb zo'n Digitaal decoder van INID, dus kijk digitaal TV met digitale stereo (later hopelijkst ook 5.1). Bij films zet ik die dan op Dolby Prologic 2 MOVIE, op Muziek kanalen zoals MTV, TMF, TMF Party, JIM TV zet ik de surround soms op  Dolby Prologic 2 MUSIC, en als ik al eens mijn PC aansluit zet ik hem op  Dolby Prologic 2 GAME, dus nu dat ik mijn sub ook via HIGH level heb, heb ik duidelijk meer laag door de sub.

Bij CD kies ik steeds pure direct en bij een DVD ook pure direct of DD 5.1 Dts enz
Maar een film van de TV of video is toch leuker in Dolby Prologic hoor
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

Op de SR8500 heb je de optie CS-II  (SRS(O)  sircle surroud II..... dit zal dan een vergelijkbare modus zijn om van mono-stereo en cs gecodeerde signalen ...er wordt dan 6kanalen surround en een lfe signaal gegeven
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Citaat van: Vlearmoes op augustus 14, 2007, 13:05:10
Op de SR8500 heb je de optie CS-II  (SRS(O)  sircle surroud II..... dit zal dan een vergelijkbare modus zijn om van mono-stereo en cs gecodeerde signalen ...er wordt dan 6kanalen surround en een lfe signaal gegeven

Ja die opties steken ook op de SR7500, gebruik die minder, vindt de effecten niet zo mooi klinken.
Daarom dat ik de high level aansluit, dan wordt de sub gevoed door de L & R front uitgangen.

Ook bij Pure Direct van 2 kanaals ingangen, kan ik nu de sub gebruiken.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

Mijn sub staat ook high en low level aangestuurd  :roll:

dan ga ik de DPL II ook maar eens vergelijken met de CS-II optie  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Citaat van: Vlearmoes op augustus 14, 2007, 16:55:59
Mijn sub staat ook high en low level aangestuurd  :roll:

dan ga ik de DPL II ook maar eens vergelijken met de CS-II optie  :|


Laat maar weten wat jij er van vindt. Ik zelf zal ook eens de CS-II optie uitproberen, heb ik ook nog niet geprobeerd nu mijn sub ook High is aangesloten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25