Hoe hard heb jij (je) muziek nodig..?

Gestart door Cornelis1921, mei 31, 2011, 07:47:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :angel: Of is dit soms een opendeur intrappen? Hoe verhoudt zich bij jou de relatie tussen hardware en content? Voor mij geldt bijvoorbeeld dat hardware niet onbelangrijk is, doch dat (goede) content altijd belangrijkrijker is. Het eerste moet van een dusdanige kwaliteit zijn, zodat je van het laatste in voldoende mate kan genieten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

ik heb het aardig in balans, alhoewel..
denk dat het aandeel van muziek (cd's) doorweegt tov de kostprijs/waarde v/d set

komt nog bij dat je set eigenlijk jaarlijks zakt in marktwaarde
de muziekwaarde? tja, die blijft of stijgt zelfs voor mij..
terwijl een ander vast geen cent geeft voor gans mijn collectie..

in elk geval leuker, dan een set van 25k, met slechts 10 SACD'tjes in bezit.. :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Voor mijn gevoel is de hardware het minst belangrijk want ik wil de gehele dag genieten van goede muziek ,dat begint in de morgen in de auto en eenmaal aangekomen op de werkvloer gaat dan ook als eerste de radio aan ,wanneer de radio niet meer toereikend is dan gaat het mobieltje aan met daarop mijn favoriete muziek  HB
Eenmaal weer thuis zet ik meteen de pc aan en luister daar dan ook het meest met een koptelefoon op ,dat wil zeggen op de pc in de woonkamer met een Trust headset en wanneer ik wat meer tijd heb ga ik naar zolder waar mijn game-pc staat met een Beyer koptelefoon en een relatief simpele Creative geluidskaart het geluid verzorgt ,dit vaak tijdens het knallen met een potje CoD (Call of Duty)  :-D

Wanneer ik naar mijn hoofdset luister doe ik dit ook vaak met de rug tegen de set aan ,dus zit ik bv weer eens achter de pc  :schater: dan zit ik op een positie die toch wel afwijkt van de meeste "intensieve " luisteraars ,vroeger deed ik dat toch wel anders .....toen ik nog teveel naar een set aan het luisteren was ipv de muziek .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: still life op mei 31, 2011, 09:00:37
ik heb het aardig in balans, alhoewel..
denk dat het aandeel van muziek (cd's) doorweegt tov de kostprijs/waarde v/d set

komt nog bij dat je set eigenlijk jaarlijks zakt in marktwaarde
de muziekwaarde? tja, die blijft of stijgt zelfs voor mij..
terwijl een ander vast geen cent geeft voor gans mijn collectie..

in elk geval leuker, dan een set van 25k, met slechts 10 SACD'tjes in bezit.. :angel:
Hahahah ... :-D mijn set is feitelijk geen reet waard zonder de hdd's en zilveren schijfjes waar de muziek op staat ,nu draai ik toch wel met een goedkope set hoor en dan zeker in het vergelijk met het aantal cd's en dvd's .
Dus ik schaar mij bij jouw redenering  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Citaat van: still life op mei 31, 2011, 09:00:37


in elk geval leuker, dan een set van 25k, met slechts 10 SACD'tjes in bezit.. :angel:

Nou zou voor mij best werken 25K voor een set. En 10 SACD's beetje weinig maar 50 SACD's (stel dat ze te koop zouden zijn met mijn favoriete muziek op SACD) daar zou ik best voor gaan. Of moet ik zeggen daar ga ik nu eigenlijk al zo'n beetje voor. Het zijn bij mij toch steeds voor 95% diezelfde 10 plaatjes die ik draai.

still life

vergeet niet al je zwarte goud & zilverlingen mee te tellen..  :-D

Citaat van: joep op mei 31, 2011, 09:38:27
Het zijn bij mij toch steeds voor 95% diezelfde 10 plaatjes die ik draai.

:-o

nopompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300