Wat is een Marantz PM 17 II nog waard?

Gestart door edgnoj, mei 04, 2011, 17:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op mei 05, 2011, 23:34:49
accuphase krijg je gegarandeert verkocht. :-D

groet,

lo (die zijn accuphase set nu in de mottenballen heeft staan)

Hetzelfde geldt voor de Primaluna. Is een heel gewilde buizenversterkert.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 stupid :roll: Zo Harry, jij doet het ook met buizen. Wat is het aantal buizen van de Prologue Two en het max. vermogen per kanaal?  Houd jij de versterker ook altijd onder spanning (warm houden) zodat ie op elk moment max. presteert. Ik ken iemand met een hierdoor torenhoge elektriciteitsrekening. Doet hij iets noodzakelijks a.h.g. om het optimaal laten presteren van buizenbak. Groet, Cor. Algoed Har, ik zoek het alvast ook het een en ander op het www.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :yes: Prachtspul, dat van Primaluna. Ben even op wat sites geweest. Begrijp nu meer van de liefde voor de buizen- t.o.v. de all transistorversterkers. Van dat voorgloeien begrijp ik nu ook meer, een noodzakelijkheid, die de (muziek)liefhebber er graag voor over heeft. "Ik heb ook een klasse A versterker, alleen heeft ie geen buizen maar alleen transistoren. 'k Dacht, nou da's toch niet erg: klasse A is klasse A. Nou, nee dus, er zijn dus verschillen, en hoe..." Harry, de groetjes van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Ik PM je wel even. Anders raakt het wel erg off-topic.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 06, 2011, 11:44:35
stupid :roll: Zo Harry, jij doet het ook met buizen. Wat is het aantal buizen van de Prologue Two en het max. vermogen per kanaal?  Houd jij de versterker ook altijd onder spanning (warm houden) zodat ie op elk moment max. presteert. Ik ken iemand met een hierdoor torenhoge elektriciteitsrekening. Doet hij iets noodzakelijks a.h.g. om het optimaal laten presteren van buizenbak. Groet, Cor. Algoed Har, ik zoek het alvast ook het een en ander op het www.

Dat warm houden is een fabel 1/2 uurtje aanzetten van te voren is meer als zat en dan nog merk je weinig verschil dan 5 minuten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 8-)  John, 10/4, thknx, Cor. Zal ook dit overbrieven.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 08, 2011, 01:47:01
8-)  John, 10/4, thknx, Cor. Zal ook dit overbrieven.

Kan ook niks geheim houden hier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

oi..............

700 pleuro's is echt overvraagd.

Voor de normal ''pm-17 mk2'' mag je max iets van 550 neerleggen.  En die garantie? het is een amp , als er normaal mee omgegaan is , en hij doet het NU gewoon, dan kan je uitgaan , dat ie nog een tijdje leeft :yes:

Iets anders;.....''classe cap-80 of cap-101'' moet ook lukken met jou budget.............en geloof me( kijk maar onder mijn postings) heb ze allemaal geprobeerd.

Classe wordt je blijer van dan die ''pm-17''


HAHAHA ER IS TROUWENS EEN OF ANDERE WOUSKEES DIE VOOR EEN ''PM-17'' 990 EURO DURFT TE VRAGEN..................de gek frusty
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op mei 11, 2011, 00:22:37
oi..............

700 pleuro's is echt overvraagd.

Voor de normal ''pm-17 mk2'' mag je max iets van 550 neerleggen.  En die garantie? het is een amp , als er normaal mee omgegaan is , en hij doet het NU gewoon, dan kan je uitgaan , dat ie nog een tijdje leeft :yes:

Iets anders;.....''classe cap-80 of cap-101'' moet ook lukken met jou budget.............en geloof me( kijk maar onder mijn postings) heb ze allemaal geprobeerd.

Classe wordt je blijer van dan die ''pm-17''


HAHAHA ER IS TROUWENS EEN OF ANDERE WOUSKEES DIE VOOR EEN ''PM-17'' 990 EURO DURFT TE VRAGEN..................de gek frusty

Classe is zo passé   :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: mars op mei 11, 2011, 00:22:37
HAHAHA ER IS TROUWENS EEN OF ANDERE WOUSKEES DIE VOOR EEN ''PM-17'' 990 EURO DURFT TE VRAGEN..................de gek frusty
Komt uit 't Gooi, dan weet je het wel.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

edgnoj

#41
Citaat van: mars op mei 11, 2011, 00:22:37
oi..............

700 pleuro's is echt overvraagd.

Voor de normal ''pm-17 mk2'' mag je max iets van 550 neerleggen.  En die garantie? het is een amp , als er normaal mee omgegaan is , en hij doet het NU gewoon, dan kan je uitgaan , dat ie nog een tijdje leeft :yes:

Iets anders;.....''classe cap- :yes:80 of cap-101'' moet ook lukken met jou budget.............en geloof me( kijk maar onder mijn postings) heb ze allemaal geprobeerd.

Classe wordt je blijer van dan die ''pm-17''


HAHAHA ER IS TROUWENS EEN OF ANDERE WOUSKEES DIE VOOR EEN ''PM-17'' 990 EURO DURFT TE VRAGEN..................de gek frusty


Kun je me uitleggen waarom ik van Classe blijer zou worden dan van de pm-17?
Ervanuitgaande dat ik dus absoluut niet houd van scherpe, te gedetailleerde randjes in het hoog, maar wel gek ben op een mooie strakke rustige bas. Heeft er ook mee te maken dat ik erg dicht op mijn bureauspeakers zit.  :yes:
Het volume waarop ik speel is zeer laag

JohnWx

Citaat van: edgnoj op mei 12, 2011, 00:15:53

Kun je me uitleggen waarom ik van Classe blijer zou worden dan van de pm-17?
Ervanuitgaande dat ik dus absoluut niet houd van scherpe, te gedetailleerde randjes in het hoog, maar wel gek ben op een mooie strakke rustige bas. Heeft er ook mee te maken dat ik erg dicht op mijn bureauspeakers zit.  :yes:
Het volume waarop ik speel is zeer laag

alles  waar je naar op zoek bent zit in de speaker niet in een versterker  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Het geluid dat je mooi vindt zit ook in een Philips MFB luidspreker met ingebouwde versterker uit de jaren zeventig.

Heb je voor een paar tientjes op Marktplaats. Een gereviseerde voor 100/150 euro.

Bij MFB-freaks zijn ook mooie niet al te dure vervangingssetjes te koop om de elco's zelf te vervangen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 08:51:39
Het geluid dat je mooi vindt zit ook in een Philips MFB luidspreker met ingebouwde versterker uit de jaren zeventig.

Heb je voor een paar tientjes op Marktplaats. Een gereviseerde voor 100/150 euro.

Bij MFB-freaks zijn ook mooie niet al te dure vervangingssetjes te koop om de elco's zelf te vervangen.

Harry je begrijpt het niet

Met MFB kan je niet echt meer lopen klooien met kabels versterkers etc.etc. dan loopt de hobby dood
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.