Aanschaf BR speler maar waarom

Gestart door jwx, februari 05, 2011, 10:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Ik wil een BR speler kopen maar ik kan geen echte pluspunten noemen t.o.v mijn good old echte YAMAHA DVD-S796

Ik kijk veel film elke dag wel maar kan net zo van Divx genieten als van DVD of zelfs CAM gaat mij om de film

Voor de klank hoef ik het niet maar kan je met sommige BR ook op internet streamen en dat soort leuke gadgets zoals youtube ?

thx

John


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Groot plus punt is dat je er een Blu-Ray op af kunt spelen. clown1
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

je wil gewoon een ud hebben, john..  clown1
zo'n kreng speelt alles, kun je meteen enkele doosjes uit de audio keten kegelen..

what's his name? pl audio? die neemt je spullen vast wel over
die blaast het stof er even af & verzint er een sales pitch bij waardoor ze meteen goud waard zijn
zijn team van techs uit de toekomst kan er ook even naar kijken, ben je weer zoet till you die.. :schater:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Sommige BD tegen DVD is idd weinig verschil

Maar veel BD vs DVD is dvd toch echt wel slechter

Ik heb hier nog een DB speler over waarmee ik voorheen gespeeld heb
Speelt alles goed af maar was met DVD minder als de DV 7001

Maar goed voor blu ray was en is het nog een goeie speler
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

merk ook al eens dat er schaamteloos wordt geconverteerd van dvd naar blu-ray
die oude film oogt  8-) in het blauwe jasje, maar je kan net zo goed de dvd kopen..

bij recente/nieuwe films is het beeld & vooral het geluid bij blu-ray veel beter vs dvd
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

joep

Soms kom je leuke aanbiedingen tegen op BR. Die zou je dan niet kopen als je geen BR speler bezit. Zeker met de nieuwste films. Heb zelf een 47" scherm en dan zie je het verschil toch wel aardig als je er niet al te ver vanaf zit. En daar komt bij dat ik een speler heb van zo'n 100 euro die ook aardig DVD's kan afspelen. En was aan iets toe om mijn DVD's af te spelen. Nu kun je een speler kopen en krijg je er 3 of 5 BR's bij cadeau. Heb nu een HDMI aansluiting welke beter vastzit op mijn TV dan de oude scart. Ben echt geen TH persoon maar heb nu toch goed beeld en geluid terwijl het allemaal niet zo veel om het lijf heeft.

Morrison

Ik heb gisteren The Dark Knight gekeken op bluray op m'n nieuwe UD5005,...

Super beeld, echt veel beter dan een dvd!
De begin scene is heel gaaf om te zien en te horen in HD.
Ik heb vaak al het idee dat ik naar VHS zit te kijken wanneer het een (oude)dvd is ;) beetje dezelfde overstap als toen.
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

JohnWx

Citaat van: still life op februari 05, 2011, 10:54:50
je wil gewoon een ud hebben, john..  clown1
zo'n kreng speelt alles, kun je meteen enkele doosjes uit de audio keten kegelen..

what's his name? pl audio? die neemt je spullen vast wel over
die blaast het stof er even af & verzint er een sales pitch bij waardoor ze meteen goud waard zijn
zijn team van techs uit de toekomst kan er ook even naar kijken, ben je weer zoet till you die.. :schater:

ja hij kan alles maar dat kan ik nu ook al behalve sacd en mp3 of divx doe ik niet voor de kwaliteit maar hij gaat het niet redden denk ik tegen een gewone cd speler qua klank en degelijkheid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Morrison op februari 05, 2011, 11:54:46
Ik heb gisteren The Dark Knight gekeken op bluray op m'n nieuwe UD5005,...

Super beeld, echt veel beter dan een dvd!
De begin scene is heel gaaf om te zien en te horen in HD.
Ik heb vaak al het idee dat ik naar VHS zit te kijken wanneer het een (oude)dvd is ;) beetje dezelfde overstap als toen.

Beeld heb je gelijk in maar ik vind dvd nog steeds van een behoorlijk nivo maar het gaat mij vooral op klank (stereo) als die HD DTS TREU etc. dat hoef en wil ik niet


Maar kan je ook ermee youtuben etc. ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Morrison

Citaat van: jwx op februari 05, 2011, 11:59:44
Beeld heb je gelijk in maar ik vind dvd nog steeds van een behoorlijk nivo maar het gaat mij vooral op klank (stereo) als die HD DTS TREU etc. dat hoef en wil ik niet


Maar kan je ook ermee youtuben etc. ?

Youtuben kan inderdaad ook. Je kunt ook gewoon PCM uitsturen naar je receiver.
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

JohnWx

Citaat van: Morrison op februari 05, 2011, 12:07:28
Youtuben kan inderdaad ook. Je kunt ook gewoon PCM uitsturen naar je receiver.

abacadara voor deze stereo man

ik kan gewoon het net op naar youtube en een filmpje afspelen via een lan of kan het ook wifi ?

heb geen receiver maar voor eventuele digitale dingen een YAMAHA DSP-E800
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Morrison

Volgens mij alleen via LAN. Er zit geen wifi in, en ik denk niet dat er een stickje ofzo voor te koop is.
Je kunt de speler ook analoog aansluiten 2-ch.

Maar eerlijk gezegd denk ik als het beeld je niet zo heel veel uit maakt, dat je het voor het audio/stereo gebeuren niet echt hoeft te doen.

Als je youtube zou willen kun je ook naar een mediaspeler kijken.
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

still life

Citaat van: jwx op februari 05, 2011, 11:57:34
ja hij kan alles maar dat kan ik nu ook al behalve sacd en mp3 of divx doe ik niet voor de kwaliteit maar hij gaat het niet redden denk ik tegen een gewone cd speler qua klank en degelijkheid

voor jou komt de ud eigenlijk niet in aanmerking, dat toestel is ontwikkeld voor HT (surround)
imho ontworpen om via hdmi (digitaal) naar een receiver te gaan en die verder te laten rekenen..

je kan ook stereo aansluiten, maar je merkt terecht op dat je daar kwaliteit gaat inboeten met een 5005
ik vermoed dat de UD7006 daar beter gaat presteren, of diens voorganger (BD)

Citeerja hij kan alles maar dat kan ik nu ook al behalve sacd

voel je wat voor zo'n all in one, dan heb je wel meteen sacd erbij..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: Morrison op februari 05, 2011, 11:54:46
Ik heb gisteren The Dark Knight gekeken op bluray op m'n nieuwe UD5005,...

Super beeld, echt veel beter dan een dvd!
De begin scene is heel gaaf om te zien en te horen in HD.
Ik heb vaak al het idee dat ik naar VHS zit te kijken wanneer het een (oude)dvd is ;) beetje dezelfde overstap als toen.

Vind dit nogal overdreven. Ik heb ook DVD's die gefilmd in HD zijn dan via de speler opscalen naar een 1080p signaal en die zien er bijna net zo goed uit als een BR. Ik heb met Blu-Ray juist vaak het idee dat de markt ons gewoon weer naar de winkels moet lokken. Al die extra ruimte van een BR tov een DVD wordt helemaal niet door de film volgemaakt maar staat helemaal vol met onzinnige extra's en 30 verschillende sub titles met daarbij soms nog eens een karrevracht aan HD en core geluids formaten. Vooral handig voor de distributie maatschappijen die zo met 1 kopie de hele wereld kunnen voorzien. Daar waar ze een DVD bij gebrek aan disc ruimte bijna voor elk land een eigen uitgave moesten maken. Als je alles stript (dus ook het HD geluid0 en je pakt alleen de film met een core track blijft er doorgaans niet veel meer dan een gig of 13/14 over. Dat is een erg magere winst tov de 8 Gig van een DVD. HD geluid is tov een gewone DD of DTS track bij 9 van de 10 films imho ook onzin. Bij een actie spektakel is het wel wat mooier maar bij een gemiddelde Drama of Comedy maakt het mij niks uit. De verschillen zijn (zoals vaak in hifi land) erg klein.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES