CD6200 vs SA7001 vs SA7001KI

Gestart door stone, november 20, 2010, 10:55:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stone

Ik ben benieuwd naar de klankovereenkomsten en verschillen tussen deze 3 spelers. De SACD weergave is voor mij niet zo van belang, het gaat mij vooral om de cd weergave. Ook technisch zou ik willen weten welke het betrouwbaarste is met afspelen, als daar verschillen in zouden zijn. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

MO

Heb zelf de 5001, 7001 en de 7001KI gehad.
Verschil tussen de 5001 en de 7001 vond ik niet zo groot als het verschil tussen de 7001 en de 7001KI. Heb je 'm?
De 7001KI is echt een mooie speler!

Groet,

Marc
bla

stone

#2
Ik heb wel een DV7001 thuis gehad en vond hem lekker vol klinken. Maar door technische afspeelproblemen heb ik hem weer teruggegeven aan de zaak. Ik denk nu dat ik me beter kan concentreren op de cd weergave omdat ik het meest naar cd luister. En dan komen voor mij de CD6002 en eventueel de SA7001 en SA7001KI tweedehands in aanmerking.

Ik heb wat (tegenstrijdige) berichten gelezen en probeer voor mij het een en ander duidelijk te krijgen over de klank en techniek (lees afspeelproblemen).

stone

Hoe is het met de basweergave: Ik meen gelezen te hebben dat bijvoorbeeld de SA7001 meer basdruk gaf dan de SA7001KI?

MO

Citaat van: stone op november 20, 2010, 17:04:26
Hoe is het met de basweergave: Ik meen gelezen te hebben dat bijvoorbeeld de SA7001 meer basdruk gaf dan de SA7001KI?

In alle opzichten vond ik de KI beter dan de standaard 7001.
De niet KI vond ik trager klinken, wat rustiger.... Meer detail en betere laag weergave had de SA7001 KI.
Maar goed dat was op mijn set enz...

Cheers!

Marc
bla

stone


lo

Heb samen met een vriend van me, een jaartje of 2 geleden denk ik, de PM7001 KI en non KI en de SACD 7001 KI en non KI beluisterd. Hij heeft toen de PM7001KI en de SACD7001 non KI gekocht. Er was een gering verschil tussen de SACD 7001KI en non KI maar was niet overtuigend in onze oren. Dit in tegenstelling tussen de KI en non KI van de versterker. HIj heeft dus de PM7001KI en SACD7001 non KI gekocht.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

stone

Nieuw was het prijsverschil groot tussen SA7001 en SA7001KI. Ik denk dat 2de hands de verbeteringen beter in verhouding staan met de prijs. Toch? 

lo

Dit gaat natuurlijk een steeds belangrijkere rol spelen naar mate het prijsverschil in de 2e hands markt erg klein is. Dan zou ik inderdaad de keuze voor de KI versie maken, dat haal je er inprincipe bij verkoop ook weer uit.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

iets watb in kleinere oplage,s wordt gemaakt of speciaal is betaal je altijd al wat meer voor omdat de onderzoek/aanpassingen en productie meer tijd kosten  :-)

ik heb heel veel gelezen op het net voordat ik de SA7001 KI  kocht en bijna alle mensen vonden het verschil tussen de CD5001/CD7001  en toen het verschil tussen de SA7001/SA7001 KI veel groter , en heb ook div reviews gelezen waarbij de SA7001 KI  als een bijzonder goed CD speler uit de verf kwam en met kop en schouders boven de concurentie uitstak in dezelfde prijsklasse

er staat nog een SA7001 KI  in de koopjes kelder van Correct voor 499

ik geniet nog elke dag van het apparaat  :yes: en de rest van je installatie moet ook de capiciteit hebben om de capiciteit van de SA7001KI te kunnen benutten , versterker bekabeling en speakers ,heb men VDH interlinks wel eens vervangen voor de standaard dropveters en klonk gelijk niet meer  :no: ook de kwaliteit van de CD,s die je draait is van groot belang  :wink:

die van mij hebben ze het loopwerk vervangen omdat die niet goed was maar kan ook toeval zijn ,er zit gewoon 2 jaar garantie op als je hem koopt bij correct ,het is een zilver grijze  notworthy

stone

Heb een mailtje gestuurd. Kon 'm op de site niet vinden.

Marantz 81

Citaat van: stone op november 21, 2010, 01:58:39
Heb een mailtje gestuurd. Kon 'm op de site niet vinden.

hoi ja dat klopt maar hij staat er wel  :wink:  heb hem vorige week zondag zien staan hij staat tussen alle apparaten die aan de zijkant staan opgesteld

als je de koopjes kelder binnenkomt gelijk linksaf ,daarna weer links meter of 10 doorlopen en daar staan alle apparaten opgesteld van alles door elkaar  byebye

drees62


Marantz 81


Marantz 81