aanschaf cd 6003

Gestart door remco28, september 06, 2010, 00:57:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco28

Goedeavond iedereen,aangezien ik net een marantz 6004 heb gekocht,heb ik meteen volgens mij het marantz virus te pakken.
Ik overweeg om deze week de marantz cd 6003 erbij te kopen,echter nog wat vragen hierover:

Ik heb gelezen dat je hem het beste analoog kan aansluiten?hij zal alleen puur voor cd's gebruikt worden en mp3.
Volstaat 2 audiokabels van bijvoorbeeld monster?zijn dit gewoon tulipkabels?
Bij het afspelen van cd's is het dan het beste om de reciever in pure direct modus te zetten?

Dit waren mijn vragen tot dusver,alvast erg bedankt voor jullie tijd. HB

scanspeakman

Citaat van: remco28 op september 06, 2010, 00:57:43
Ik heb gelezen dat je hem het beste analoog kan aansluiten?

Ja; dac is vaak net wat beter dan in een dvd-speler of receiver. Tevens is de stage erachter door meer beschikbare ruimte vaak wat beter uitgevoerd.

Citaat van: remco28 op september 06, 2010, 00:57:43
Volstaat 2 audiokabels van bijvoorbeeld monster?zijn dit gewoon tulipkabels?

Ja, gewoon standaard stereo tulpkabels. Kan je zo gek maken als je zelf wil.

Citaat van: remco28 op september 06, 2010, 00:57:43
Bij het afspelen van cd's is het dan het beste om de reciever in pure direct modus te zetten?

Ja; hoe minder toonregeling, dsp en andere rommel, hoe beter. Voor film is dat allemaal prima maar voor stereo is het ruk.

Scanspeakman

remco28

Dank je voor je antwoord,maar qua audiokabels heb je toch maar 1(of 2)nodig?meer kan er toch niet in?ben echt een superleek nog op dit gebied.

De marantz 6003 was toch ook goed getest als cd speler?

remco28

http://www.kabelsenmeer.nl/Producten/790/110/0/Monster-Standard-Interlink-100-Monster-Interconnect.html
Weten jullie of ik aan deze kabel voor mijn cd speler naar de reciever er goed aan doet om te kopen?
Moet ik er nou 2 kopen of zijn ze al per 2 doordat ze aanelkaar zitten?

gerard

lijkt niks mis mee, een goeie standaard interlink(= tulpkabels)  :-).

Je hebt aan 1 genoeg: "Audio kabels 2 RCA -2 RCA kabels" dwz 2 stekkers aan je cd speler en 2 aan je versterker, ze zitten aan elkaar, het is een set.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

remco28

Okee dank je dan bestel ik het meteen.

remco28

Ik was van plan te bestellen,maar nu kwam ik ook de:Stereo Audio 250i Advanced performance audio cable tegen.

Hoor je het verschil tussen deze 2?welke te nemen?

gerard

Citaat van: remco28 op september 13, 2010, 23:43:41
Hoor je het verschil tussen deze 2?welke te nemen?

:schater: :schater: daar begint het al te kriebelen  :-)
Neem de mooiste of goedkoopste van de 2, verschillen ga je (waarschijnlijk) echt niet horen.
Het al maar zeer de vraag of je verschil zou horen tussen de analoge aansluiting op de cd speler of via een digitaal kabeltje naar je 6004.

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

remco28

Okee,dan bestel ik de goedkoopste.Ja het begint id. te kriebelen.

E Hamers

#9
Heb je deze speler nu al aan gekocht? Ik krijg deze week een prijs opgave voor de SA8003.

Xplod

#10
Same here ... het begint ook te kriebelen  :yes:
Ik heb een SR5004 en ben ook van plan me er een CD-speler bij aan te schaffen.

Toch wel nog een vraagje .... welke nemen .... de al een jaar oude CD6003 of de nieuwe CD5004.
Los van het feit dat de 6003 een iPod/iPhone aansluiting heeft en de 5004 niet ... hoe zit het met het kwaliteitsverschil tussen de 2 want ze kosten ong. evenveel.

Als iPhone bezitter interreseerd mij de 6003 met iPod/iPhone aansluiting wel  :wink:


edit: ik heb nog een vraagje ....

Kan deze cd-speler gewoon mp3, Losless Audio of FLAC meteen van een usb-stick afspelen ?
Als ie dat kan ga ik hem meteen halen  :yes:

edit 2:

Hij staat hier reeds, ik kon me niet meer houden ... mede ook omdat ik de CD6003 voor 247€ kon meenemen, laatste stuk en toonzaalmodel ... koopje gedaan dus in de MM hier in de buurt.

Eerste indruk .... een herontdekking ... wist eigenlijk niet meer hoe goed mijn cd's nog klonken.
Ik moet wel de ATT knop op mijn SR5004 indrukken of anders gaat de PEAK-indicator aan.
De analoge uitgang is dus blijkbaar redelijk sterk.

Mp3's en wma kan de speler aan, Losless en FLAC niet volgens de man uit de MM.
USB-sticks en ext. HD's is ook geen probleem.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

E Hamers

Dan heb je deze voor een goede prijs kunnen kopen €249, maar dat mag ook wel voor een demo model.
Ik zit zelf ook te twijfelen de SA8003 kan ik voor  €600 kopen of toch voor een CD6003 €349 gaan (wel jammer dat beide geen flac kunnen spelen, is misschien wel om te zetten naar WAV. Zou beiden eigenlijk eens een week in huis moeten hebben, of toch nog wachten op een universele Blu-ray speler bv de UD7005.

WimPeu

Citaat van: Xplod op september 15, 2010, 21:20:53





Hij staat hier reeds, ik kon me niet meer houden ... mede ook omdat ik de CD6003 voor 247€ kon meenemen, laatste stuk en toonzaalmodel ... koopje gedaan dus in de MM hier in de buurt.

Eerste indruk .... een herontdekking ... wist eigenlijk niet meer hoe goed mijn cd's nog klonken.
Ik moet wel de ATT knop op mijn SR5004 indrukken of anders gaat de PEAK-indicator aan.
De analoge uitgang is dus blijkbaar redelijk sterk.

Mp3's en wma kan de speler aan, Losless en FLAC niet volgens de man uit de MM.
USB-sticks en ext. HD's is ook geen probleem.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat de Peak betreft, gewoon de SR op Pure direct zetten. Mooiste geluid en geen display. Het peak "probleem" hebben alle Marantz receivers, zelfs de AV-8003.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Xplod

Tja ... pure direct geeft wel het zuiverste geluid alleen klinkt het bij mij hier in de huiskamer voor geen meter. De akoestiek is hier verschrikkelijk  :-(
Uitgemeten met een test-cd en spl-meter op de sweet-spot was de frekwentie karakteristiek absoluut niet flat ... het kwam zelfs nog niet eens in de buurt. Speakers verplaatsen ... niks holp.
Om die reden heb ik ooit mijn SR4001 vervangen voor een SR5004.
Een gok want bij een kennis van me, die had een identieke versterker (SR4001) en speakers (Klipsch RF-7),  klonk het prachtig.
Wij beiden en vooral hij zworen bij pure direct maar toch moest hij ook toegeven dat het bij mij in de huiskamer echt wel voor geen meter klonk.
Dankzij de audessey-functie op de SR5004 kwam alles hier plots tot zijn recht en dat was iets wat hij ook moest toegeven. De test metingen achteraf wezen dat dan ook meteen uit.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

WimPeu

OK, maar die ATT is toch voor om mp3tjes wat op te leuken?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES