Warmteontwikkeling receiver

Gestart door Bart, maart 25, 2007, 20:20:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart

Een nieuw topic een nieuw probleem, sorry daarvoor... :|

Ik vind dat m'n receiver verdacht veel warmte produceert.  Dit was zo met m'n Harman AVR 635 en nu ook met de SR 7001.  Het is zelfs zo erg dat m'n kast (materiaal: rubberwood) 'vertrekt' op de plaats waar de receiver staat.  De kast staat meestal (lees : altijd) open, heeft een achterplaat die op 1cm van de achterkant van de kast staat en is voorzien van 4 verluchtingsgaten van 6cm diameter.

Tijdens m'n aankoop stelde ik de vraag aan de verkoper en hij liet me m'n hand leggen op het topmodel de 9600 en die voelde (wat had je gedacht) koud aan.  M'n receiver staat gemiddeld 5,5 uur in de week en 12 tot 16 uur in het week-end aan. (-42 db)  De luidsprekers die zijn aangesloten hebben een impedantie van 8 Ohm.

Jullie vragen je waarschijnlijk af waar ik me druk om maak.  Awel...

Dit week-end bleef de DVD in de DV6001 steken.  Waarschijnlijk door de warmte omdat deze op de receiver stond en belachelijk warm werd.  ik heb hem moeten openschroeven om de DVD eruit te halen.  Echt niet leuk :x  Ondertussen staat de DVD speler onder de receiver (Het mocht van de verkoper, 'k heb hem gebeld op zaterdagavond) en worden de cd en dvd schijvjes VEEL minder warm.

Is deze warmteontwikkeling niet nadelig voor de levensduur van het materiaal ?  Bestaan er stille (Ik bedoel ECHT stille ventilators voor montage in een kast ?) Wat denken jullie van de DVD onder de receiver.

Laat het me weten als jullie tijd en zin hebben,

groeten,
Bart

thom

ik weet niet of het slecht is of niet, maar als je in de handlijding kijkt staat daar dat het het beste is om 20cm ruimte moet hebben. dat doet bijna niemand maar is zouw zorgen dat die goed de ruimte heeft. zoon ventilatortje is mischien wel wat (zouw niet weten waar je hele stillen zouwe moeten kopen).

Jan

Hallo,

Als ik jou was zou ik de DVD-speler onder de receiver zetten. De DVD-speler geeft geen warmte af en de receiver wel. Zorg er wel voor dat boven en rondom de receiver ruimte vrij is, ongeveer 3 tot 5 cm.

Jan

MadVillain

Als je een fan wilt plaatsen dan raad ik je 12cm pckast fans van Papst aan.
Ze zijn erg stil maar jammergenoeg wel prijzig

Bart

Citaat van: Jan op maart 25, 2007, 20:50:11
Hallo,

Als ik jou was zou ik de DVD-speler onder de receiver zetten. De DVD-speler geeft geen warmte af en de receiver wel. Zorg er wel voor dat boven en rondom de receiver ruimte vrij is, ongeveer 3 tot 5 cm.

Jan

Dit is momenteel gebeurd.  Tot op heden nog niets negatiefs bemerkt.

Citaat van: MadVillain op maart 25, 2007, 20:54:48
Als je een fan wilt plaatsen dan raad ik je 12cm pckast fans van Papst aan.
Ze zijn erg stil maar jammergenoeg wel prijzig

Wat bedoel je met stil ?  Ik erger me nu reeds aan de HD van m'n Belgacom decoder die constant blijft draaien en een gezoem voortbrengt.  Draait deze op een hoog toerental of een laag ?

Kan je me een URL aan de hand doen ?

thanks,
Bart

MadVillain

ik ben geen elektricien. Dus zonder een pckast weet ik niet wat je als voeding voor de fans kunt gebruiken.
Maar als je ze op een laag toerental wilt laten draaien in je pc kast dan kan dat dmv een weerstand. Die je tussen de fan en de voedingskabel plugt.

Stadium III

kun je een foto plaatsen van je opstelling?

Ik heb hier mijn sr 7500 in een glazen meubel staan en de glasplaten worden ook wel warm
Ik heb verder nergens last van dat er iets blijft hangen of niet meer functioneerd

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

B. van der Ree

Hallo allemaal

Ik las net deze topic en ik kamp met een bijna identiek probleem. Ik ben de trotse eigenaar van een SR 5200, Old but gold. Helaas doet mevrouw het de laatste paar dagen wat minder. Elke bron die ik inschakel (SACD of pc via optisch) valt na een kleine 5 minuten uit. Je hoord dan een harde tik, het zelfde geluid als je em inschakeld. Dus waarschijnlijk een relais. Eerst dacht ik dat het te wijten was aan de plaatsing van de DV 6500 ivm de warmte ontwikkeling. Na het verplaatsen van de dvd speler deed het probleem zich nogsteeds voor.
Het gekke is dat ik wel anderhalf uur lang een film kan kijken (optisch) maar als ik sacd op de zelfde speler afspeel (gaat via multichaneled interlinks) dan tikt ie ook weer en heb ik geen geluid meer. Ze springt dan in de standby stand... het gekke is dat het ook gebeurd als mijn pc mp3tjes afspeeld via de optische kabel.

Kan iemand mij met mijn probleem helpen?

alvast bedankt!

Groeten Benjamin

HAL9000

kan stof niet een rede zijn
hoe oud is de machine??
staat hij in een kast ??? of gewoon vrij?

laat anders even een foto's zien van de opstelling
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: B. van der Ree op april 27, 2007, 00:28:55
Hallo allemaal

Ik las net deze topic en ik kamp met een bijna identiek probleem. Ik ben de trotse eigenaar van een SR 5200, Old but gold. Helaas doet mevrouw het de laatste paar dagen wat minder. Elke bron die ik inschakel (SACD of pc via optisch) valt na een kleine 5 minuten uit. Je hoord dan een harde tik, het zelfde geluid als je em inschakeld. Dus waarschijnlijk een relais. Eerst dacht ik dat het te wijten was aan de plaatsing van de DV 6500 ivm de warmte ontwikkeling. Na het verplaatsen van de dvd speler deed het probleem zich nogsteeds voor.
Het gekke is dat ik wel anderhalf uur lang een film kan kijken (optisch) maar als ik sacd op de zelfde speler afspeel (gaat via multichaneled interlinks) dan tikt ie ook weer en heb ik geen geluid meer. Ze springt dan in de standby stand... het gekke is dat het ook gebeurd als mijn pc mp3tjes afspeeld via de optische kabel.

Kan iemand mij met mijn probleem helpen?

alvast bedankt!

Groeten Benjamin


Storing in de sturing electronica verwacht ik.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Bart op maart 25, 2007, 20:20:56
Een nieuw topic een nieuw probleem, sorry daarvoor... :|

Ik vind dat m'n receiver verdacht veel warmte produceert.  Dit was zo met m'n Harman AVR 635 en nu ook met de SR 7001.  Het is zelfs zo erg dat m'n kast (materiaal: rubberwood) 'vertrekt' op de plaats waar de receiver staat.  De kast staat meestal (lees : altijd) open, heeft een achterplaat die op 1cm van de achterkant van de kast staat en is voorzien van 4 verluchtingsgaten van 6cm diameter.

Tijdens m'n aankoop stelde ik de vraag aan de verkoper en hij liet me m'n hand leggen op het topmodel de 9600 en die voelde (wat had je gedacht) koud aan.  M'n receiver staat gemiddeld 5,5 uur in de week en 12 tot 16 uur in het week-end aan. (-42 db)  De luidsprekers die zijn aangesloten hebben een impedantie van 8 Ohm.

Jullie vragen je waarschijnlijk af waar ik me druk om maak.  Awel...

Dit week-end bleef de DVD in de DV6001 steken.  Waarschijnlijk door de warmte omdat deze op de receiver stond en belachelijk warm werd.  ik heb hem moeten openschroeven om de DVD eruit te halen.  Echt niet leuk :x  Ondertussen staat de DVD speler onder de receiver (Het mocht van de verkoper, 'k heb hem gebeld op zaterdagavond) en worden de cd en dvd schijvjes VEEL minder warm.

Is deze warmteontwikkeling niet nadelig voor de levensduur van het materiaal ?  Bestaan er stille (Ik bedoel ECHT stille ventilators voor montage in een kast ?) Wat denken jullie van de DVD onder de receiver.

Laat het me weten als jullie tijd en zin hebben,

groeten,
Bart



Versterkers dissiperen nu eenmaal warmte.

Apparaten eronder zetten is ook altijd beter dan erop.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Eip

Citaat van: S.B.Marantz op april 27, 2007, 01:38:45
Citaat van: Bart op maart 25, 2007, 20:20:56
Een nieuw topic een nieuw probleem, sorry daarvoor... :|

Ik vind dat m'n receiver verdacht veel warmte produceert.  Dit was zo met m'n Harman AVR 635 en nu ook met de SR 7001.  Het is zelfs zo erg dat m'n kast (materiaal: rubberwood) 'vertrekt' op de plaats waar de receiver staat.  De kast staat meestal (lees : altijd) open, heeft een achterplaat die op 1cm van de achterkant van de kast staat en is voorzien van 4 verluchtingsgaten van 6cm diameter.

Tijdens m'n aankoop stelde ik de vraag aan de verkoper en hij liet me m'n hand leggen op het topmodel de 9600 en die voelde (wat had je gedacht) koud aan.  M'n receiver staat gemiddeld 5,5 uur in de week en 12 tot 16 uur in het week-end aan. (-42 db)  De luidsprekers die zijn aangesloten hebben een impedantie van 8 Ohm.

Jullie vragen je waarschijnlijk af waar ik me druk om maak.  Awel...

Dit week-end bleef de DVD in de DV6001 steken.  Waarschijnlijk door de warmte omdat deze op de receiver stond en belachelijk warm werd.  ik heb hem moeten openschroeven om de DVD eruit te halen.  Echt niet leuk :x  Ondertussen staat de DVD speler onder de receiver (Het mocht van de verkoper, 'k heb hem gebeld op zaterdagavond) en worden de cd en dvd schijvjes VEEL minder warm.

Is deze warmteontwikkeling niet nadelig voor de levensduur van het materiaal ?  Bestaan er stille (Ik bedoel ECHT stille ventilators voor montage in een kast ?) Wat denken jullie van de DVD onder de receiver.

Laat het me weten als jullie tijd en zin hebben,

groeten,
Bart



Versterkers dissiperen nu eenmaal warmte.

Apparaten eronder zetten is ook altijd beter dan erop.

Hallo,

  Ik weet niet hoe hard  ( -42 db ) is als dit op huis kamer niveau moet dat volgens mij geen problemen geven.
  Bij mij staat de cd speler op de versterker en dit geeft geen probleem ook niet als ik op disco niveau draai
  de versterker wordt dan wel behoorlijk warm maar er zit een lucht spleet tussen de versterker en de cd speler,
  en aan de onderkant kan de versterker kan hij ook zijn warmte kwijt .


     Groet   Eip. :lol:


Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Vlearmoes

de dvd speler wil anders ook best wel heet worden
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mahansz

niet om te zeuren ofzo, maar dit topic hoort toch onder Home Theater.....?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Citaat van: mahansz op juni 14, 2007, 11:13:24
niet om te zeuren ofzo, maar dit topic hoort toch onder Home Theater.....?
Ja je zeurt nonono maar vooruit dan  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude