De Set van Whisper

Gestart door Whisper.nl, mei 30, 2010, 08:10:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

Citaat van: cz79 op januari 28, 2012, 23:36:10
De luidsprekers die hij nu heeft staan is het wel weer een flinke stap omhoog gegaan qua weergave, dus ik denk dat je best zal gaan genieten

:yes: :yes:

Klonk al erg goed met de 'oude' bekabeling.

cz79

Oh ja das waar ook...Hij blijft maar upgraden :angel:

xander32

Een mooi vergelijk Hans.
Betreft bekabeling is het advies deze zoveel als mogelijk van 1 merk te betrekken t.b.v. de synergie. Zelf heb ik mij daar niet geheel aan gehouden (Cardas/Slinky Links/LAT) :roll:.

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op januari 29, 2012, 09:56:03
Een mooi vergelijk Hans.
Betreft bekabeling is het advies deze zoveel als mogelijk van 1 merk te betrekken t.b.v. de synergie. Zelf heb ik mij daar niet geheel aan gehouden (Cardas/Slinky Links/LAT) :roll:.

Dankje Xander,

Ik heb nog een Red Dawn ls op het oog. (Bij hifi.nl was ik te laat).
Deze staat nu op MP. Is een stevige onderhandelaar.
Maar ik heb geduld. De markt voor dit spul is heel beperkt.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

thepioneer

mmmm hoe zou dat komen  :evil:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Whisper.nl

Citaat van: thepioneer op januari 29, 2012, 12:30:56
mmmm hoe zou dat komen  :evil:

:schater: :schater:

Alleen bedoeld voor de "echte" liefhebber.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Whisper, eerlijk is eerlijk, jouw set klinkt ECHT veel beter. Mooier stereobeeld etc., smooth - geen rauw randje rondom zoals bij mij. Nee Whisper die set van jou klinkt echt prachtig!
Alleen nu komt het: jij hebt niet zoveel CDs... :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op mei 14, 2012, 15:27:43
:-) :-) :-) :-) :-) Whisper, eerlijk is eerlijk, jouw set klinkt ECHT veel beter. Mooier stereobeeld etc., smooth - geen rauw randje rondom zoals bij mij. Nee Whisper die set van jou klinkt echt prachtig!
Alleen nu komt het: jij hebt niet zoveel CDs... :wink:

Dank voor je compliment Cor.

Betreft de CD's, ach er ben er tevreden mee.
"Slechts" een paar honderd .
Daar zitten juweeltjes tussen die ik, op beschreven set,  met plezier kan beluisteren.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#428
Citaat van: Whisper.nl op mei 14, 2012, 16:32:28
Dank voor je compliment Cor.

Betreft de CD's, ach er ben er tevreden mee.
"Slechts" een paar honderd .
Daar zitten juweeltjes tussen die ik, op beschreven set,  met plezier kan beluisteren.

Groet Whisper
:kwijl: P.S. Whisper, jouw set is is nu al heel mooi in balans. Wanneer jij daar een Accu 450 en een Accu CD-speler aan toe gaat voegen zal dat waarschijnljk wel enige upgrading geven, echter geen dramatische denk ik. Of denk jij daar anders over? Ik neem aan van wel, gezien jouw voornemens in die richting. Nee, jij hebt nu al een set waar ik voor tekenen wil. Op de luidsprekers na semi-vintage of dat bijna. Klassiekers in ieder geval.
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op mei 14, 2012, 17:02:43
:kwijl: P.S. Whisper, jouw set is is nu al heel mooi in balans. Wanneer jij daar een Accu 450 en een Accu CD-speler aan toe gaat voegen zal dat waarschijnljk wel enige upgrading geven, echter geen dramatische denk ik. Of denk jij daar anders over? Ik neem aan van wel, gezien jouw voornemens in die richting. Nee, jij hebt nu al een set waar ik voor tekenen wil. Of de luidsprekers na semi-vintage of dat bijna. Klassiekers in ieder geval.
byebye, Cor.
Ach, het bloed kruipt ...

Cornelis1921

#430
 :yes: :yes: :yes: Bemerk nu weer, dat mijn set na enige tijd "warm" gespeeld te 'smoothier' en beter klinkt. Het "rauwe randje rondom" is groostendeel verdwenen...
Whisper, you were awefully right om de versterker ten tijde van het bezoekje aan de Leidse binnenstad* aan te laten staan.
Hiermee is tevens (althans voor mij) bewezen, dat een versterker moet opwarmen alvorens hij optimaal presteerdt.
* M&G 7 april j.l.'.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

#431
Cor, ook jouw set presteert noemenswaardig en op hoog niveau, Whisper zijn set is ook erg mooi, maar het geluid dat uit jouw luidsprekers komt (althans wat wij hebben gehooord tidjens de M&G bij jou) was op zijn minst verrassend te noemen, iets wat ik, JRM en Whisper niet hadden verwacht

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 14, 2012, 18:42:19
Cor, ook jouw set presteert niemenswaardig en op hoog niveau, Whisper zijn set is ook erg mooi, maar het geluid dat uit jouw luidsprekers komt (althans wat wij hebben gehooord tidjens de M&G bij jou) was op zijn minst verrassend te noemen, iets wat ik, JRM en Whisper niet hadden verwacht
stupid

Helemaal mee eens.

Een prima sound met een hele mooie stage.

Met iets minder achtergrond ruis dan kun je fantatisch genieten van jou set.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Opwarmen ? de ene gelooft het niet de ander zweert er bij.

Mijn set heeft ca 20 minuten nodig om optimaal de klinken.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Vanuit standby zit ik ook op een minuut of 20